Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 816 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| drifting - Ej medlem längre | 2013-01-30 19:22 | |
![]() | Våldtäktsmän borde kastreras med en sked,i pannan brännmärkas med "våldtäktsman " | |
| Kokonut | 2013-01-31 18:20 | |
![]() | Ja att gadda dom i pannan hade vart nåt.... | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2013-01-31 18:23 | |
![]() | Roligt att det oftast är samma personer som föreslår sådana straff som sedan kommer och gråter att "snart införs väl sharialagar i Sverige också!!!!" i diskussioner om invandring. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-01-31 18:36 | |
![]() | Från BRÅ:s hemsida, statistiken avser 2010: "Den genomsnittliga fängelsetiden var två år och fyra månader för våldtäkt och fem år och tio månader för grov våldtäkt." Personligen tycker jag att minst det dubbla vore rimligare. Och ytterligare en dubbling vid återfall. | |
| Kokonut | 2013-01-31 18:41 | |
![]() | Bra info hinken... Tycker dubbelt är absolut det minsta. Samtidigt ska man då höja mord? | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-01-31 18:48 | |
![]() | Fem år i fängelse är rätt mycket om man orkar tänka efter. Tio år är väldigt mycket, så mycket att det är frågan vad som kommer ut igen. | |
| drifting - Ej medlem längre | 2013-01-31 20:17 | |
![]() | Vad skall man göra då gnagelram? Ojj nu ser jag här att för ditt dubbelmord skall du få enligt straffsatsen 12 år fängelse-MEN du kommer nog må dåligt efter så lång tid att vi ger dej fotboja i 3 mån. Eller vill du psykvårda dom? | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-01-31 20:25 | |
![]() | Ja, för det var ju vad jag skrev, eller hur? Jag tror att i den verkliga världen så är tio år i fängelse väldigt mycket, och förändrar människor i grunden. Till vad? Törs vi släppa ut dem sen? | |
| drifting - Ej medlem längre | 2013-01-31 20:29 | |
![]() | Min fråga var vad föreslår du att vi gör ist då? | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-01-31 20:35 | |
![]() | Jag tror att det är svårt att säga efter hur lång tids inlåsning en människa förändras. Man kan förändras på ett ögonblick av en extrem händelse eller en plötslig insikt. En diskussion om hur förvaringen bedrivs för att till exempel minska risken för återfall är i allra högsta grad relevant, men för mig är det en separat fråga. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-01-31 20:39 | |
![]() | Jag hör inte till dem som gillar att vråla "kastrera dem med sked och karva i deras panna" som väl var ditt förslag? I alla fall inte när man vill hitta riktiga lösningar. Jag tycker nog inte drygt 2 år i snitt är så lite med tanke på hur mycket som täcks in i begreppet våldtäkt numera. Man kan nog räkna med att de våldtäkter som blir uppmärksammade i media ligger en bit ovanför snittet. Men det går säkerligen att hitta domar där jag skulle tycka att det borde varit hårdare straff. Jag tror det största problemet är att faktiskt få folk dömda öht, inte nödvändigtvis att spärra in dem mycket längre. | |
| drifting - Ej medlem längre | 2013-01-31 20:46 | |
![]() | Du kommer ju inte ut något förslag på vad vi skall göra med dom..jag tror dock att ett våldtäkts offer tycker det ett hån mot dom att människan som våldtog dom får sitta 16 månader.jag väntar på du skall komma med en riktig lösning du får gärna vråla ut den | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-01-31 20:52 | |
![]() | Om du läste så tycker jag alltså inte att straffen är så korta för de som faktiskt döms, däremot är det ofta svårt att få fast de skyldiga. Och detta löser vi inte genom kastrering med sked eller andra medeltida metoder. Det handlar om bättre polisarbete snarare. Jag är lite förvånad över att folk verka tycka att några år i fängelse skulle vara ett milt straff. | |
| drifting - Ej medlem längre | 2013-01-31 21:00 | |
![]() | Riktig lösning enligt dej är att lägga mer tid på polisarbetet. Jag är förvånad att du tycker ca 2 år i fängelse är tillräckligt | |
| alfavirre | 2013-01-31 21:24 | |
![]() | Tänk om alla kunde lära sina barn att respektera andra människor och inte göra saker mot en persons vilja! Ett nej är ett nej och det ska respekteras - det har jag lärt mina barn och jag hoppas att de inte glömmer det. | |
| nincompoop | 2013-02-01 14:25 | |
![]() | "Jag är lite förvånad över att folk verka tycka att några år i fängelse skulle vara ett milt straff." Iallafall ett såpass milt straff att mängder av människor frivilligt utsätter sig för risken att hamna där. Ingen tvingar dem. Ergo: inget straff kan vara för hårt när det kommer till våldtäkt. | |
| nincompoop | 2013-02-01 14:33 | |
![]() | Eller för något annat heller för den delen. | |
| BlackMirror | 2013-02-01 14:35 | |
![]() | nincompoop, du tror alltså att det "milda" straffet gör att folk tar risken att begå en våldtäkt? Om straffet var hårdare skulle färre våldtäkter begås? | |
| BlackMirror | 2013-02-01 14:39 | |
![]() | Problemet är att det är så svårt att få en våldtäktsman dömd. Många gånger finns det inga fysiska bevis eller vittnen. Då står ord mot ord och man kan knappast döma någon på den grunden. Jag önskar att fler våldtäktsoffer kunde anmäla direkt, då det fortfarande finns fysiska bevis. Tyvärr är det lättare sagt än gjort. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-02-01 15:08 | |
![]() | Nincompoop: "Iallafall ett såpass milt straff att mängder av människor frivilligt utsätter sig för risken att hamna där. Ingen tvingar dem." Det finns ju dödsstraff i många delar av världen och många som avrättas årligen. Finns det ett hårdare straff? Om inte, hur kommer det sig då att dessa människor "frivilligt utsatte" sig för risken. Var straffet för milt? Hårdare straff borde avskräcka från brott.....eller? | |