Spelrum
Giraffen | 41 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 18 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 19 588 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-04 20:37 | |
![]() | imi>> jag, som är en sån där okunnig antirojalist, skulle gärna vilja veta vad jag påstås gnälla om? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-04 20:41 | |
![]() | skitsamma kungahuset kommer alltid att finnas i alla tider,så det spelar ingen roll det är bara,med kungahus det är fint,sen att dom gör mycket för sverige får vi på köpet,wasa loppet hade inte funnits om det inte funnits kungar,historien hade blivit fel,sen gör drottning Silvia mycket för barn som inte har det så bra och det gör prinsessorna med,spelar ingen roll vad icke royalisterna tycker för kungar och drottningar kommer finnas i evigheternas evighet iaf | |
slånbär | 2012-03-04 20:56 | |
![]() | Imi- nädu- Nu är det faktiskt jag som har ställt frågan först till er rojalister så försök inte slingra er undan. Kan du inte komma med konkreta svar så ställ inga motfrågor för det blir bara ännu ett bevis på svag argumentation. Jag har frågat massor av gånger nu för att jag vill verkligen ha några konkreta svar på detta. Men det enda har varit en länk till hovets hemsida där det enda som framgår är hur många åtaganden dom har (på ett ungefär) och då är det i form av en massa betungande middagar, evenemang, styrelsemöten, audienser, m.m. Av dessa så deltar dom ju självklart inte allihop varje dag utan ibland är det kungen. prinsen eller drottningen, Madeleine som ju även hon åtnjuter apanaget gör ju ingenting aktivt alls just nu. Om man inte räknar att shoppa i NY till viktiga uppdrag.Carl philip har fyra åtaganden nu under Mars, kungen 17 st och drottningen hela 11 st. Av dessa är många saker en grej om dagen som möten eller middagar, några tillfällen är mer betungande som Saabs 75 års jubileum och Officiellt besök av Prinsen av Wales och Hertiginnan av Cornwall i tre hela dagar. Verkar vara ett riktigt slitgöra det där. | |
limpan__2 | 2012-03-04 21:01 | |
![]() | Men Vasa valdes ju till kung... | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-03-04 21:26 | |
![]() | Jaha, så var det med den saken... *placerar slånbär i gnällskaran* | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-04 21:26 | |
![]() | imi>> svar, tack? | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-04 21:28 | |
![]() | 'Hej, jag har inga egna argument, men om jag avfärdar alla andra som pinsamma, okunniga och framförallt gnälliga så är jag lixom ändå med och diskuterar.' | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-03-04 21:29 | |
![]() | jonisk ^^ Man kan BE (snällt) om svar, men inte kräva. Och du kräver folk på svar lite här och där i trådarna. Int alls så bra vetdu... | |
limpan__2 | 2012-03-04 21:30 | |
![]() | Ledare verkar visst få de följeslagare de förtjänar, en kung som knappt kan formulera en vettig mening har förkämpar som knappt kan formulera ett argument. Och jag gillar det mer och mer! | |
jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-04 21:33 | |
![]() | imi>> jag tycker det är på tok för sent att be snällt när någon slänger sig med hur pinsam och gnällig man är för att man vill diskutera något. | |
A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre | 2012-03-04 21:34 | |
![]() | Snälla, söta imi, är det modernt att en person föds till ett ämbete? | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-03-04 21:36 | |
![]() | limpan_2 Ååhh! DEN var bra. Tummen opp! :D | |
limpan__2 | 2012-03-04 21:41 | |
![]() | Tack, jag är fullständigt övertygad om att Estelle inte kommer ärva rollen som Sveriges statschef, hur tror du att detta skulle påverka Sverige? Vad vore det värsta med att införa demokrati fullt ut? | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-03-04 22:15 | |
![]() | 2012-03-04 21:30 En försiktig kontrollfråga; vilket land och vilken kung syftade du på? | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-03-04 22:18 | |
![]() | "Vad vore det värsta med att införa demokrati fullt ut?" Hur menar du? Hur så "fullt ut"? Jag har ju redan påpekat i tidigare inlägg att det är en utopi. Demokrati "fullt ut" finns inte. Inte någonstans. | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-03-04 22:19 | |
![]() | - i praktiken alltså. | |
slånbär | 2012-03-04 22:19 | |
![]() | Imi-jaså man kan inte kräva svar av folk bara be snällt. Hm vänta lite nu ska vi se ...... "Så hur mycket VET DU egentligen om kungahuset? Vad VET du om vad de gör, hur stora (arbets)insatser de bidrar med? Hur långa dagar de jobbar? Vad de bidrar med för landet? VAD exakt VET du? - Egentligen? Vill du undvika att bli placerad i den tragikomiska gnällskaran, så visa nu - en gång för alla - vad du VET. " Var i det inlägget känner du att du ber snällt? Och som så många påpekar så den som gnäller mest just nu är utan konkurrens du själv. Och dessutom den som slingrar sig bäst men du kanske har sett för många intervjuer med nämnda herr Carl-Gustav och lärt dig slingertaktiken av honom. Jomen jag förstår. Det går ju inte att svara på mina frågor eftersom det ju faktiskt inte finns några svar helt enkelt. | |
slånbär | 2012-03-04 22:22 | |
![]() | Imi-Tycker du själv att Carl Philips arbetsinsats verkar vara direkt betungande? Fyra officiella uppdrag under Mars månad? | |
_imi - Ej medlem längre | 2012-03-04 22:22 | |
![]() | "Var i det inlägget känner du att du ber snällt?" I hela. | |
slånbär | 2012-03-04 22:23 | |
![]() | Eller var det en alldeles för svår fråga också kanske? | |