Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ingson | 2013-07-28 23:25 | |
![]() | Nja, är det så tramsigt det Struvelberg säger? Premisser Jesus och gud älskar alla Jesus och gud ogillar starkt vissa handlingar Vissa människor envisas med att upprepat utföra dessa av gud och jesus starkt ogillade handlingarna Slutsatsen måste bli att gud och jesus älskar dem ändå eftersom det är en av premisserna. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-28 23:26 | |
![]() | ungeär ingson | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-28 23:26 | |
![]() | ungefär ingson | |
| stuvelsberg | 2013-07-28 23:29 | |
![]() | Haha, ja det kan man ju tro. Tolkningen varierar ju så vad som gäller får vi aldrig svar på. Sen kan jag hålla med om att vi kan lägga ner den debatten för det löser sig i ett sekulärt samhälle även om man måste vara medveten om dom åsikter som många har angående homo, och främst då bögar, kvinnor klara sig undan något bättre.Skulle innan den delen avslutas vara intressant och höra vad problemet är? | |
| Rultatultan | 2013-07-28 23:29 | |
![]() | @ingson Absolut! | |
| stuvelsberg | 2013-07-28 23:39 | |
![]() | Så, vad ska man ha för straff för den som utför denna styggelse? Och fortfarande, vad är det som är problemet med denna styggelse? | |
| SämstpåBeta | 2013-07-28 23:40 | |
![]() | Rultan svara på Epikuros paradoxen, så skulle nog t.o.m jag bli religiös. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-28 23:43 | |
![]() | Rond 57 homosexualitet Bang | |
| ingson | 2013-07-28 23:44 | |
![]() | Bra fråga struvelsberg För eftersom gud och jesus älskar alla kan vi knappast sorteras i olika högar när vi dött Jag menar, vem skulle komma på tanken på att sortera sina älskade barn och ge någon av dem förmåner? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-28 23:46 | |
![]() | SMB,det svarade capiten på här om dagen,backa lite | |
| Rultatultan | 2013-07-28 23:49 | |
![]() | @Sämstpåbeta Du skrev: "Rultan svara på Epikuros paradoxen, så skulle nog t.o.m jag bli religiös" Jag vet nog inte vad det är. Men om det är lika knepigt som teodiceproblemet så lyfter jag på hatten - jag personligen behöver inte svaret. Min tror finns där fast jag inte förstår allt. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-28 23:49 | |
![]() | Så typiskt. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-28 23:49 | |
![]() | Summan av Epikuros paradoxen är som följer: 1. Om gud finns existerar ett väsen som är allsmäktigt, allvetande och allgott. 2. Om ett väsen av typ (1) existerar skulle inget onödigt lidande förekomma. 3. Onödigt lidande förekommer. Men det bygger på Epikuros grundfråga som utgår från detta: "Antingen så vill Gud utplåna ondska, men kan inte; eller så kan han, men vill inte. ... Om han vill, men inte kan, är han maktlös. Om han kan, men inte vill, är han ondskefull. ... Om, som de säger, Gud kan utplåna ondska, och Gud verkligen vill det, varför finns det ondska i världen?" Hur vi än gör så kommer vi alltid tillbaka till detta. Alla ni troende gör en stor tavla av Epikuros paradoxen och sätt den ovanför sängen, lös den med öppet sinne! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-28 23:51 | |
![]() | behövs inte lösas smb,du har mer att lösa en vi kristna,vi är nöjda som det är,glöm inte att vi varit atteister en gång | |
| Rultatultan | 2013-07-28 23:53 | |
![]() | @Sämstpåbeta Åh. Så. Då vet jag ju vad det är - visste inte att det hette så tjusigt bara ;) Men som jag sa: jag har inget beov av svaret. Jag har redan de svar jag behöver för min tro. Sedan kan man ju alltid klura på saker i större eller mindre utsträckning. MEn ovanstående paradox förändrar inte mitt förhållande med Jesus. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-28 23:53 | |
![]() | Klart den behöver lösas, idioter resonerar som du ttiittii! | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-28 23:54 | |
![]() | Några sanningens ord om Bibeln: youtu.be/K0GF6YIk-2s | |
| SämstpåBeta | 2013-07-28 23:57 | |
![]() | Jisses, dumma kommentarer, kräver ett dumt svara, du får vara beredd på det ttiittii, när du på en intellektuell dialog, svarar dummare än min treåriga granne!!! | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-07-29 00:00 | |
![]() | Premiss 2 är felaktig, formulera om. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-29 00:04 | |
![]() | Då får du ta ett snack med Epikuros som kom fram till detta för 3000 år, och kyrkan har än idag inte kunnat motsäga honom, så den felaktiga formuleringen har du hittat då kyrkan kämpat som galna i 3000 år, nice! | |