Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Aquila1 | 2012-11-18 19:29 | |
![]() | Ord och inga visor..... | |
| ingson | 2012-11-18 19:36 | |
![]() | Jaha, men är det inte corlini som opåkallat börjar tala om rasism? | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-11-18 19:40 | |
![]() | Om man någon gång någonstans (inte här vad det verkar) blir kallad rasist kanske man har betett sig som en rasist? Raljerat över "babbar" eller liknande... | |
| ingson | 2012-11-18 20:00 | |
![]() | Du menar typ BLATTE eller HORA och vems land som är vems? | |
| stol | 2012-11-18 20:02 | |
![]() | corlini Snyggt inlägg. | |
| Minta | 2012-11-18 20:02 | |
![]() | Ja, det är inte alls främlingsfientligt. | |
| Måns_E | 2012-11-18 20:04 | |
![]() | Varför håller du på och tjatar om rasism Corlini? Nog för att en och annan verkar ha lite unkna åsikter här, men inte har väl någon kallat någon annan för rasister för det? Att däremot stols länkar är islamofobisk propagandistiskt mumbojumbo som man oavsett vad man tycker om integrationspolitiken borde hålla sig god nog att låta bli att länka till (om inte annat för vad man annars själv kan associeras med) är en helt annan sak. | |
| corlini | 2012-11-18 20:08 | |
![]() | lite opåkallat kanske men varje sånhär tråd, debatt, dialog brukar urarta till rasism anklagelser hej vilt. därför tog jag ord i mun och tycker att rasismen får näring av en ickefungerande integration och ett mer och mer segrerat samhälle som bara fylls på varje år utan att någon bromsar och faktiskt försöker få lite ordning i lägret och integrerar dessa människor i vårt samhälle. visst finns det en oerhört stor mängd inflyttade som är outbildade, oskolade, okunniga inom det mesta vi andra tar för givet att folk begriper. det finns handikappade, gamla, sjuka, psyksjuka, förtidspensionärer, kriminella och mängder med udda små grupperingar som rent av skyr vårt samhälle och vår kultur som pesten men det finns även de som faktiskt vill jobba, vill plugga, vill "bli svenska", vill flytta ut i landet, vill ha ett vad svensson kallar vanligt liv. alla dessa är en tillgång för oss och utan att lägga fokus på att faktiskt integrera dessa så blir de alla ihopbuntade till en skock "babbar" som hundbiten kallar det. och det segrerade samhället ett faktum. varför inte försöka integrera dem vi har istället för att fylla på utan att ha en aning om vad vi ska göra sen? | |
| limpan__2 | 2012-11-18 20:09 | |
![]() | ""att fortsätta som vi gör får den [rasismen] att frodas. detta är ett faktum" Lyckligtvis har du fel (återigen), det är färre svenskar som är emot invandring nu är för 20 år sedan. Det är färre än någonsin som oroar sig för en ökad invandring och andelen som oroar sig för terrorism är nästan på bottennivå. Döm inte samhällstendeserna utifrån era egna eller er kompisars värderingar. Och använd absolut inte öppet främlingsfientliga sidor med beräkningar gjorda av begåvningsreserven som en underlag i en diskussion. Det bruna kladdar lätt av sig... | |
| Måns_E | 2012-11-18 20:17 | |
![]() | Om du nu själv vill "förekomma" att folk kallar folk för rasister så verkar det för mig lite mer som att du väntar på att få dra på dig offerkoffan. Ungefär samma teknik som Åkesson brukar köra med alltså. Att komma upp med "man får inte säga vad man vill utan att kallas för rasist"-kortet när inte ens någon har pratat om rasister är ju kanske inte så smart? Eller? | |
| corlini | 2012-11-18 20:18 | |
![]() | så när media, nyheter, debattprogram och sifo säger att tex SD ökat, att jörg haider fick en boost 2000 och att högerpartier ploppar upp i allt från holland till danmark ljuger dessa?? hm, ok du vet bäst limpan. för inte kan det väl ha med en ickefungerande integration som skapar segration och samhällsklyftor att göra? och att detta syns ännu bättre och kommer upp till ytan när det pågår massuppsägningar från storföretag och det talas om kriser inom vården är en slump som hade skett även om alla faktiskt var lika och var integrerade med varandra? du Limpan har FEL denhär gången. | |
| stol | 2012-11-18 20:21 | |
![]() | Måns Nu får du lugna ner dig du är jävligt stursk bakom tangenterna. Jag ber alla om ursäkt att länken blev felaktig min avsikt var att länka till Statskontorets utvärdering kring etableringsbidrag osv. Statkontoret är regeringen kontrollorgan de har ställt frågan till samtliga kommuner i Sverige ang etableringbiragen osv på uppdrag av regeringen. Nu får du sluta att hacka på mig, jag bedriver ingen islamofobisk propaganda och jag har inga polare i SD som du påstår. | |
| corlini | 2012-11-18 20:21 | |
