Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SämstpåBeta | 2013-07-29 00:05 | |
![]() | Sånt är alltid imponerande, rätta till den gärna, kyrkan väntar! | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-07-29 00:05 | |
![]() | Det var inte så han formulerade det nej, det smärtar mig att se dig våldföra dig på filosofiska resonemang i inlägg efter inlägg. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-29 00:07 | |
![]() | Då väntar jag med idel öga för att se den korrekta formuleringen från dig! Och rätta till den felaktiga formuleringen oxå! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-29 00:08 | |
![]() | SMB,svara vad du vill,det blir säkert bra för dig att tro på den där snubben,vad han nu heter,Capitein svarade på din fråga fortfarande här om dagen,det duger som svar från mig med håller med capiten i allt nämligen,det är du som vill ha svaret,jag har redan svaret och svaret är och förblir JESUS som är vägen sanningen och livet,sen får du tro på Darwin och den där andra snubben | |
| Rultatultan | 2013-07-29 00:09 | |
![]() | Jag antar att jag får stå ut med att vara en idiot. Hellre idiot med Jesus i hjärtat än supersmart och ovetandes om Guds gränslösa kärlek. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-29 00:14 | |
![]() | I din lilla summering saknar jag en uppenbar liten sak som slutsatsen - modus tollens. | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-07-29 00:15 | |
![]() | Det var inte Epikuros jag ifrågasatte, utan ditt "logiska" resonemang. Det verkliga resonemanget lyder: 1. Gud är per definition allsmäktig, allvetande och god. 2. En allsmäktig Gud kan ta bort all ondska. 3. En allvetande Gud känner till ondskans existens. 4. En god Gud vill inte att ondskan ska existera. 5. Ändå existerar ondskan. 6. Alltså existerar inte Gud. Och svaret på detta ligger såklart i den fria viljan, hade människan enbart kunnat göra goda val hade hennes vilja inte varit fri. Och det svaret är ungefär lika gammalt som paradoxen själv. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-29 00:16 | |
![]() | Tänk om det är Gud som inte har en fri vilja. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-29 00:16 | |
![]() | det står i Bibeln Rultan,att vi ska bli sedda som idioter jag har själv en gång sett på Kristna som garanterat helidioter värre en sämst på beta någonsin gjort.Men det står också,När du är som svagast är du som starkast, sug på den du SMB | |
| Rultatultan | 2013-07-29 00:24 | |
![]() | @ttittii Jo, står det inte något om att vara en dåre för Kristi skull eller nåt? Jaja. Allt samverkar till det bästa :) | |
| ingson | 2013-07-29 00:26 | |
![]() | Rien de neuf Tror grekiskan är det onda. Dvs inte bara ondska,handlingar som individer gör av fri vilja Utan allt lidande tex orsakat av andras ondska,sjukdom och naturkatastrofer.. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-29 00:29 | |
![]() | De som använder sig av Bibeln som källa får gärna kolla på och kommentera klippet jag lade upp några inlägg bakåt. | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-07-29 00:30 | |
![]() | Enligt bibeln är ingen människa god och syndfri i Guds ögon. Och man har ju hört honom komma med ganska hårda straff förr om man säger... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-29 00:30 | |
![]() | Nej SBM,det kommer aldrig att lösas aldrig någonsin | |
| Rultatultan | 2013-07-29 00:31 | |
![]() | @NicerTrouser Intressant på ett plan. På ett annat helt ointressant :) Tack för länk! | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-29 00:32 | |
![]() | På vilket plan var det ointressant? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-29 00:33 | |
![]() | Smb,lovar dig att om 20 år har du inte kommit ett steg närmare lösningen ,du är precis på samma ställe om du inte blivit frälst en då förstås | |
| SämstpåBeta | 2013-07-29 00:41 | |
![]() | Du är ju inte sann, fattar du inte, jag behöver ju inte hitta svaret, bevisbördan ligger ju hos de troende. För mig finns ju i svaret i att han intd finns, spelar du medvetet korkad nu, det måste du göra! | |
| Rultatultan | 2013-07-29 00:43 | |
![]() | @NicerTrouser Jag tittade på ett program om dinosaurier på någon "vetsenskapskanal" el. dyligt i går. Några forskare menade att det inte funnits så många olika arter som man först trott. Superintressant! Nya fakta som kanske omkullkastar gamla tankesätt. Lite så med din länk. Inte superintressant, men intressant - att man kanske kommit på något nytt som rent historiskt kan komma att ändra ett gammalt synsätt. Men när jag sitter med bibeln i min hand, en bok som gjorts om, en bok som inte ens är på originalspråk, en bok där en orginalutgåva inte finns...då spelar det inte så stor roll exakt vem som skrev - när hen skrev - om hen skrev med kolbitar eller gåspenna osv. Orden jag läser är ord in i vilka Guds egen ande andats. Det talar till mig oavsett. På det planet blir klippet ointressant. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-29 00:49 | |
![]() | hehe SMB du kan vara riktigt komisk,nej njet vi behöver aldrig bevisa någonting,Dels för att vi har funnit sanningen vägen och livet | |