Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| överqvist | 2013-08-24 15:09 | |
![]() | Det beror på det stora inflytande som religionen har på människors villkor, tjuvar och banditer är skapade av din gud så detta blir knepigt.Sen var i h-e har du fått det ifrån att ingen pratar om dessa vidriga personer? Lever du i kyrkan utan att gå utanför väggarna? Utan tillgång till media etc.? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-24 15:09 | |
![]() | www.aftonbladet.se/n...73 44342.ab Vad tror ni? Underjordens monster? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-24 15:09 | |
![]() | Överqvist- Det pratas inte om dom här iallafall . | |
| överqvist | 2013-08-24 15:10 | |
![]() | Och du förstår inte varför? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-24 15:12 | |
![]() | Överqvist- Näääää inte alls :) | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-24 15:14 | |
![]() | Jag brukar förresten inte dricka mycket eller ofta alls, men även om det hände igår att jag drack för mycket, så har Gud vänt det till något positivt. Trots mitt misstag. Gud är god. Han bryr sig. | |
| Rultatultan | 2013-08-24 15:15 | |
![]() | @stuvelsberg Det var DU som dömde ut någon i tråden som oärlig. Och som har gjort det flera gånger. Det är DU som som kommenterar personer och deras egenskaper. Då får du räkna med att själv bli kritiskt granskad i det att du dömer andra. Det är inte alls att skifta fokus. För dig är ärlighet viktigt. Så viktigt att du måste påtala när du bedömt dina meddebattörer som oärliga. Och åter igen dömer du en hel grupp i det du skriver. Du har aldrig tänkt tanken att det finns en hel grupp människor utan religiös övertygelse som är oärliga? Det finns ett uttryck, som används på tok för sällan idag. "Du ser flisan i din broders öga, men inte bjälken i ditt eget". | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-24 15:15 | |
![]() | Detta har även sporrat mig till att nu skippa ett glas vin ibland också och bli helnykterist! :) | |
| överqvist | 2013-08-24 15:16 | |
![]() | Exakt, det är därför du är troende, för att du inte förstår. Om din tes om en gudomlighet stämmer vilket du alltså inte kan påvisa så är din gud ansvarig för allt, inte minst ondska, vilket man väl får anse dina exempel faller under, d.v.s., gud har skapat ondska, lidande, onödigt lidande och elände, märkligt då att kalla honom(eller henne, eller det eller?) gränslöst god. Gör ett försök att förklara det. | |
| Rultatultan | 2013-08-24 15:17 | |
![]() | @stuvelsberg Jag undrar hur du ser på det här med att döma andra människor. Tror du att kristna människor dömer andra? Tror du att kristna människor dömer andra människor i större utsträckning än icke-kristna? Tror du att kristna människor utifrån deras religion är uppmuntrade att, eller tom. obligerade att, döma andra människor? | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-24 15:17 | |
![]() | överqvist- Snacka med Gud. Inte med mig. He is the boss. | |
| Rultatultan | 2013-08-24 15:18 | |
![]() | Vin är gott. Att bli full är obehagligt. Jag önskar personligen att jag kunde dricka alkohol lite oftare. Ett glas vitt med kex-och-ostplock i kväll hade tex suttit sååååå fint.... | |
| överqvist | 2013-08-24 15:20 | |
![]() | Nu är det ju så att ondskan utanför religionen är enkel att förklara, och givetvis finns den men det är ur ett religiöst perspektiv det blir värre, och återigen, kritisera mig som person om ni finner nöje i det, kan inte bry mig mindre, men jag föredrar att ni flyttar fokus till sakfrågan istället, mer givande, eller inte, ni påstår ju saker som inte går att styrka, som är motsägelsefullt, ofattbart etc. så det är ju naturligtvis däför det uteblir. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-24 15:20 | |
![]() | Rultan- håller med dig. Tycker också det är obehagligt och man har säkert andliga dörrar på glänt under dess påverkan. I övrigt så somnar jag av ett glas vin och tycker inte att det är särskilt gott med varken öl eller vin. Men kex och ost är gott :) Men det kom ändå nåt gott ur mitt misstag. | |
| överqvist | 2013-08-24 15:21 | |
![]() | Där sa du nåt rultan. vin och ostbricka.....mumma. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-24 15:22 | |
![]() | Nu får ni starta en alkoholtråd någonstans eller lämna det bakom er,Vägen sanningen ock livet var det ja | |
| överqvist | 2013-08-24 15:25 | |
![]() | Och det ämnet har aldrig frångåtts förut? Hahahahah | |
| Rultatultan | 2013-08-24 15:37 | |
![]() | Tycker nog alkohol kan vara relevant i tråden, Ttiittii. Många har fått för sig att alkohol skulle vara förbjudet för en kristen. Om man nyttjar alkohol, går det stick i stäv med Vägen, Sanningen och Livet, dvs Jesus? Sakfrågan Stuvelsberg: vill du svara på mina frågor från 15:17? Jag är nyfiken :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-24 16:48 | |
![]() | tycker inte alkohol hör hemma i tråden,starta en fyll tråd,typ allt dumt du någonsin gjort på fyllan typ,i vägen sanningen och livet står det ingenstans att vi ska supa oss fulla. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2013-08-24 16:50 | |
![]() | nu blev jag sugen på vin..lägger in en flaska vitt på kylning. äntligen har den här tråden blivit givande | |