Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sanlin | 2012-02-25 12:17 | |
![]() | Lordi06: tack nu såg jag det. Var tvungen att starta ett sådant spel för att kolla. Trodde ju standard var samma som det vanliga klassiska brädet men så var det visst inte :) | |
| frippefrappe | 2012-02-25 12:40 | |
![]() | Kommer man att kunna se en utökning av statistiken på 'Betapet i mobilen', såsom man kan se på de andra ordlistorna? | |
| odin - Administratör | 2012-02-25 12:43 | |
![]() | lllpdrlll, vi har det på vår to-do-lista. pacc, håller med, vi ska kolla på det. frippefrappe, det är inget som är planerat just nu, men vi kollar på det. | |
| allida | 2012-02-25 12:44 | |
![]() | Nu ser även jag listtoppen..;-) | |
| odin - Administratör | 2012-02-25 13:18 | |
![]() | Ny version ute: 0.0.15 (bugg i 14.. argh...) * Matchingen omgjord så att man enbart kan matchas inom sin egen nivå (ett visst spann). Eftersom nybörjare kunde försöka matcha sig mot experter förut så var det svårt att få matchingar då experter oftast inte vill spela mot nybörjare. Det resulterade i ganska många spel som aldrig fick matching. De första dagarna kan man få matchingar på personer med väldigt låg rating pga "rester" från tidigare matching, sorry :-) * Stabilitetsförbättringar (som alltid!) Spannet är: 0 => 549, 1 => 749, 2 => 949, 3 => 1149, 4 => 1349, 5 => 1549, 6 => 1749, 7 => 1949, 8 => 2149, 9 => 2349, 10 => 9999 Om man är på nivå 5 (dvs mellan 1549->1749) så kan man matchas mot nivå 4 & 6. Vi tightar till spannen när vi får fler spelare. Men vi börjar med ganska "breda" span och att vi kanske gör om matchingen igen. Men detta var den enklaste lösningen för tillfället. | |
| sanlin | 2012-02-25 13:43 | |
![]() | Odin m fl: att ni orkar och hinner greja så mycket. Tack, ni är bäst! :):):) Tack för att det finns mörkare spelplan med i planerna. Sen är allt perfekt och ni kan ta semester! :):):) | |
| allida | 2012-02-25 14:57 | |
![]() | O:-) | |
| Guldplate | 2012-02-25 15:09 | |
![]() | En teknisk fråga av ren nyfikenhet, ang den tidsbegränsningen folk eftersöker. Om problemet är att google har en fördröjning i sina utskick av dragen, kan man inte då skapa en seperat klocka i varje app som pausar när man lagt sitt drag och aktiveras när man tar emot ett nytt drag? I sånt fall skapas ingen tidsbegränsning för matchen utan bara för ens aktiva speltid. Sen hänger själva matchtiden på hur lång tid google tar på sig. Nu vet jag inte vad deras ligger på men säg att man har 10 min aktiv speltid var, att vi i snitt lägger ut tre bokstäver i varje drag och att google snittar på en minut i fördröjning. Då hamnar matchtiden under 1 timme. Något jag tror många välkomnar. Så till frågan... Kan detta fungera? | |
| allida | 2012-02-26 11:04 | |
![]() | Gäller nedtiden appen med ? | |
| monk - Administratör | 2012-02-26 12:02 | |
![]() | allida: Jepp, tyvärr... kommer ta ner databasen och då fungerar varken app eller website.. De som ska logga in i appen kommer dock få ett meddelande om att underhåll pågår och att de får försöka lite senare.. | |
| allida | 2012-02-26 12:11 | |
![]() | Ok | |
| Guldplate | 2012-02-26 14:57 | |
![]() | Saknar fortfarande möjligheten till orankade matcher. Är man mån om sin rating så kan man inte bara spela sällskapsmatcher med kompisar utan att riskera poängen. | |
| monk - Administratör | 2012-02-26 16:45 | |
![]() | Guldplate: På websiten är det mycket ovanligt med spel utan rating. Kollade precis spelrummen och fanns inget sådant spel igång. Men kanske är lite annorlunda när man spelar i telefonen, så vi får överväga om det kan införas som framtida feature.. | |
| allida | 2012-02-26 19:18 | |
![]() | Spel utan rating gör vi ju bara när vi kör turnering på webben...annars mkt ovanligt som monk säger. | |
| odin - Administratör | 2012-02-26 20:40 | |
![]() | Guldplate, en bra idé angående tid. Skall undersöka det vidare. | |
| Guldplate | 2012-02-27 01:44 | |
![]() | Monk: Det finns lite skillnader mellan nätet och appen. Just nu har inte rankingen stabiliserats så skillnaderna är stora. Gör det jobbigare att möta gamla bekanta betapetspelare. Nätversionen är för oss nördiga som känner för att sitta och spendera tid framför datorn och spela medan appen lockar folk som vill ha ett tidsfördriv medan de gör annat. Vad jag vet så spelar många wordfeud-spelare mot sina vänner som ett sällskapsspel. Här inne, på nät versionen, skapar vi vänner genom sällskapsspelet. Vi väljer alltså motståndare efter olika kriterier. Sen är det också skönt att kunna välja orankat även om det händer mer sällan. | |
| monk - Administratör | 2012-02-27 16:38 | |
![]() | Guldplate: Kan hålla med om din analys, så det man kan överväga är att inkludera "ranking/orankat" som extra val vid "utmana en spelare". | |
| Guldplate | 2012-02-27 17:29 | |
![]() | Monk: Det räcker bra med att ha det att ha det i "utmana en spelare". Det är i princip bara då man verkligen vill köra en orankad match. | |
| Pollifaxen | 2012-02-27 21:24 | |
![]() | Efterlyser en uppdateraknapp då det på min HTC kan gå jättelång tid innan man ser motspelarens drag. ( ibland flera minuter från att motspelaren lagt) vet ej om det beror på min mobil eller appen i sig men att kunna uppdatera manuellt skulle lösa problemet! | |
| odin - Administratör | 2012-02-27 21:26 | |
![]() | Pollifaxen, använder du WLAN? Det kan göra att "uppdateringarna" tar lång tid. | |