Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 988

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Budalv - Ej medlem längre2008-05-13 00:53
Antal inlägg: 2199

Oj, men Bergarn1 och upa, jag vet inte vad jag ska svara. Igår annonserade nämligen mamma ut att hennes kompis Ronny har tittat ut en kille åt mig. Killen har en gård med plats för hästar och tjänar tillräckligt bra för att ta hand om mig. Han ska visst vara en fin person som håller kroppen i trim men inte ser något särskilt ut i ansiktet. De ska komma förbi här på gårn, killen och Ronny och låtsas hjälpa till med något, så att vi möts av en slump, jag och killen. Innan mamma berättade det här fick jag "lova att inte raljera". Undrar just om jag gjorde det.

omkrets2008-05-13 12:10
Antal inlägg: 17

hur ska man kunna älska två samtidigt?

Budalv - Ej medlem längre2008-05-13 14:00
Antal inlägg: 2199

omkrets:

Tja, jag tycker det är intressant att vissa kan älska flera personer under en livstid och hinna med att gifta sig med flera. Om än inte samtidigt. Äktenskapet trodde man ju var något heligt som skulle komma en gång i livet och gälla en och samma person och att endast döden kunde upphäva alliansen.
De ogudaktiga försvara sig ofta med att de älskat alla sina makar/makor på olika sätt och att det inte har varit relevant att jämföra de olika äktenskapen.
Varför vore det då omöjligt att älska två individer på olika men likvärdiga sätt under samma tidsperiod? Är det själva förälskelsen som bara kan appliceras på en person i taget eller vad?

matzter2008-05-13 14:25
Antal inlägg: 1

Halloj. Intressant diskussion. En av många aspekter har väl med könsroller att göra med. tänker på att rollerna för män och kvinnor var tydligare förr vilket gjorde äktenskap och monogami till ett "nödvändigt ont" oavsett man ville eller inte. Dessutom så är det ju som Budalv säger en religiös aspekt med som inte är lika utbredd idag. Personligen anser jag inte att det är någonting konstigt med att älska fler personer samtidigt. I en värld där folk tänder på barn, djur, lampor, lastbilar o massa andra saker så förefaller detta som något fullt normalt. O vem bestämmer förresten vad som är det? Ingenting jag gör anspråk på i alla fall.

trashone - Ej medlem längre2008-05-13 14:28
Antal inlägg: 18678

Jag älskar fler än två personer samtidigt.

MissT2008-05-13 17:20
Antal inlägg: 1110

Jag skulle kunna ha ett förhållande med två män samtidigt om dom båda älskade mig (inte varann). Men jag skulle inte kunna ha ett förhållande där vi var två kvinnor som skulle dela på en man...

-Dem2 - Ej medlem längre2008-05-13 17:51
Antal inlägg: 31

Polygami är förkastligt på samtliga plan.

Swing on!

Miss_jk2008-05-13 18:35
Antal inlägg: 8941

Polygami är förkastligt på samtliga plan.

Punkt.

trashone - Ej medlem längre2008-05-13 18:39
Antal inlägg: 18678

Jäkla tur man inte är som alla andra.

Miss_jk2008-05-13 18:41
Antal inlägg: 8941

Jobbigt bara om man är ensam om att vara polygamist...

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?