Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 535

Forumkategorier

Användare Inlägg  
loogard2008-05-21 17:08
Antal inlägg: 97

alapet_torsk, jag har också valt att inte ta vissa jobb men har gjort det iaf när det krisat för mycket. Men då kan ju jag få tycka om jag vet att du kan få ett jobb på Mcdonalds att du har frånsagt dig rättigheten om att gnälla över att du inte har pengar så det räcker. Och även att du inte har rätten att säga "jag skulle ta vilket jobb som helst" dock används den oftast som ett uttryck på att man kan tänka sig att ta ett jobb man inte jättegärna vill ha men inte vilket jobb som helst. För som jag ser det så är det ju självvalt från din sida att för tillfället vara arbetslös då om du har ett jobb du skulle kunna få. Men säger inte för att du inte har rätt att gnälla att du inte har rätt att be dina vänner om hjälp vad gäller den ekonomiska biten. Men rätten att gnälla säger man ifrån sig den dagen man tackar nej till ett jobb alt. skiter i att söka ett jobb som existerar :P

Men detta är min synvinkel på saker och ting.
Lycka till med jobbletandet, ett tips, lyckas du få ett körkort för Lastbil genom ngn eller tar ett med egen plånbok så är det aldrig (man ska aldrig säga aldrig) svårt att hitta ett ströjobb eller heltidsjobb. Men det beror ju kanske lite på vart man bor och hur ofta man har en tendens att krocka också ;)

doktordog2008-05-21 17:26
Antal inlägg: 61

Jag förstår vad du vill ha sagt loogard och visst har du rätt i det du säger.

MONANOM2008-05-21 17:39
Antal inlägg: 47

gnäller inte du mest av alla egentligen!????

Suds McDuff2008-05-21 17:49
Antal inlägg: 1308

Du säger att man ska ta vilket jobb som helst. Ja om det bara vore så lätt. För många är det svårt att ens få "vilket jobb som helst". Speciellt om man kommit lite till åren och kanske har pluggat och sånt innan. Om man inte har jobbat så mycket är det faktiskt jättesvårt att få in en fot i arbetslivet.

-JK-2008-05-21 17:59
Antal inlägg: 409

Jag tycker per automatik inte att gnäll är ett bevis på att man inte orkar ta tag i situationen. Gnäll kan fungera som en ventil, ett sätt att "lufta sig" utan baktanke att den som lyssnar ska "hjälpa till". Fram för tillåtande attityd till grämare och ältare! De förstår i regel själva att de enda som kan hjälpa dem är - just det, de själva. Att bara lyssna är däremot en konst! Utan pekpinnar och förmanande - bara lyssna och vara där. Inte många som orkar (krävs sin man, sas).

loogard2008-05-22 11:59
Antal inlägg: 97

suds, om jag inte minns fel så skrev jag eller ens försöka få jobb från början, och nej kan du inte få ett jobb men söker alla tänkbara jobbmöjligheter då kan du väl få gnälla lite, vad jag egentligen ville ha sagt är att det blir jäkligt tjötigt i längden och troligtvis mer lösningar kommer fram om du istället för att bara säga "fan vad jag är trött på att gå arbetslös" varje dag, ställer det som en fråga t.ex. "Nu är jag riktigt trött på att gå hemma hela dagarna, har du något förslag på vad jag skulle kunna söka/har du hört någon som söker personal" följs gnället upp med en fråga om en förändring så är det inte lika iaf inte i mina öron nötande.

JK, jo och jag vet att jag gnäller av mig här istället för direkt till mina kunder etc, men att säga åt kunderna att knipa igen kanske löser ett problem men skapar ett större, så man får sitta snällt och lyssna samtidigt som man försöker koncentrera sig på att ge kunden ett bra konstverk under huden. Men vad gäller vänner så kan jag faktiskt säga till dem att du jag e ledsen men du får gärna gnälla till någon som orkar lyssna.

Monanom, om du läser alla inläggen så skrev jag att gnälla är bra när det är saker som gäller sådant du själv inte aktivt kan förändra utan att gnälla. Och jag kan inte själv ensam i min tysthet förändra hur folk ser på sina liv och anledningen till att dem gnäller. Vad jag däremot kan göra är att starta en forumstråd som denna och kanske få en eller 2 kroniska gnällare att antingen gnälla gänte en vän som inte har ngt emot att lyssna istället för kassörskan på ica, eller helt enkelt aktivt försöka förändra på situationen som gör att dem har ett behov av att gnälla.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-05-22 12:40
Antal inlägg: 7605

Undrar om behandling av ens yttre triggar igång känslor från barndomen, då vi blev vårdade av våra föräldrar.
Tror att många frisörer och sjukgymnaster kan intyga hur kunder får ett ovanligt stort behov av förståelse och tröst.
Kanske att du som tatuerare också får ta emot extra mycket barnslig hjälplöshet.
Förstår att det kan bli tröttsamt.

vindsus862008-05-22 12:46
Antal inlägg: 3785

jag är trött på folk som inte kan skilja mellan de och dem. och "flästa" var väl inte heller den sexigaste stavning jag sett.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?