![]() | Måns, vad brukar såna som klagar på invandringen, klagar på integrationen, klagar på olikheten kallas allt som oftast? ja, jag tog upp "rasism" kortet bara för att debatten brukar dö så fort någon vill stoppa, strypa, ändra invandringen. R-ordet kommer som en blixt och där dör dialogen istället för att det sker framsteg. antagligen därför det ser ut som det gör idag, ingen kan och ingen vill ta tag i det eftersom man vet vad stämpeln blir. | |
| limpan__2 | 2012-11-18 20:28 | |
![]() | Kom igen och motbevisa påståendena då. Undersökningen som jag tog dem ur finner du här: www.som.gu.se/digita...6- 2011.pdf Att SD ökat i mätningarna beror på att de blivit mer rumsrena, och att de som ogillar invandring prioriterar detta högre eller en rad andra saker som gör att deras siffror ökar samtidigt som trenderna i samhället går åt ett annat håll. Det är väl inget konstigt att bägge fenomenen kan ske samtidigt; de stora flertalet blir mer vänligt inställda medan de som är emot blir mer tydligt emot. Vad österrikisk politik för 12 år sedan har med svenskars attityder idag att göra får du gärna förklara. | |
| markusfe | 2012-11-18 20:49 | |
![]() | Underhållande. Mitt i en diskussion om att det gamla rasistkortet dras fram så länkar limpan till som-insitutets attitydundersökningar för att påvisa att rasismen minskar i landet. Som belägg för detta anges att färre människor idag vill ta emot färre flyktingar än för tjugo år sedan. Att vilja ta emot färre flyktingar tolkas alltså som rasism. | |
| corlini | 2012-11-18 20:51 | |
![]() | jaha det var ju dethär med att ha förmågan att se mönster, urskilja vågor, trender och dra upp vad våra föräldrar tyckte för 20 år sen som ställdes mot varandra. det är du som drar upp 20 års statistik inte jag. jag flaggade bara upp för att du inte kan bevisa allt genom att hänvisa till tabeller. byt ut studierummet i umeå mot kista, bergsjön, angered osv och flytta dit permanent. kom sedan tillbaka hit och skriv att integrationen funkar bättre, rasismen och segrationen är mindre och att folk är mer positiva idag. tycker du att utvecklingen går åt rätt håll och att rasismen därför minskat så tycker du det. din fulla rätt. jag tycker det är tvärt om. och att det faktiskt blir värre. och jag skyller det på att vi tar emot utan att ha en aning om hur vi ska integrera. | |
| limpan__2 | 2012-11-18 21:00 | |
![]() | Ja, folk i gemen är mer poitiva till invandring idag, trots de problem som finns. Att påstå något annat är oseriöst. Att det finns en rad högljudda motståndare förändrar inte bilden, om man jämför samhällklimatet idag med i början av 90-talet inser man att vi faktiskt har nya och mer invandrarvänliga attityder idag. Vit makt-rörelsen är inte lika accepterad, Expressen skulle aldrig kunna ha en löpsedel med texten "Kör ut dem" och de flesta har lärt känna en person född utanför Europa. Vad i utvecklingen är det som gått fel och som invandringen är orsak till? | |
| Mouche - Administratör | 2012-11-18 21:06 | |
![]() | Jag flyttar tråden till seriöst. Då kanske det kan finnas en liten chans att det också debatteras seriöst så att tråden kan få finnas kvar. Mouche | |
| limpan__2 | 2012-11-18 21:07 | |
![]() | För övrigt, ska du ta upp min person i debatten kan jag meddela att jag flyttade ut ur studentrummet för 10 år sedan. Men det låg i en av de invandrartätare stadsdelarna (studentrum gör ofta det) om det nu spelar någon roll. Vi har även folk från minst nio olika länder på jobbet (totalt är vi 35 som jobbar där) och arbetsplatsen som sådan är helt beroende av att vi får in kompetens och influenser från utlandet. Är det något mer du undrar över är det bara fråga. | |
| corlini | 2012-11-18 21:09 | |
![]() | det segrerade samhället där stora grupper lever efter egna religiösa lagar, har egna domstolar, egna styrande och där flertalet aldrig kommer synas på den svenska arbetsmarknaden och där språket förändrats. ett samhälle som på häkten och anstalter representeras till över 80% av en grupp som består av 10% av befolkningen har bevisligen misslyckats med att integrera och bemöta behov. jag tycker det är ett enormt misslyckat goodwilljippo som fått ett högt pris vi inte kan ångra eller få ogjort, därför tycker jag vi bör lösa de problem vi har innan vi fyller på mera. men eftersom jag anser att vi faktiskt har ett stort problem inom detta området så anses jag ju antagligen ha fel eller vara oseriös, för det finns ju inga problem. ös in fler bara, de är ju en tillgång. i mina ögon blir de inte en tillgång förän vi gör dem till en tillgång, och det gör vi inte. | |