Spelrum
Giraffen | 44 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 29 |
Inloggade | 73 |
Mobilspel
Pågående | 20 143 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Pandina | 2011-12-15 01:28 | |
![]() | Finns skogsbränder, kul att man flyttar från en rök till en annan. ..."men ååååhhh Pandina du kan inte jämföra nikotinbegär med naturkatastrofer". Nä precis. En rökare väljer att röka, och kan även välja att låta bli när en ickerökare finns i närheten. Precis som en rökare en gång i tiden blev pottränad, lärde sig att diska efter maten eller skrev sin första bokstav. Det går.... det är svåååårt... men det gåååår att låta bli *krystar* | |
micro113 | 2011-12-15 01:37 | |
![]() | Pandina Fast om det ränner icke rökare på min balkong så får de faktiskt stå sitt kast... | |
Satyra | 2011-12-15 02:18 | |
![]() | Men herregud, håller ni fortfarande på och ältar detta? Har ni verkligen inget annat att bekymra er över?? Ni måste ha det alldeles för bra med andra ord. :-o ;-) Håller förövrigt med 2222aaaa! ÄR ju visserligen rökare och som sådan inte helt objektiv, men ändå. Även ickerökare har säkert fel och brister som andra "drabbas" av. Gnällspikeri t.ex. ;-) | |
boyitsyou | 2011-12-15 02:25 | |
![]() | Ska min överviktiga granne sitta och få äta godis och jag må illa från min balkong? inte heller så ok om du fråga mig. nån gång, på rent jävulskap, satt hon och tryckte i sig fyra princesstårtor och pikade åt mitt håll.. sjuk? | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-15 03:13 | |
![]() | Det var värst vad rökarna är snarstuckna. Men jag hade inte förväntat mig något annat heller egentligen. Ligger lite i sakens natur liksom... Och ändå är de här restriktionerna bara början. Hur ska det då låta längre fram när ni verkligen är hänvisade ut i öde vischan med era giftpinnar? Det som startas i USA kommer ju alltid förr eller senare hit, så det kanske inte dröjer så länge till innan vi också kan ha parker, stränder, mfl, helt rökfria. OCH helt rökfria arbetsplatser, överallt. Rena drömmen ju! Tänk på det ni. - Innan ni nu somnar på lilla örat. :P | |
ceciliaerix | 2011-12-15 04:20 | |
![]() | Hahaha! Personer som _Nanna_ får mig att vilja trycka upp min cigg i fejjan på varenda person jag ser utan en "giftpinne" i käften :) | |
to the top | 2011-12-15 07:50 | |
![]() | välkommen till nazityskland... | |
to the top | 2011-12-15 07:51 | |
![]() | barn stör mig och gör mig sjuk. förbud mot barn på allmän plats! | |
__Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-15 10:15 | |
![]() | 2011-12-15 04:20 LOL :) | |
Pandina | 2011-12-15 12:21 | |
![]() | to the top, ja, det här går verkligen att jämföra med nazityskland. Ihjälgasning vs ihjälrökning. Vem är det som är diktatorsidan egentligen? Micro, ja, men nu snackar vi självklart inte på din balkong. Det var värst vad rökare ska haaa allas saker. Andras luft, andras plats, andras balkonger... | |
China Doll | 2011-12-15 12:22 | |
![]() | Jättebra lagförslag. Det borde vara livsstidsstraff för folk som förstör andras hälsa genom att utsätta som för passiv rökning. | |
anträffbar - Ej medlem längre | 2011-12-15 12:30 | |
![]() | Varför behövs alla dessa lagar och förbud? Varje vettig människa förstår ju att tobaksrök är ett dödligt gift. Utsätter man någon annan för det så har man gjort sig skyldig till vårdslöshet som kan orsaka död, alltså är rökning på balkongen och på allmänna platser jämförbart med rattfylleri. | |
bosse_s | 2011-12-15 12:31 | |
![]() | Det är ju en enskild motion. Det återstår väl att se hur den kommer att behandlas, har svårt att tänka mig att den kommer att bli högprioriterad (oavsett vad man tycker om rökning) | |
Borgcrantz | 2011-12-15 13:05 | |
