Spelrum
Giraffen | 32 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 47 |
Mobilspel
Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mz_lzrd | 2014-12-08 11:34 | |
![]() | Jag tror att folk struntar i vad övrigt SD står för, de vill begränsa invandringen och det räcker för de flesta. | |
janne121212 | 2014-12-08 11:35 | |
![]() | Ni för så ologiska resonemang i er iver att försvara S så man undra om det är mer än matten ni har problem med. Heder åt dig Måns att du orkar försöka tala om för dom hur saker och ting ligger till, gagnar nog inte mycket till dock. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-12-08 11:36 | |
![]() | Tror jag med. | |
Taxtaxtax - Ej medlem längre | 2014-12-08 11:37 | |
![]() | Den nya fascism-diskussionen går förresten också ut på exakt samma sak - öka trycket på att alliansen ska lägga sig platt, för annars är de nu förutom ondskefulla borgare också fascister. Det finns ingen annan förklaring, ingen nuvarande eller potentiell sd-väljare kommer att ändra bort från dem för att någon forskare nu har gjort en analys och bockat för fascistrutan. Om det hade varit någon förändring i SD:s beteende som gjorde att de NU kunde kallas fascister så möjligen, men nu - tomt spel och positionerande mot alliansen, inte mot SD. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-12-08 11:37 | |
![]() | Som mz_lzrd, alltså :) | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-08 11:41 | |
![]() | Fråga. Om SD hade röstat på S:s budget. Hur hade ni resonerat då? För det är så det kanske blir nästa gång. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-08 11:43 | |
![]() | Svar från mig. Den som då har förtroendet att regera, oavsett färg, ska fortsätta regera med med överenskommelse med de andra partierna. Men det tycker alltså inte ni? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-08 11:44 | |
![]() | andra partierna - utom SD* | |
Måns_E | 2014-12-08 11:47 | |
![]() | Om SD skulle rösta på S budget i en liknande situation så skulle jag uppskatta om den då borgliga statsministern inte utlyste extra val, utan försökte jämka ihop något med S genom att förra en mittenpolitik som såväl alliansen som S kan ställa upp på. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-08 11:49 | |
![]() | Jaha, och vad är skillnaden mot det S gör? | |
janne121212 | 2014-12-08 11:50 | |
![]() | Men det skulle vara intressant att få reda på om Nora och Minta då också skulle kalla SD stödparti till S. | |
sjöstan | 2014-12-08 11:50 | |
![]() | Jag har tydligen hört någonting anat än ni andra i SDs retorik.... Vad jag hör är at SD inte vill vara ute i kylan. Vad jag hör är man villig att stödja en regering som kan acceptera att i försa steget frysa invandringen på nuvarande nivåer. Vad jag hör är att SD anser att vi ska hjälpa flyktingar i sitt hemområde hellre än inom Sveriges gränser...... Dessa ståndpunkter kan man ju tycka olika om - men vem tjänar på att demonisera SD? Varför vill ingen diskutera sakfrågan? SD växer eftersom väljare anser att etablissemanget ljuger. Att fortsätta gynna bara SD. En liten försynt fråga: Ge ett konkret exempel på hur SD kan driva sin linje mer effektivt än man just gjort. Eller som Löven sa - vi har försökt få till ett samtal men igen har svarat......... Att klassa ut 13% av väljarkåren och dess representanter som onda människor utan en enda god egenskap eller tanke är avskyvärt och inte ett dugg bättre än SDs politik. Att inte diskutera politik med alla riksdagens partier är att be om problem. | |
Måns_E | 2014-12-08 11:50 | |
![]() | S utlyser extra val, och vill inte föra mittepolitik och samarbeta med alliansen. | |
Taxtaxtax - Ej medlem längre | 2014-12-08 11:51 | |
![]() | Det tycker jag också. Det är regeringens uppdrag att hitta kompromisser som oppositionen kan tänkas rösta på (något MA också var väldigt tydlig med för bara ett år sedan). Om Alliansen på motsvarande sätt som nu har skett lägger en konfrontativ "höger"-budget och förväntar sig att mp, s eller v bara ska acceptera den blir jag mycket besviken. Om SD säger att de har "ändrat sig" och tycker att det räckte med en markeiring och att de egentligen gillar alliansens ekonomiska politik bättre (här förutsätter jag att alliansen inte gjort eftergifter kring invandring) är läget svårare. Detta skulle kunna uppkomma om SD:s medvind börjar vackla pga att de ses som oseriösa och därför inte vill fälla en regering till. Vad borde Alliansen göra då? | |
janne121212 | 2014-12-08 11:51 | |
![]() | Nora, skillnaden är att S utlyste extra val. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-08 11:55 | |
![]() | måns. Om det är alliansen som fått makten så måste det väl vara de som utlyser extra val i sånt fall? | |
Måns_E | 2014-12-08 12:02 | |
![]() | Det är liksom ingen lag på att utlysa extra väl för att ens budget inte blir antagen i riksdagen. Det har hänt förut, utan att extra väl har utlysts. Det var Löfvens idé om hur lösa den uppkomna situationen. Inget annat. | |
Minta | 2014-12-08 12:03 | |
![]() | m_lizard, väljarna struntar i vad SD mer vill, bara de kan får bort invandringen. Är inte det lite farligt att rösta på ett parti som har ett uttalat muslimhat och vill ha ett etniskt svenskt Sverige bara för att man vill minska invandringen? Väljarna kanske borde fråga sig varför inga andra etablerade partier delar deras syn? Deras skräckbild kanske inte stämmer helt enkelt och de har en alldeles särskild agenda som inte delas av de övriga och som de inte heller behöver dela? | |
Minta | 2014-12-08 12:04 | |
![]() | Jag tror att det är bra att det blir ett extraval. Resultatet av det kommer att tvinga S+MP och alliansen att samarbeta. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-08 12:19 | |
![]() | måns. I det fallet är det ingen skillnad på alliansen och S. Man ger inte bort makten som man fått av sina väljaren. | |