Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 18 812 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bj-olle | 2010-10-17 16:28 | |
![]() | usch vad jag är jobbig idag | |
| Dyslekso | 2010-10-17 16:29 | |
![]() | Hahaha, fortsätt! | |
| Bim1964 | 2010-10-17 16:41 | |
![]() | Okey jag har berättat tidigare om min nära döden upplevelse. Ska berätta om en seans jag var på 2003. Detta inlägg blir säkert långt, ska försöka fatta mig kort. Och ni som är skeptiker behöver inte komma med kommentarer och förklaringar. Detta delar jag med mig till de som är intresserade. I september månad 2003 var jag på en seans vi var ca 90-100 personer där. Väl där började mediumet att prata med olika personer och förmedla meddelanden från nära. Efter en stund tar hon en paus och det ser ut som hon inte får luft riktigt, och hon blir alldeles röd i ansiktet. Så vänder hon sig till mig och säger, jag har en man med mig han hade väldigt svårt att andas det sista. Fast det var inte det som var orsaken till hans bortgång. Det var hjärtat som krånglade. Hon beskriver i detalj hur han såg ut hårfärg ögonfärg, kroppstorlek och längd. Hon sa att hon kände en väldigt stark kärlek till mig, fast han visade den inte direkt. Snarare gjorde han saker för mig. Jag visar ingenting utan sitter helt neutral, och hon fortätter. Han säger att du måste ta det lugnt, att inte bära för tungt, att jag måste tänka på min nacke. Och att det är bättre att gå två gånger än en gång. Och att vi hade valt ett fint hus att flytta till. Men sa han du är ju så himla envis och du ger dig inte i första taget. Fast det där med envisheten har du fått från mig sa han. Och förresten de där hästarna ville aldrig springa som jag ville att de skulle göra. Ibland det sista han sa var du behöver inte ha dåligt samvete, för det gick så fort allting, jag försökte förmedla mig men det gick inte. Men jag finns vid din sida så länge du vill det sa han. Och jag är inte ensam här längre var bland det sista jag fick förmedlat. Min pappa hade lungcancer, och andades precis som hon gjorde nästan som om han kippade efter luft. Fast dödsoraken var hjärtat, Han hade gjort en bypassoperation några månader innan han gick bort men det blev aldrig riktigt bra. Det där med att visa kärlek var inte hans starka sida, men han visade det på andra sätt genom att göra en massa för mig. Mediumet beskrev min pappa helt korrekt från hur han såg ut som ung till det han gick bort. Hon hade dessutom rätt med hans ålder när han gick bort. Jag höll på att flyttpacka samma dag som jag skulle till seansen. Samma dag hade jag stått hemma i mitt kök och packat ner porslin. Jag brukar prata högt för mig själv så gjorde jag även denna dag. Och jag sa till mig själv det är bättre att gå två gånger än en gång för mig själv därhemma i köket. Precis som mediumet sa att min pappa sagt. Och att jag skulle tänka på min nacke, och inte bära för tungt stämmer också eftersom jag har gjort fler operationer i min nacke. Och ja det var ett hus vi skulle flytta till. Det där med hästarna att de inte sprang som han ville stämmer också. Han gillade att spela på dagens dubbel men han fick sällan in dom. Han brukade skoja och säga att de vänder och springer till stallet. Min pappa gick bort väldigt hastigt och oväntat. Dagen efter skulle jag hämta hans tillhörigheter på sjukhuset. Sköterskan frågade mig om jag ville se honom. Men jag avböjde för jag ville minnas honom som jag sett han dagarna innan. Men jag ångrade mig väldigt mycket några veckor senare. Att jag inte tog ett sista farväl, men detta har jag inte nämnt för någon. Och det där sista att han inte var ensamma där stämmer också eftersom min mamma hade gått bort då med. Mediumet frågade mig ingenting utan bara förmedlade. Och jag satt som sagt helt neutral. Det hon förmedlade var för detaljrikt för att bara gissa sig till. Och jag pratade inte med någon innan seansen började utan satt helt tyst för mig själv. Det var mycket mer som mediumet drog upp men det skulle bli alldeles för långt att skriva. Det där sista hon sa,att min pappa skulle vara vid min sida så länge jag ville det. Tja vad kan jag säga jag känner att jag har någon bakom mig till och från.Särskilt när jag står vid spisen och lagar mat, precis som min paapa gillade. Att jag inte är ensam hemma fast jag är det. Och min son känner likadant och han var bara 1 år då min pappa gick bort, och han är 18 år idag. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-10-17 16:52 | |
![]() | Fin historia, det låter bra att den ger dig stöd i tillvaron. Men jag vill trots allt nämna att medium ofta tar upp andningen. Det är en återkommande tema. Att en släkting som har gått bor haft svårt att andas. Definitionen på död är syrebrist i hjärnan. Så nästan alla som dör har något slags problem med andningen vid slutet. Det du skriver att mediet sa stämmer till 80-90% på min farfar. | |
| mishizaki | 2010-10-17 17:06 | |
![]() | Horoskop stämmer också till 80-90 % på alla. Det man inte känner igen sorterar man bort för att ens medvetande fungerar så att man vill ha igenkänning. | |
