Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 18 745 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| caughtbock | 2010-07-30 14:50 | |
![]() | Jag ska erkänna att det är tvåan jag spelar just nu, eller rättare sagt The Conquerors, av den enkla anledningen att det är lättare att spela. Men förutom det är ettan mycket bättre, inte minst musiken och civilisationerna. | |
| Skugga | 2010-07-30 14:50 | |
![]() | Tinna, jag rekommenderar såpbubblor på Clas Ohlson, jättebra med flera hål i själva handtaget, eller vad jag ska säga, blir massor av bubblor i olika storlekar! Ja, jag är 34 och älskar såpbubblor ändå! ^^ | |
| confuoco | 2010-07-30 14:53 | |
![]() | CB, Jag spelar också 2an med tillägg och jag tycker det är det bästa av spelen. Mycket strategiska möjligheter och roliga folk, typ spanjorer och Aztek. Minns knappt 1an dock :S Vilka civilisationer finns i 1an som inte finns i 2an? Blev sjukt sugen på en match nu. | |
| SkySpy_ | 2010-07-30 14:56 | |
![]() | Ja Tanten.. Ditt alias motsvarar inte ditt utseende. | |
| caughtbock | 2010-07-30 14:59 | |
![]() | I ettan finns egyptier, sumerer, babylonier osv, alltså lite tidigare civilisationer. Jag finner dem lite mer intressanta ur ett historiskt perspektiv. Men som sagt, det är svårare att spela än tvåan. Hatar t.ex att man inte kan gå över sina farms utan måste gå runt eller fixa så att de rebuildas automatiskt. En annan sak som är jobbig är att man måste visa sina villagers vad de ska göra hela tiden. :P | |
| confuoco | 2010-07-30 15:11 | |
![]() | Ja, just det! Nu minns jag ettan. Det är kul. Fast det är ju jätteträligt att spela med, som du säger, farms som man måste ta hand om i tid och otid. Är man samtidigt i krig så får man välja om ens ekonomi ska gå under eller om man ska förlora kriget :/ Och bybor som inte vet vad de ska göra är knappast ett plus. Jag tycker byborna i tvåan är korkade nog :P Å andra sidan i The Qonquerors så finns JU både Aztek, Maya och Byzantine. 3 historiskt väldigt intressanta folkslag ^^ Nej, nu ska jag försöka ta mig iväg och köpa en flaska vin. Sen blir det en AOE-match. Du får lycka till med din match, CB! "All Krigföring bygger på bedrägeri. När vi kan anfalla måste vi verka oförmögna och passiva. När vi är nära måste vi få fienden att tro att vi är långt borta. När vi är långt ifrån måste han tro att vi är nära. Vi måste locka fienden, simulera förvirra och krossa honom." Sun Tzu , 380 f.kr. | |
| caughtbock | 2010-07-30 15:18 | |
![]() | Eller hur:P The byzantines är mina personliga favoriter för att jag gillar deras historia... Mayaindianerna är inte så bra tyvärr, men gillar dem ändå eftersom de delar namn med undertecknad. ^^ Vin och AOE? Du låter som en skön typ! Lycka till du också! | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-07-30 15:39 | |
![]() | SkySpy: det avspeglar min personlighet :) | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-07-30 15:48 | |
![]() | Hej. Jag ville bara säga att det tråkigaste som finns är att städa. Därför skjuter man på det. Jahapp, vad händer idag då? :D | |
| Pubbe | 2010-07-30 16:12 | |
![]() | Nja städa är inte det tråkigaste som finns tycker jag, inte det roligaste iofs men ja värre saker att göra finns det! Pubbe ska träffa ett par kompisar han inte sett på ett tag och inmundiga en skvätt alkohol ;) Vad ska Hanna göra? | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-07-30 16:24 | |
![]() | Nämn en sak som är värre? Förutom typ att nån dör eller så. :P Jag ska ta tag i mig själv och börja städa, sedan hoppa in i duschen och hoppas på att en pojke kommer över. :) | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2010-07-30 17:38 | |
![]() | Som vardagstråkighet rankar jag strykning av kläder högre. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-07-30 17:39 | |
![]() | Stryka är ju skoj! | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-07-30 17:40 | |
![]() | (Kanske beror på att jag aldrig gör det..) | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2010-07-30 17:46 | |
![]() | Det är segt och obekvämt att stryka. Strykbrädor finns inte i min storlek? | |
| Pubbe | 2010-07-30 17:55 | |
![]() | Stryka är definitivt mer tråkigt än att städa! | |
| Mouche - Administratör | 2010-07-30 20:27 | |
![]() | Jag öppnar den här tråden så jag kan dricka några kalla öl med gott samvete! Gör jag inte det så tänker jag på er hela tiden! Mouche | |
| Skugga | 2010-07-30 20:29 | |
![]() | *kastar slängkyssar till Mouche* Vi sköter oss ju faktiskt oftast, eller hur? ;) | |
| Ässät | 2010-07-30 20:31 | |
![]() | Finns det inga andra "vakter" längre? Tycker synd om dig Mouche att du alltid får ta hand om oss :( | |
| kajix | 2010-07-30 20:33 | |
![]() | *gäsp* ha ni fest elle? | |