Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade22
Mobilspel
Pågående19 088

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Beardo - Ej medlem längre2008-10-29 20:43
Antal inlägg: 151

Äh, ingen kvinna tar det som en komplimang att hon skulle tänka som en man. Men i det där fallet var det så uppenbart att Skugge gav sig på Ranelid bara för att hon trodde att hennes kön skulle göra att hon skulle komma undan med det.

För övrigt såg jag Ranelids försvarstal i TV efteråt och antingen har han väldigt kraftig hårväxt på armarna eller också hade Skugge fel på den punkten. Läppglans låter förresten också rätt osannolikt.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-10-29 20:49
Antal inlägg: 31064

Jag tar det som en kompliamang eftersom jag uppskattar den intellektuella självständighet som män ger uttryck för oftare än kvinnor. Dessutom är jag fysiskt och känslomässigt sett nog kvinnlig för att hjärnans manlighet skall klä mig.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-10-29 20:52

(Väntar på att någon kvinna skall reta sig på mig i min saker-jag-retar-mig-på-tr åd. Men låt mig bara påminna er om en sak innan ni skriver: Jag är ingen sak, jag är självständig en kvinna - en sån feminismen efterlyser.)

Beardo - Ej medlem längre2008-10-29 21:18

Det är lite "dagens I-landsproblem" att du måste lobba i andra trådar för att folk ska reta sig på dig. Du får väl helt enkelt sluta att häva ur dig åsikter som folk håller med om. Tänk till. Du är inte nazist eller så? Det tror jag annars att folk skulle kunna störa sig på.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-10-29 21:23

Beardo, jag kan mitt kvinnfolk.

Beardo - Ej medlem längre2008-10-29 21:42

OK, hoppas att någon retar sig på dig då ;-).

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-29 21:54
Antal inlägg: 4279

Tycker att Björn Ranelid är ganska småsorglig, men han retar inte upp mig

serendipity6 - Ej medlem längre2008-10-29 23:59
Antal inlägg: 32

Sylvia, du har helt rätt. Dina sexistiska haranger har irriterat åtminstone ett stycke kvinnfolk. De skulle passa fint i tråden med vad kvinnor bör och inte bör göra och varför.

Artikeln i Expressen var intressant. Skalar man bort oförskämdheten i att välja ut och namnge en idrottsstjärna och den självförhärligande och pompösa listan på Ranelids prestationer tycker jag att han har rätt i i sak. Vi får verkligen det samhälle vi förtjänar när vi väljer att upphöja och belöna sådant som egentligen inte gagnar oss som kollektiv. Det finns varken pengar eller ära i forskning och vetenskap. Konst, litteratur och musik står litet högre i kurs, men inte mycket. Den som skriver är betydligt mindre värd än den som rapar upp replikerna inför en kamera. Undra på att nästan alla mina elever vill bli idrottsproffs eller "något på tv". "Brave new world".

carlmartin - Ej medlem längre2008-10-30 00:10
Antal inlägg: 4590

jag gillar björn ranelid och hans "klumpfotsaktiga personliga skavanker/kvaliteter". tycker det verkar vara en man som vågar låta sitt inre manifestera sig i sitt yttre och är generös med sina meningar.

Humlesurr - Ej medlem längre2008-10-30 00:15
Antal inlägg: 189

Björn Ranelid är författare till den bok i min bokhylla som har den absolut finaste titeln.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-10-30 00:22

Sexistiska?

serendipity6 - Ej medlem längre2008-10-30 00:32

Om du tar det som en komplimang att det ses som en anomali för en kvinna att skriva något klokt uppfattar jag det som sexism. Generaliseringen: "den intellektuella självständighet som män ger uttryck för oftare än kvinnor" är ytterligare ett uttryck för sexism. Dessutom vill jag invända mot att det du skrev skulle vara ett exempel på intellektuell självständighet. Du visar snarare blödighet och medlidande i ditt inlägg. Tydligen uppfattar Beardo det som typiskt manliga egenskaper. Eller också förstår han inte varför någon frivilligt skulle hålla på det andra laget. Om man nu utgår från att han yttrade sig seriöst. Vilket han bevisligen inte gjorde.

poänglös - Ej medlem längre2008-10-30 00:32
Antal inlägg: 416

SylviaPlath - nån måste ju vara kvinnosaken. Om inte du - vem? Om inte nu - när?

Förresten steg Ranelid ett pinnhål för mig (om än från bottenhålet, se mitt mkt tidigare inlägg om högstadieavslutning) när han ställde upp i Morgonsoffan:

svt.se/svt/jsp/Cross...;a =1261880
svt.se/svt/jsp/Cross...;a =1262435

resp

svt.se/svt/jsp/Cross...;a =1269898

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-10-30 00:37

"Skriva något klokt"? Vem har pratat om att skriva? Och har jag inte rätt till min generaliserade bild av mäns och kvinnors olika egenskaper utan att bli kallad sexistisk? My god. Här börjar åsiktsförtrycket.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-10-30 00:43

Poänglös: Min uppkoppling är tyvärr för dålig just nu för att jag skall kunna se klippet.

serendipity6 - Ej medlem längre2008-10-30 00:47

Inlägget där du fick beröm handlade om det du hade skrivit - ditt inlägg.
Jo du kan även tycka att judar är giriga och afrikaner lata. Då uppfattas du som rasistisk. Tycker du även att homosexuella är perverta och fjolliga blir stämpeln homofob. Slutligen har ingen förtryckt din åsikt - jag har bara konstaterat att din åsikt är en form av förtryck.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-10-30 00:55

Serendipity, med primitiva huggande på utkastat bete bekräftar du bara min tes.

carlmartin - Ej medlem längre2008-10-30 01:12
Antal inlägg: 4590

sylvia- tesen varande...?

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-10-30 01:18

Att män oftare är intellektuellt självständiga.

caterine2008-10-30 02:17
Antal inlägg: 89

Läs hans böcker och kritisera dem, skit i om han rakar armarna och hr läppglans, det har väl snart alla karlar, smink och sånt. Det har inte med saken att göra. Han är en posör men han är medveten om det.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?