| le-lou | 2010-10-17 17:12 | |
![]() | Eftersom Bim bemödat sig med ett långt inlägg om sin upplevelse så vill jag inte analysera sönder hela, förutom en enda mening: "Jag visar ingenting" Vi visar saker hela tiden, helt omedvetet. Jag skulle kunna skriva en uppsats om människans kommunikation med andra som pågår ständigt även utan att tala men det har jag redan gjort. Vi tänker inte på det överhuvudtaget förutom de personer som arbetar med människor, terapeuter och tja, medium tex. Vi lär oss titta efter mimik, små små ansiktsryckningar, ögon och läppryckningar, förändrad kroppsställning, förändrat andningsmönster (hör man den inte så kan man titta på halsen), färgförändringar i huden i ansikte och händer mm. Det finns hur mycket som helst. Och allt dessa görs omedvetet men med ett syfte, vi visar vad vi tänker och reagerar inuti med kroppen. Medium som tex Terry är extremt uppmärksamma på detta. Jag skulle tro på honom, om han visar sin förmåga i ett rum, där publiken sitter bakom ett skynke och utan att säga ett ord till honom. Då skulle han få över även mig på att han verkligen kan. Jag följer härmed alla troendes trend och ber även er att öppna ögonen lite mer :) trots att jag vet att det är döfött. Egentligen håller jag nog mer igång diskussionen för att det är kul att se med vilka argument ni bemöter mig med. Hittills har jag inte blivit speciellt imponerad, upplever bara kyla och stingslighet från det lägret. | |
| Cover Me | 2010-10-17 17:14 | |
![]() | Den dag jag går till ett medium ska jag bära burka. | |
| le-lou | 2010-10-17 17:14 | |
![]() | Undrar om medium funkar i de länder där de bär burka??? | |
| blue_moon | 2010-10-17 17:17 | |
![]() | Tack Bim för att du ville dela med dig av dina upplevelser! | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-10-17 17:20 | |
![]() | Det var ingen dålig idé säg till när du ska gå. Jag tar på mig min Niqab... | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-10-17 17:37 | |
![]() | Spana in den här. www.youtube.com/watc...re =related Vid 3:01 så återkommer en klassiker: - Jag tror han kan ha haft problem med lungorna eller hjärtat. Den här spågumman är stort behov av en rejäl örfil. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-10-17 17:42 | |
![]() | Tänk om en spågumma bara helt enkelt skulle kläcka ur sig något sensationellt: Typ: Jag har nu kontakt med din pappa. Han säger att du är egentligen inte var hans dotter. Din mamma var med en annan karl, jag har aldrig berättat det för någon. Men du kan kolla upp det med ett DNA:test. Men bara så att du vet, för att jag ska kunna få ro så måste du få veta att jag aldrig älskade dig som min dotter. Mitt liv har varit en lögn! Det tror jag inte skulle vara så poppis - det skulle inte ge så många nya seanskunder. Det verkar råda en tyst överenskommelse mellan publiken och mediet. H*n säger vad h*n vill höra. | |
| bj-olle | 2010-10-17 17:46 | |
![]() | ha ha ha "problem med hjärtat.... och jag var bög. och nynazist. jag runkade i din dagbok när du var på scoutläger. hejdå" | |
| mishizaki | 2010-10-17 17:47 | |
![]() | liknande företeelser förekommer i pingstkyrkan och Livets Ord- det kallas profetior, ofta föregångna av tungotal. Det var längesen jag var med om sånt, men tror det fortfarande existerar | |
| Cover Me | 2010-10-17 17:47 | |
![]() | :D | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-10-17 17:48 | |
![]() | Hon avslutar med att säga... "Om dom inte mår bättre av att pratat med mig så tycker jag inte att jag har gjort mitt jobb." Hon menar uppenbart inget illa, men det säger ganska mycket om den här spågummans kvalitetskrav, hon behöver som sagt få ett par rejäla örfilar. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-10-17 17:51 | |
![]() | Jag hälsade på i en Laestadiansk församling när det blev total urspårning med tungotal, gråt och skrik. Det som var så anmärkningsvärt var att när allt var över, så gick alla bara rakt ut och käkade köttsoppa småpratade som att inget hade hänt. | |
| mishizaki | 2010-10-17 17:52 | |
![]() | Det som är speciellt i new age-kretsar är att en annan människa ser ut att vara genuint intresserad av dig och hur du mår. Egentligen skulle det ju kunna stanna där. Det är väl vad hela handlar om eller hur? Att bli bemött, bli sedd? Själva lögnen i kontraktet är tyvärr att mediet egentligen inte är intresserad av den som sitter framför. Hon är intresserad av att seansen bekräftar hennes idéer om att hon är duktig. Men den ömsesidiga lögnen måste alla inblandade förneka annars förfelas hela behandlingen. Placebo och sockerpiller fungerar ju t ex inte alls om man vet att det är sockerpiller man får. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-10-17 17:55 | |
![]() | @mishizaki Och det förklarar tesen om att negativ energi förstör testresultaten när man utsätter charlataner för vetenskapliga experiment. Man måste tro på det för att det ska fungera. | |
| mishizaki | 2010-10-17 18:00 | |
![]() | placebo ska finnas som behandlingsalternativ. Vissa sjukdomar som Parkinson t ex lindras med den dopamineffekt en placebobehandling ger | |