Spelrum
Giraffen | 21 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 28 |
Inloggade | 51 |
Mobilspel
Pågående | 19 490 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-06-02 21:34 | |
![]() | Så för att det var så när du gick i skolan så ska ungarna tacka stenar i dag då....Dålig argument från dig ingson bättre kan du. | |
ingson | 2015-06-02 21:58 | |
![]() | Nej, det skrev jag inte ttiitti. Jag menar att det är ungefär lika tokigt att tacka s.k. gud eller en sten | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-06-02 22:56 | |
![]() | Skolan ska lära ut om alla religioner. och inte ha några tacksamhets stenar New age får lärarna hålla på med på fritiden.Skola och religion ska hållas isär det har inte med varandra och göra. mina ungar är kristna men aldrig att dom skulle komma på tanken att tvinga någon .tro är personlig | |
llloyden | 2015-06-03 22:26 | |
![]() | Titti: Jag hade ingen aaaaaning om att flyktingbarn hamnade i något som heter "landning". Tack för den upplysningen, då förstår jag lite bättre. Kovikstippen: Min favvvo är du! Jag vikarierade som lärare 3 mån innan jag bestämde mig för en annan utbildning. Snacket i lärarrummet var inte roligt - ingen hade problem med klasser, elever eller nåt, men det hade de ju? På fester, fylla o annat grät de och önskade att de aldrig hade utbildat sig till lärare. Efter att ha upplevt detta blev jag inte lärare och glad är jag! Snacka om skenhelighet - därför funkar inte skolan - alla ljuger i nyktert tillstånd och talar inte om hur det i verkligheten är i klassrummen etc. Det är ju mera status att inte ha några problem. Då är man ju en såååå bra pedagog.Är det problem är man en dåliga pedagog. Vad väljer en lärare - bra eller dålig? Skolledningen får inte veta något, tror att allt är helt ok. Skärp er lärare och tala om vilka problem som finns, ni vet ju vilka.....Hur ska annars något kunna förbättras? | |
llloyden | 2015-06-03 22:34 | |
![]() | Titti: jag trodde att alla 7:åringar, 10-åringar etc hamnade i samma klasser och tänkte att detta kan ju inte funka för något barn i klassen. Hur ska en lärare hinna med alla olika nivåer. Tack för upplysningen att det inte är så? Jag har aldrig sett detta i tidningar eller TV. Varför SVT/SR? | |
Måns_E | 2015-06-03 22:41 | |
![]() | Jag har aldrig hört någon lärare beklaga sig över sina klasser på fyllan. Jag har däremot hört lärare såga Björklund längs fotknölarna på fyllan. | |
janne121212 | 2015-06-03 22:52 | |
![]() | Tror nog att det beror på att många lärare är politiska motståndare till Björklund och ogillar honom av den anledningen. Skulle samma förslag komma från S skulle förslagen mottas med större positivism. | |
Måns_E | 2015-06-03 22:58 | |
![]() | Tror inte jag, FP har haft ett väldigt starkt stöd hos lärare, det här Björklund totalt lyckats rasera. Björklund var mycket populär i början bland lärarna, men grävde sin egen grav. Jag röstar själv borgerligt, men inser att FP:s ras bland lärare mer eller mindre enbart beror på Björklund. | |
llloyden | 2015-06-03 22:59 | |
![]() | Måns E: Du kanske umgås i lärarkretsar och de beklagar sig inte för då är de ju dåliga pedagoger - det var ju det jag skrev. Sen att de även på fyllan lyckas tiga är ju fantastiskt. Är de alkoholiserade? Björklund är ju lätt att såga, han är ju inte lärare, tillhör inte kåren, sticker ju ut..... | |
janne121212 | 2015-06-03 23:00 | |
![]() | Har du sett undersökningar som visar att Björklunds stöd bland lärare rasat? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-06-03 23:08 | |
![]() | Hur kan man ha missat allt som skrivs av lärare och dagens skola. Björklund var skolans ansikte utåt. Självklart att hela den förra regeringen stod bakom honom. Alla lärare verkar vara missnöjda med Alliansens skola. | |
janne121212 | 2015-06-03 23:14 | |
![]() | Så illa som en del anser var inte hans förtroende bland lärarna. Endast Fridolin ansågs driva en bättre skolpolitik före valet. Inte så säker på att det är så längre, var är han förresten Fridolinen? skolvarlden.se/artik...nd -lararna | |
janne121212 | 2015-06-03 23:16 | |
![]() | Sossarnas skolpolitik hade verkligen lågt stöd däremot, anmärkningsvärt för ett oppositionsparti. | |
Måns_E | 2015-06-03 23:27 | |
![]() | www.svd.se/lararnas-...or klund-15 Där kanske? Annars så hade Björklund väldigt stort stöd bland lärare när han tillträdde, jag tror att det var så mycket som 9 av 10 lärare som då hade stort eller mycket stort förtroende för Björklund. Jag har själv sett det på ganska nära håll. Och jag arbetar inte som lärare, men känner duktiga lärare, som inte gillar Björklund, inte är typiska vänster människor och inte heller bryter ihop för att de inte klarar av sitt jobb. | |
janne121212 | 2015-06-03 23:32 | |
![]() | Den sa väl inte så mycket, och att 9 av 10 lärare skulle ha haft stort eller mycket stort förtroende för Björklund någonsin måtte du ha drömt. I alla fall inget jag känner igen. | |
janne121212 | 2015-06-03 23:33 | |
![]() | På min skola var motståndet stort mot Björklund när han tillträdde. | |
Måns_E | 2015-06-03 23:36 | |
![]() | Han kom ju som en commingman, som sa det som lärarna då ville höra. Bland annat att lärare skulle ägna sig åt undervisning och inte barnpassning och dylikt. Sådant går hem hos lärare. Sedan så ökade han administrationsbördan och införde en mängd nya utvärderingar på längden och på tvären, vilket inte ledde till att lärarna fick mer tid för undervisning. Sådant ogillas i regel av lärarna. Konstigare än så är det faktiskt inte. | |
Måns_E | 2015-06-03 23:36 | |
![]() | Och Björklund var populär i lärarrummen i början av sin tid. Jag har själv bevittnat det. | |
janne121212 | 2015-06-03 23:40 | |
![]() | Där har du en poäng, men mycket av det som har lagts på lärarna de senaste åren kom under sossarna senaste mandatperiod. | |
janne121212 | 2015-06-03 23:41 | |
![]() | Han har aldrig varit populär där jag har jobbat, jag lovar. | |