Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rultatultan | 2013-07-29 02:29 | |
![]() | @sämstpåbeta Du kommer faktiskt med felaktigheter enligt vad jag förstått...jag kikade på Epikuros paradox och du verkar hoppa över flera steg i kedjan. Fast...jag kanske inte förstår. Är inte så insatt i paradoxen. Jag tror du vet att ilska inte leder någonstans. Ta ett djupt andetag och välj sedan om du ska fortsätta diskussionen eller rycka på axlarna och gå och göra något annat. Som jag. För nu ska jag sova! :) Guds frid till alla! | |
| SämstpåBeta | 2013-07-29 02:34 | |
![]() | du har fortfarande överbevisat en problematik som stått sig i 3000 år, så vem är det som har gjort bort sig?? Du trodde aldrig att när du påstod att jag hade fel skulle defragmentera ditt påstående, sedan upplevde du det som bara jobbigt, när du inte komma med något konkret, så okunskapen slog emot den icke mottaglige! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-29 02:35 | |
![]() | Guds Frid Rultan och god natt och sov gott | |
| SämstpåBeta | 2013-07-29 02:37 | |
![]() | paradoxen är ju på 12 sidor, klart jag hoppar över en del, eller vill du att jag skriver in den här, på nätet hittar du hobbytolkarna, jag försökte sammanfatta Cambridges version. | |
| rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-07-29 02:43 | |
![]() | O plz, du har varken bemött eller tangerat mina argument öht, dina inlägg består av upprepningar och svammel. Här har du Stanford Universitys härledning, den är lika korrekt som min. Din brister. Godnatt. plato.stanford.edu/e...ri es/evil/ | |
| SämstpåBeta | 2013-07-29 02:44 | |
![]() | kom igen nu då, jag behöver några inlägg till....vem kan jag provocera nu? Ingen som vågar att ta upp Epikurosparadoxen? Eller varför inte teodiceproblemet, eller varför inte om Darwin blev frälst på sin dödsbädd? | |
| SämstpåBeta | 2013-07-29 02:50 | |
![]() | kom igen nu då, sitter på en flygplats och behöver bli underhållen. 19 inlägg kvar! | |
| SämstpåBeta | 2013-07-29 02:53 | |
![]() | vet att detta har snuddats vid tidigare men kanske inte just på detta sätt? Om Gud är fullkomlig, har han då förmågan att utplåna sig själv? Och har han gjort det genom han kanske har tryckt på fel knappt eller något liknande? | |
| SämstpåBeta | 2013-07-29 02:55 | |
![]() | Kan det vara så att han finns men inte är fullkomlig och därmed ingen Gud? Eller kan han vara en nyckfull Gud som typ de gamla grekiska gudarna var och sitter och surar i ett hörn nu? | |
| stuvelsberg | 2013-07-29 07:17 | |
![]() | Om nu gud är allsmäktig,outgrundlig,of attbar,oförklarlig undrar jag hur du rulta kan "veta" att gud är gränslöst god? Och efter att du talat om hur du vet det kan du sen förklara det onödiga lidandet. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-29 08:07 | |
![]() | Sämst. Hoppas du får din medalj och att den ger dig lycka och ett meningsfullt liv. Kvaliteten får vika för kvantiteten verkar vara din grej. | |
| stuvelsberg | 2013-07-29 08:23 | |
![]() | Det är väl trots allt så att om man tar hänsyn till att det faktiskt är en omöjlig kombination, allsmäktig och gränslöst god gud, är det viktigt för allas väl och ve att tron hålls på det strikt privata planet. | |
| Gunilla _ | 2013-07-29 10:34 | |
![]() | Människan gör upp många planer, men det är Herrens vilja som sker. (Ords 19:21) Så enkelt det blev! Vi tror att vi gör som vi vill men i själva verket blir vi styrda av mr Nice Guy... :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-29 11:01 | |
![]() | www.youtube.com/watc...c7 pPk7xca0 nä ibland blir det inte som folk tänkt sig,men det finns upprättelse | |
| SämstpåBeta | 2013-07-29 11:05 | |
![]() | Nu sitter jag på Frankfurt flygplats, det verkar vara en flygplats som Gud glömde. Tråkigare får man ju leta efter! Har Bibeln någon förklaring till varför Frankfurts flygplats verkligen kom ljusan dager? | |
| dinodog | 2013-07-29 11:06 | |
![]() | Ja och med de orden, kan man som vanligt tolka det på flera olika sätt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-29 11:08 | |
![]() | ja det kan bibeln kanske ha en förklaring på,flygplattsen kanske är tråkig för att du ska få chansen att öppna Bibeln | |
| SämstpåBeta | 2013-07-29 11:08 | |
![]() | Sedan undrar jag varför Gud inte lägger ner större möda på tyskarnas utseende. Det vimlar ju inte av skönheter hör precis, de ser ju ut som wienerschnitslar i fejset hela bunten! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-29 11:11 | |
![]() | hehe,snart kommer du till svedala sämst här är vi ursnigga,du får ha tålamod | |
| SämstpåBeta | 2013-07-29 11:13 | |
![]() | Kan det vara så helt enkelt att tyskarna är det folkslag som Gud glömde? Därför ser de inte så vackra ut, pratar ett fult språk och varit lite för aggressiva historiskt, de är de bortglömda och då irriterade de sig på judarna som ansåg /anser sig vara det utvalda. Häri kanske hela förklaringen ligger! | |