Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade62
Mobilspel
Pågående20 028

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rhotheta2015-01-18 21:10
Antal inlägg: 4992

Det är väldigt enkelt. Oljedollar.

www.aftonbladet.se/n...15 11163.ab

micro1132015-01-18 21:14
Antal inlägg: 17540

Rhotheta
Saudi är väl en av de länder som faktiskt aktivt bekämpar IS/ISIS.

Rhotheta2015-01-18 21:15

Dementa röstar inte.

www.expressen.se/kva...la -priset/

micro1132015-01-18 21:15
Antal inlägg: 17540

ttiittii
Jag tror de allra flesta som håller Israel som offer och rättskaffens faktiskt inte är pingstvänner alls .. och jag tror det grundar sig mer i att blint ha fått lära sig att se ena sidan och därför blundar de för de övergrepp Israel begår ..

Rhotheta2015-01-18 21:51

Micro. Den som tänder eld på sina egna byxor brukar också ångra sig. Det här har varnats för åtminstone sedan 9/11. Säkert längre.

janne1212122015-01-18 21:57
Antal inlägg: 4722

ttiittii
Uteslutning ur församlingen är väl i så fall samma straff som en troende muslim skulle råka ut för om han inte skulle försvara palestinierna till varje pris.
Vad är det du vill ha sagt egentligen?

Tror inte det finns många muslimer utanför Israel som försvarar Israel, många, kanske dom flesta, skulle hellre se alla judar döda.
Däremot inne i Israel finns det många muslimer som vet att deras liv har blivit bättre efter statens Israels tillkomst.

Men det är alltid lättare att veta hur saker och ting borde fungera om man befinner sig på avstånd från allting, och allra helst ska man bo i Sverige, för då vet man bäst.

janne1212122015-01-18 22:57
Antal inlägg: 4722

Inte lätt att vara skönhetsdrottning i Mellanöstern.

www.aftonbladet.se/s...01 80216.ab

ttiittii - Ej medlem längre2015-01-18 23:21
Antal inlägg: 37631

Jag tror inga Musslimer utanför Israel försvarar Israel,Judarna har stulit deras land ,varför skulle dom försvara Judarna som stulit deras land ?
Israelerna har ett av världens starkaste försvarar dessutom stöder Usa Israel.Så palestinierna har lite stenar och ett och annat fjutt vapen dvs dom har ingenting att Pungstvännerna står på Israels sida bygger på Okunskap

Xin Chao2015-01-18 23:44
Antal inlägg: 234

Jag har varit i Palestina många gånger och jag kan bara säga att jag ALDRIG träffat någon som vill utplåna Israel. Människorna är dödströtta på konflikten och vill att omvärlden ska inse att Israel är en ockupationsmakt som stjäl åt sig bit efter bit utanför det land de en gång "gavs". Varför ss3r inget vad som faktiskt händer på t.ex. Västbanken. Gå in på CIA:s hemsida och titta med egna ögon hur Israel förvandlat Västbanken till en ost med tusentals hål. Ett land nästan omöjligt att förflytta sig i med murar, checkpoints, ockuperade öar som bara blir fler och fler. Jag kan verkligen förstå desperationen!!! Och det skrämmande är att alla som besöker de Palestinska områdena för första gången - oavsett om det är moderatpolitiker, präster, studenter eller forskare - kommer hem chockade. "Jag förstod inte hur det var på riktigt" är vad man hör. Jag önskar att alla ni som fördömer Palestinier ska ta bort skygglapparna och se verkligheten! Res dit själva om ni verkligen vill förstå!

Moose72 - Ej medlem längre2015-01-19 10:15
Antal inlägg: 1910

ttittiii

Ditt inlägg om att pingstvänner blir uteslutna om dom inte "håller" på Israel är så korkat och intelligensbefriat. Ta reda på fakta innan du ljuger.

Rhotheta2015-01-19 15:55

Xin chao.

Mycket relevant kritik. Jag kan inte tro annat än att ost-taktiken syftar till något annat än att på sikt förmå lejonparten av palestinierna att lämna området och under tiden bruka vad man kan av resurser i området. Å andra sidan lämnade Israel gazaremsan och fick en mycket värre granne som belöning. De har nog lärt sig av det. Jag tror inte på en tvåstatslösning längre. Lämna ett land i arabvärlden utan en förtryckande regim så har du snart skapat ett islamistiskt inferno av våld. Det är väl läxan av de tre senaste åren. Jag har tyvärr blivit klart cynisk när det gäller tredje världen och självständighet. Och på tal om tredje världen jobbar vi själva stadigt i den riktningen.