![]() | Tycker att många som förespråkar rökning här tar till absurda liknelser. Varför inte bara sätta punkt för allt och acceptera att vissa väljer att röka och andra inte. Det finns emellertid saker som man inte kan välja bort, ex. allergier. Och om jag har gjort valet att inte lukta cigarettrök, varför ska jag då tvingas göra det när rökarna inte accepterar mitt val? Det finns alltid två sidor av ett mynt. Skillnaden här är att ni har valt att göra er beroende av något som kostar pengar, både för er och oss som har valt att inte bruka det. Vi oskyldiga skattebetalare får nämligen också hjälpa till när rökare får problem med hälsan. | |
Borgcrantz | 2011-12-15 13:06 | |
![]() | Tycker att många som förespråkar rökning här tar till absurda liknelser. Varför inte bara sätta punkt för allt och acceptera att vissa väljer att röka och andra inte. Det finns emellertid saker som man inte kan välja bort, ex. allergier. Och om jag har gjort valet att inte lukta cigarettrök, varför ska jag då tvingas göra det när rökarna inte accepterar mitt val? Det finns alltid två sidor av ett mynt. Skillnaden här är att ni har valt att göra er beroende av något som kostar pengar, både för er och oss som har valt att inte bruka det. Vi oskyldiga skattebetalare får nämligen också hjälpa till när rökare får problem med hälsan. | |
Borgcrantz | 2011-12-15 13:07 | |
![]() | Hoppsan. Inte meningen att posta två gånger. | |
tmtösen | 2011-12-15 14:30 | |
![]() | Jag tycker att man kan förbjuda allt hälsoskadligt och inte tillåta något som på något sett kostar samhället extra pengar..... Beordra ut samma mat efter noga uträknad kostcirkel till alla, förbjud alla sporter som kan orsaka livslånga skador och ordinera ut "säker" motion till alla. Gör skolan kostnadseffektiv, alla som på något sätt behöver ha specialhjälp vill inte jag som är "normal" betala för med "mina" skattepengar. Självklart kommer det inget gott ur vare sig rökning, snusning eller konsumering av snabbmat/alkohol, problemet är var gränsen ska dras... | |
Borgcrantz | 2011-12-15 18:28 | |
![]() | Ytterligare ett typexempel på knepiga liknelser. Som jag skrev kan man inte välja bort svårigheter med skolan eller allergier. Angående maten så är det en helt annan debatt där vissa är för ökad skatt på ex. fett. Den debatten finns alltså redan. Motion är något som motverkar skador som i längden hade kostat mer än ett brutet ben eller avslitna ledband. Man får se det till sin helhet. Som du själv konstaterar leder rökning inte till något positivt överhuvudtaget. Det här forumet handlade ursprungligen om rökningens vara eller inte vara på balkonger. Där anser jag att jag som oskyldig drabbas. Skattepengarna var däremot enbart ytterligare ett exempel på hur vi som valt att inte röka drabbas. Jag är definitivt inte för ett system som USA:s. De som är sjuka behöver givetvis hjälp. Rök så mycket ni vill, så länge jag slipper stå ut med er rök.. | |
Filurflizan | 2011-12-15 21:02 | |
![]() | Vilket jävla HÅN du som jämför passiv rökning med rattfylleri . Men du kan få vara välkommen att stå provdocka, jag anlitar ett fyllo som kör på dig med sin bil , och före det blåser jag dig i ansiktet med min cigg , få se om du dör av nån av dom ..antar att du inte kommer vara så anträffbar längre | |
Pandina | 2011-12-15 21:20 | |
![]() | @Filurflizan Efter en sådan anmodan är du väl den sista som ska tala om hån. Men ja, visst, man dör snabbare av att bli påkörd av en bil, absolut. Filurflizan vs Ickerökare: 1-0. Tycker det är lite komiskt att det är rökarna som verkar svara mest känslomässigt i den här debatten. Det är därifrån som jag tycker mig se mest aggressiva kommentarer. Jisses. Se vad Marlboro ställt till med, man kanske ska ta och starta ett cigarettföretag? | |