Spelrum
Giraffen | 20 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 12 |
Inloggade | 34 |
Mobilspel
Pågående | 19 467 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
apbur | 2012-12-16 13:00 | |
![]() | bowlorama, jag gråter inte. Har inga som helst sentimentala eller nostalgiska känslor för dockan. Jag anser att många i den här tråden är irriterande inkonsekventa och onyanserade. Jag kan bara beklaga att ni själva saknar läsförståelse och har en bristande logisk förmåga som gör att jag ideligen måste förtydliga detta. | |
bowlorama | 2012-12-16 13:02 | |
![]() | Jag stör mig på att du använder härskarteknik och förlöjligar de som inte tycker som du. I övrigt kan jag förstå din poäng, även om jag är less på alla dessa människor som blir kränkta av saker som inte rör dem. | |
apbur | 2012-12-16 13:05 | |
![]() | Det används ful argumentation från många håll här. Bla från ditt håll när du insinuerar att jag gråter för att en liten del av Kalle Ankas julafton försvunnit. Det är att förlöjliga mina åsikter eftersom jag inte ens kommit i närheten av att antyda det. | |
syjo - Ej medlem längre | 2012-12-16 13:05 | |
![]() | apbur. Det här är en del av svaret. Du undrade om jag visste vad en karikatyr är. Det här är en svaret serverat som en fråga om min bild av vad en karikatyr skulle kunna vara, stämmer. Detta enligt den nya principen att man besvarar frågor med frågor. | |
limpan__2 | 2012-12-16 13:05 | |
![]() | "Debatt om att skolavslutningarna inte ska hållas i kyrkan för hänsyn till vissa religioner." Det är väl snarare sekulära krafter som ligger bakom? Jag, och många av mina vänner, ser inte vitsen med att vara i kyrkan eller sjunga vissa religiösa visor. Jag förstod inte varför vi gjorde det som barn och jag motsätter mig att mina barn ska göra det i framtiden. Vill du ta med dina barn till kyrkan står det dig fritt att göra det, själv vill jag inte ha något med din eller någon annan gud att göra. | |
bowlorama | 2012-12-16 13:05 | |
![]() | Jag skrev inte att du gråter. Så det tar jag inte på mig. | |
Måns_E | 2012-12-16 13:07 | |
![]() | Jag håller med om att många i den här.tråden är irriterande inkonsekventa och onyanserade. Att exempelvis låtsas om att spanjorer har varit en förtryckt grupp som har avbildats nedlåtande av sina förtryckande är varken logiskt eller konsekvent. | |
apbur | 2012-12-16 13:07 | |
![]() | Ok, jag läste för fort. Mina åsikter har reducerats till att enbart gälla Disneys rättigheter att klippa i sitt eget material. Som exempel på dålig och ful argumentation. Jag blir raljant när folk är ohämmat korkade. Skjut mig. | |
bowlorama | 2012-12-16 13:08 | |
![]() | Exakt Limpan. Inga rättigheter har tagits ifrån "oss". Valmöjligheten att gå till kyrkan eller att titta på tecknad film med rasistiskt innehåll har "vi" fortfarande kvar. Det känns som att de som vill ha kvar dessa "traditioner" verkar ha svårt att respektera de som vill gå framåt i utvecklingen. | |
bowlorama | 2012-12-16 13:09 | |
![]() | Lätt hänt, apbur. :) | |
Måns_E | 2012-12-16 13:10 | |
![]() | +1 på bowlorama | |
apbur | 2012-12-16 13:10 | |
![]() | Måns, jag har alltid hävdat att spanjorerna i Ferdinand är karikatyrer. Du har hävdat motsatsen. Det är skillnad på nidbild och karikatyr. Var så snäll och gör skillnad på det innan vi fortsätter diskussionen. | |
Måns_E | 2012-12-16 13:12 | |
![]() | Jag tycker fortfarande inte att det är typiska spanjorer, skulle med andra kläder kunna vara vilken nationalitet som helst. Nästan. | |
apbur | 2012-12-16 13:16 | |
![]() | Men snälla, kläder och andra attribut ingår väl i en karikatyrbild? Nu råkar ju svarta ha en väldigt avvikande hudfärg vilket gör att det är lätt att porträttera en svart utan att behöva ta till andra attribut. | |
micro113 | 2012-12-16 13:18 | |
![]() | Absolut, med ett par jeans, en skjorta och en snus under läppen skulle man direkt gissa på svenskar >< | |
apbur | 2012-12-16 13:19 | |
![]() | Nej, det är för olikt Göran Persson. | |
Måns_E | 2012-12-16 13:20 | |
![]() | Historien utspelas ju i Spanien, det är också därför figurerna antas vara spanska, men flytta handlingen någon annanstans, byt ur kläderna på figurerna, så är de särskilt spanska längre. Alltså så förstår jag inte varför man anser dessa herrar vara så fruktansvärt överdrivet spanska i sitt uttryck. | |
Behringer | 2012-12-16 13:21 | |
![]() | Nu ska vi se här, Vendela: Det finns många i min egen ålder ( född -59 ) som aldrig haft en enda skolavslutning i kyrkan. Att kyrkan används på många ställen är en fråga om plats, avsaknad av tillräckligt stor aula etc. Kyrkan får fortfarande användas av de skolor som så önskar, den blomstertid nu kommer får sjungas. Den svenska skollagen har i flera år angett att den svenska skolan ska vara icke-konfessionell. Ser du något problem med att skolan är religiöst neutral? Niggerland, negerboll. "Jag använder vilka ord jag vill och ingen ska behöva ta illa upp av det" Lite den hållningen har du va? Då får jag alltså slå hur hårt jag vill och du ska inte säga att du får ont? Psykiskt och fysiskt våld är lika illa. På vilket sätt urholkade SVT:s Lucia, Astrid Cederlöf, en enda svenska tradition? Svenska traditioner? Kommer fortfarande Julbocken till dig istället för Tomten. Ställer du fortfarande ut gröt? Ligger det grisfötter på ditt julbord? Pressylta? Använder du äkta fjälster eller syntetiskt skinn när du stoppar korven? Stöper du fortfarande dina egna ljus? Danshaken och nöjespalatsen håller öppet på juldagen sedan ett antal år tillbaka, vilket du naturligtvis förfasas över å det grövsta? Ge ETT enda exempel på en svensk tradition son förändrats med motiveringen att invandrarna ska stå i första rummet | |
bowlorama | 2012-12-16 13:22 | |
![]() | Svarta har i hundratals år varit förtryckta. Och i denna tråden lägger vi fokus på att försvara... spanjorer? | |
micro113 | 2012-12-16 13:23 | |
![]() | Måns_E Byt ut det spanska i karakityrerna så är det inte längre så spanskt ... Ja, det är ju en ide. Varför inte bara ta bort det svarta i dockan så är den inte svart längre... Och juden .... var det är som gör den till jude - egentligen? Mer än att Disney bestämt att det faktiskt är en jude som porträtteras... Brukar judar typiskt ha gröna kläder och dansa kosackdans? Eller? | |