Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-29 01:39 | |
![]() | Gör den inte? Om den skapat allt, är allsmäktig och allgod? (Därmed inte sagt att jag motsäger att du har rätt i bristen på hyfs.) | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-29 01:40 | |
![]() | Det hänger lite på hur man definierar "allgod". | |
| Rultatultan | 2013-07-29 01:41 | |
![]() | Jag vet nog inte riktigt vad ~allgod~ egentligen betyder. Men psalmisten säger att "Rättfärdig är Herren i alla sina gärningar, kärleksfull i allt han gör" | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-29 01:44 | |
![]() | Människan gör upp många planer, men det är Herrens vilja som sker. (Ords 19:21) Låter som vi har ganska lite att säga till om. | |
| Rultatultan | 2013-07-29 01:46 | |
![]() | @NicerTrouser Jo. I slutändan blir det som Gud vill. Men den som orkar kan ju alltid försöka få honom på andra tankar ;) | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-29 01:50 | |
![]() | Den här var bra: Jesus: ”Ni är mina vänner om ni gör vad jag befaller er” (Joh 15:14) Den ska jag börja köra med med mina polare. | |
| Rultatultan | 2013-07-29 01:55 | |
![]() | @NicerTrouser Oh, den kör jag redan med! ;) Funkar sisådär dock. Men faktum är, att den som känner Jesus följer honom. | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-07-29 01:55 | |
![]() | Nulltj, när spb hoppar över steg 2, 3 och 4 (som ju alla i sig går att kritisera på olika sätt) i härledningen gör han det svårare att kritisera resonemanget i sin helhet. Man kan ju t.ex. mena på att den fjärde premissen är felaktig eftersom godhet inte innebär att frånta oss möjligheten att välja ondska, eller för att man som NT skriver definierar "allgod" annorlunda. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-29 01:56 | |
![]() | vad står det mer nt,lite ryckt ursitt samanhang tycker jag | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-29 01:58 | |
![]() | Säg det bibelcitat som inte är ryckt ur sitt sammanhang. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-29 02:01 | |
![]() | www.bibeln.se/las/2k...am p;tid=96 | |
| Rultatultan | 2013-07-29 02:05 | |
![]() | Joh 15:12 ff "Mitt BUD är detta: att ni skall älska varandra så som jag har älskat er. Ingen har större kärlek än den som ger sitt liv för sina vänner. Ni är mina vänner om ni gör vad jag befaller er." Enkelt. Tydligt. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-29 02:08 | |
![]() | Fint att rien du 9 klurade ut en 3000 års gammal problematik, den första premissen är ju om Gud finns så är han allsmäktig, allvetande och allgod. Andra premissen är ju att om en väsen av typ 1 existera så skulle inget onödigt lidande förekomma. Du kommer ju med hypoteser, detta är en konkret frågeställning på den första som den store Epikuros gör, hur ska du motsäga den? Sedan kommer premiss tre....onödigt lidande förekommer.....slutsats Gud existerar inte....Epikuros gjorde detta så att t.o.m ett barn skulle förstå....men tydligen lyckades han inte helt!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-29 02:10 | |
![]() | amen Rultan | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-07-29 02:11 | |
![]() | Det är som att tala med en vägg, en väldigt aggressiv vägg. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-29 02:16 | |
![]() | rien de 9: har du inga argument, ska du svara bara, att du inte har några argument, det räcker så, i stället för att referera till dåligt underbyggda hemsidor, ta en promenad till biblioteket i morgon så kanske dina argument blir mer konkreta istället! Dina argument tryter och du börjar i stället med personliga beskrivningar....väldigt vanligt när man just anser att man är dåligt underbyggd och man inte kan på ett värdigt sätt påvisa det som aldrig var felaktigt.... | |
| Rultatultan | 2013-07-29 02:19 | |
![]() | Vilken ilska du utstrålar och uppvisar, Sämst... :( | |
| SämstpåBeta | 2013-07-29 02:24 | |
![]() | klart jag blir förbannad när inget 9, påstår att jag kommer med felaktigheter kring Epikuros paradox, hon hänvisar till en hemsida, jag hänvisar till en bok som kommer från Cambridge University. Vem blir mest trovärdig? Sedan blir ju hennes exempel bara mer och mer pinsam desto mer hon lägger ut det, tills hon börjar med att hon ger upp, hon kan ju lika gärna säga att hon hade fel från början så skulle hon få lite respekt i alla fall! | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-07-29 02:27 | |
![]() | Jag har aldrig hänvisat till en hemsida, jag googlar inte fram kunskap men har inte heller mage att tro att min kunskap på något sätt är exklusiv. Att jag ger upp beror som sagt på att du är oresonlig och ilsken. Jag unnar dig din okunskap helt enkelt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-29 02:29 | |
![]() | rultan pm strax | |