Crazy Monday2015-01-19 18:49
Antal inlägg: 421

tyckte länken till aftonbladet. jan guillo. var väldigt intressant. Härska genom att söndra. Och vi vanliga hänger på som en skock får. Det finns inget som är så bra för tillväxten som krig och konflikter.

Crazy Monday2015-01-19 18:50

Och tack för expo- länkarna

mz_lzrd2015-01-19 21:15
Antal inlägg: 2498

Jag har alltid tyckt väldigt bra om Jan Guillou, men när det gäller islam är han absurt positiv. Folk sitter och planerar mord och terror och Jan Guillou tycker att det är väl helt ok att sitta och "fantisera" om tillsammans. Det tycker inte jag. Stämpling till mord är väl stämpling till mord även om ens bevekelsegrund är religiös idioti.

CrazyMonday, tror du inte Israel helst skulle slippa kriga? Tjänar Israel på att kriga? Blir det bättre i Israel av det här kriget? Jag är inte säker på att jag tror det. Jag tror Israel skulle frodas mycket bättre utan det här krigandet. Men jag kan inte se att de har nåt val.

ingson2015-01-19 21:56
Antal inlägg: 4285

Krigande i Israel? Åk några mil nordost så får du se på krigande mz lzd

Crazy Monday2015-01-20 18:58

Alla har ett val. israel är en krigsmaskin.
Det är dom som är en ockupationsmakt. Ursäkta, dom har varit det i över 60 år. nån allmänbildning bör man ju ändå ha om man ska diskutera och argumentera för en sak.

totravel - Ej medlem längre2015-01-20 20:10
Antal inlägg: 4735

Israels angrepp och motangrepp på Palestina kommer i framtiden att bli föremål för utredningar i ICC. Det kommer inte att vara lika lätt att komma undan med övervåld och överdrivna civila förluster. Det kommer inte att hålla att skylla på att Hamas använder civila sköldar för sin verksamhet när man själv använder palestinska barn som sköldar när man patrullerar och bevakar i farliga områden.

De som beordrar och utför övervåldshandlingar kommer i skenet av Palestinas allt vidare erkännande i västvärlden få allt svårare att försvara sina handlingar. Bollen är i rullning och Israel borde och kommer förr eller senare inse värdet av att använda sina militära resurser på ett betydligt vettigare sätt. Det finns en galet islamiskt kalifat i grannlandet Syrien som utgör ett mångfalt större hot än några ostyrbara Kazaam-raketer då och då mot glesbefolkat område. Här talar vi om ett Saudiarabien-sponsrat gäng som befinner sig inom 100 mil från Allenby Bridge.

Dessutom kommer PA:s ledning utsättas för samma granskning och det kommer att rensa upp i leden och sätta hämsko på de värsta dårarna där.

Det är bra att Sverige erkänner Palestina och det kommer i slutändan att bidraga till en utveckling som främjar relationen mellan Israel och Palestina.

ingson2015-01-20 21:13
Antal inlägg: 4285

Det är klart att Israel är en mycket stark krigsmaskin. Och det tycker jag är klokt när man ser vilka stolliga diktaturer som omger Israel. Israel styrka gör att dessa negativa stollar inte ens vågar tänka tanken att angripa Israel.(IS möjlgen undantaget som totravel riktigt påpekar)

Och då får Israel oundvikligen en militarisering beträffande tänkandet omfattande hela samhället

Rhotheta2015-01-21 11:12

Bild från 3.bp.blogspot.com/_W...+C rop.gif.

mz_lzrd2015-01-21 11:25
Antal inlägg: 2498

ingson, ja det finns blodigare krig än det mellan Israel och Palestina. Men det är liksom inte poängen här. Poängen här är väl snarast att Israel är omringat av islamiska stater som mer än gärna skulle slita Israel i småbitar. Det är kanske bara lite lekande barn här och var och lite fattiga som dödas i Palestina, så vad IS sysslar med är mycket värre, du har så underbart rätt, ingson, men min poäng var att jag inte tror på hypotesen att Israel tjänar på en väpnad konflikt med sina grannländer. Jag tror den är ett nödvändigt ont.

Var det så svårt att förståm, förresten?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?