Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2013-05-27 20:10 | |
![]() | varför skapar gud människor med låg intelligens? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-27 20:12 | |
![]() | därför att även du måste få finnas kajix | |
| kajix | 2013-05-27 20:15 | |
![]() | jag hade väl kunnat få finnas med högre intelligens? djävla gud. stryk skulle han ha | |
| limpan__2 | 2013-05-27 20:18 | |
![]() | "Limpan,det går inte att göra vansinigshandlingar i Guds namn" Jo, det sker väldigt ofta. Typ dagligen. | |
| corlini | 2013-05-27 20:18 | |
![]() | skapar gud klimatet, eller var slutar hans åtaganden och ansvar? varför skapar gud människor som gör andra väldigt illa? varför skapar han överbefolkning så det blir svält och sjukdom? fattar inte riktigt vad det är han har i kikarn dendär gud, jag har svårt att se att det skulle vara för människans väl han gör detta. han verkar fått hybris eller blivit uttråkad och intrigglad på äldre dar. var kom han från innan han fixade jorden och dess liv? är han kvar här eller drog han vidare för över 1000 år sen och försöker igen på annan ort med att skapa det som gick åt fanders här? jag slår vad om att det finns ganska många frågor man kan ställa och att inte ens den mest inbitna kristna kan svara rakt på någon av dem men ändå upplever sig veta att gud finns och fixat allt. | |
| siwu | 2013-05-27 20:21 | |
![]() | Jo det går att göra vansinneshandlingar i Guds namn, korståg tex. Men det är inte den Guden jag tror på. Jag tycker att sådana handlingar är hemska, inget jag tänker ursäkta på något sätt. Gud är kärlek, så jag skulle säga till dem att de har fel, att det inte var Gud de hörde. De ville troligen att det var Gud de hörde, kanske hörde de sin egen röst i sitt lilla huvud. | |
| ingson | 2013-05-27 20:30 | |
![]() | Men åtminstonde alla kristna, oavsett vilken falsk eller äkta profet man lyssnat till, är överens om att gud inte är emot alla våldshandlingar. Gränsen för vansinneshandlin tycks vara en smaksak | |
| corlini | 2013-05-27 20:31 | |
![]() | ni troende i denna tråd kanske har några svar på mina funderingar kring gud i inlägget jag gjorde här ovan? | |
| Claysune | 2013-05-27 20:42 | |
![]() | Till Limpam mfl. Hej igen. Angående Paulus skriver jag fölgande. På väg till damaskus träffades han plötsligt av ett stakt ljussken, --- han föll till marken oc hörde en röst , Saul, Saul, varför förfölger du mig? Han frågade: Vem är du, Herre? --- Jag är Jesus, den som du förföljer. här mötte Paulus Jesus. Paulus skriver Självså här " allra sist visade han sig också för mig som är såsom ett ofullgånget foster," | |
| kajix | 2013-05-27 20:42 | |
![]() | Gud är hat. Har ni sett världen? | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-05-27 20:43 | |
![]() | Nä, vi fölger honom | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-05-27 20:47 | |
![]() | HA HA, men vem har skrivit bibeln? | |
| Claysune | 2013-05-27 20:54 | |
![]() | Till Little Stalin. Det finns 39 böcker i GT och 27 i NT och det är många författare som du förstår. | |
| limpan__2 | 2013-05-27 20:55 | |
![]() | Jo, men hur skiljer sig Paulus egna berättelse om att han träffat Jesus från alla de falska profeternas berättelser om hur de träffat Jesus? Skulle du tro på andra som säger att de träffat Jesus som ofullgånget foster och vill att du ska följa dem är de ska starta upp en ny kyrka? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-27 20:55 | |
![]() | Limpan,det går inte att döda i Guds namn,eftersom då strider man mot budorden,Det är vi som förstör klimatet,det är vi som gör att jorden blir överbefolkad,självklart finns inga svar på allt det är trons mysterium,och hade dom bara låtit bli den förbjudna frukten så hade det varit bra men Adam och Eva brydde sig inte,Det är vi som skapar elaka människor inte Gud, Gud är kärleken, människor är dom som förstör värden | |
| Hädaren - Ej medlem längre | 2013-05-27 20:55 | |
![]() | "Hädaren, hur kan du vara så dum att du tror att det går att bevisa att Gud finns ?" Haha, va? Jag har ju hela tiden sagt att det är OMÖJLIGT att bevisa just det. Men det gör inte att det finns någon anledning att tro på gud. | |
| mrperfect | 2013-05-27 20:56 | |
![]() | Bibeltroende = för knäppgökar | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-27 20:56 | |
![]() | nej Limpan jag skulle inte tro på det iaf | |
| Claysune | 2013-05-27 20:56 | |
![]() | till kajix. Gud står för kärlek och satan står för hat. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-27 20:57 | |
![]() | Om det gick att bevisa att Gud fans så vore det ingen tro,och trons mysterium skulle inte finnas | |