Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gunilla _ | 2013-07-28 21:46 | |
![]() | Porla; det finns mycket i bibeln som tyder på att gud straffar - hårt. Varför ska det bortses från? | |
| Rultatultan | 2013-07-28 21:53 | |
![]() | @Porla Jag vet inte. | |
| stuvelsberg | 2013-07-28 21:59 | |
![]() | Ja göran, att du inte accepterar homosexuella aktiviteter är det samma som att inte acceptera homosexuella. det är ju en konsekvens av att vara homosexuell.Sen behöver di inte förtydliga för jag vet att du vill göra skillnad på homosexuell och aktivitet, vilket är det samma som att förtrycka homo, så nej, du välkomnar inte en bög i gemenskapen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-28 21:59 | |
![]() | www.himlen.nu/blienk...ri sten.php | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-28 22:00 | |
![]() | Kan du länka till inlägget där han säger så, stuvelsberg? | |
| stuvelsberg | 2013-07-28 22:07 | |
![]() | Backa i tråden, var ett tag sedan men dock. Han står för det så det är bara att fråga honom. | |
| Rultatultan | 2013-07-28 22:07 | |
![]() | Stuvelsberg skrev: "Ja göran, att du inte accepterar homosexuella aktiviteter är det samma som att inte acceptera homosexuella." Det är det ju inte. Kan inte du skilja på sak och person? | |
| dinodog | 2013-07-28 22:14 | |
![]() | Jo jag anser att det lite för enkelt Rultantultan. Ja jag är långt ifrån perfekt jag har begått och begår "synder". Om man nu ska se till budorden då. Du skriver "Offret är redan-gjort det ligger inte på mig att försöka rätta till något. Jesus rättade till det-och mitt ansvar är att ty mig till honom". Nä jag får inte ihop det. Jesus dog på korset "för vår skull". Ska Jesus stå till svars för alla miljarder av människor på denna jord? Hur i hela friden är det möjligt. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-28 22:17 | |
![]() | Sluta tramsa, stuvelsberg. Men jag kanske ska vara glad att du inte svarade "googla!". | |
| Rultatultan | 2013-07-28 22:21 | |
![]() | @Dinodog Kanske är det just för att det är så enkelt som människor har så svårt att ta till sig det? Jag vet inte. Ja. Jesus valde att stå till svars för oss alla. Som människa - och som Gud. För. Alla. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-28 22:34 | |
![]() | rultan. Jag kan tänka mig att en gud skulle kunna ha byggt in straffet i människan. Programmeringen skulle då vara typ - om du följer ditt samvete (guds vilja) går det bra för dig annars går det åt pipsvängen. Men till det behövs ingen gud som ingriper via bön. | |
| ingson | 2013-07-28 22:49 | |
![]() | Rultantultan Du säger precis som treenighetsläran att ungfärligt: Gud=Jesus Vem som dör för våra synder inför vem blir och sen återvänder blir lite rörigt | |
| stuvelsberg | 2013-07-28 22:49 | |
![]() | Det är inget trams för dom som blir förtryckta, tala om vad problemet är.Det är självklart idiotiskt att påstå att man älskar bögar och samtidigt förvägra dom att leva sina liv, suck. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-28 22:51 | |
![]() | Goddag yxskaft. Problemet är att du hasplar ur dig påståenden som du inte kan backa upp. | |
| Rultatultan | 2013-07-28 22:52 | |
![]() | @ingson Du skrev: "Rultantultan Du säger precis som treenighetsläran att ungfärligt: Gud=Jesus Vem som dör för våra synder inför vem blir och sen återvänder blir lite rörig" Jo. Lite rörigt är det. Faktum kvarstår att enligt bibeln sände Gud sin son för att dö för våra synders skull och sonen valde att göra det. | |
| Kuralo | 2013-07-28 23:02 | |
![]() | Man kan faktiskt respektera en människa utan att för den sakens skull acceptera /gilla hans eller hennes sexuella läggning. Det är tramsigt det du säger Stuvels. Utan jämförelse måste man ju också som människa acceptera en pedofil - även om man inte vill se till hans handlingar. Man respekterar väl en människa som är alkoholist utan att fördra hans supande. Man kan dra det hur långt som helst , OBS att det är exempel utan jämförelser. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-28 23:12 | |
![]() | Nå? Vilken är vägen? Vilket är sanningen? Vilket är livet? | |
| stuvelsberg | 2013-07-28 23:13 | |
![]() | Den jämförelsen haltar avsevärt enär det handlar om kriminella handlingar och missbruk som påverkar fler än personen det gäller, och den inställningen är förödande i världen för dessa personer.Så då är väl frågan om vi ska anse det vara ett brott? Ska återinföra en kriminalisering? Sen förstår jag givetvis skillnaden men faktum kvarstår, en människa som ska begränsas/förtryckas kan knappast se det som att bli accepterad. | |
| Rultatultan | 2013-07-28 23:24 | |
![]() | @Littlestalin Du skrev: "Nå? Vilken är vägen? Vilket är sanningen? Vilket är livet?" Jesus. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-28 23:24 | |
![]() | jag är vägen sanningen och livet och ingen kommer till fadern utom genom mig,Jesus så klart,kan ni inte lägga ner det här bög tjatet nu,vi kommer inte längre på den vägen | |