Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 574 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-19 14:47 | |
![]() | Om ett skämt är sexistiskt är naturligtvis i många fall svårt att avgöra. Jag kan bara svara för mina egna inlägg som aldrig har varit menade att vara kränkande på något vis. Tvärtom. Jag har mest tyckt att det har varit en oskyldig lek i flirtens tecken. Emellertid har även jag ibland ångrat inlägg som inte alls sett bra ut och som med lätthet har kunnat missförstås. Jag har varit lite för "triggerhappy" och impulsiv. Men som sagt, jag ska lägga band på mig. Att få någon att må dåligt på grund av det jag skriver är det sista jag vill. | |
| KnivesOut | 2008-05-19 14:47 | |
![]() | Så här blir det med mycket tonåringar och ett sexistiskt samhälle! Men Sverige är ju hopplöst efter när det gäller öppenhet om detta... undrar vad det skulle bli för ljud i skällan hos feministerna om Aftonbladet hade en helsida med en halvnaken tjej varje dag vilket är brukligt i till exempel Danmark, Tyskland eller där jag nu bor, på de brittiska öarna? (Jag ser för övrigt texten "inloggad i musen" eller "inloggad i puman" som rätt "offensive".) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-19 14:48 | |
![]() | Ballerina, vill inte dra upp exempel här men vad jag tänkte på, var absolut inte Greta Gris eller din systerdotter utan kommentarer från män till kvinnor om deras utseende, ägglossning och allmäna värde i världen. | |
| Brunne1 - Ej medlem längre | 2008-05-19 14:49 | |
![]() | Vi kan starta ett angiverisystem med flera moralpoliser som varnar och stänger av om ngn är för snuskig. Då kan vi behålla den rena betasfären, ngt som jag tidigare varit inne på. Jag anmäler mig frivilligt. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-19 14:50 | |
![]() | Det känns ju som: jag bryr mig inte om vad du säger utan jag bryr mig om dina bröst. Det tycker inte jag iaf att är en komplimang. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-05-19 14:56 | |
![]() | Ja en moralpolis! Vi kan kalla dom Betablockare. | |
| le-lou | 2008-05-19 14:57 | |
![]() | en del verkar tro att detta är nån slags omröstning. | |
| Brunne1 - Ej medlem längre | 2008-05-19 14:57 | |
![]() | bra namn! Basta vöre vale | |
| Brunne1 - Ej medlem längre | 2008-05-19 14:58 | |
![]() | le-lou vad är det då? Du verkar ju veta | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-19 15:12 | |
![]() | Först var det "de 3 personerna" som folk störde sig på och ville tysta ner. Nu är det "sexskämtarna" som ska tystas ner. Vad blir nästa steg? Är det bara en viss grupp som ska få skriva i forumet? Kanske lika bra att lägga ner hela forumet då för det kommer alltid till att finnas olika typer av människor här liksom irl.. Tänk om jag tycker att det är för mycket sportsnack. Då kan jag tycka att ni som gillar det ska söka er till en sportsajt. Ja jag bara undrar varför sport och sjukdomar tex ska få diskuteras om inte sex ska få avhandlas. Allt hör ju faktiskt till livet. Vet nu att jag kommer att bli sågad vid fotknölarna, men det får jag ta. | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-19 15:19 | |
![]() | Du har rätt Zimba. Självklart ska alla få skriva vad dom vill (så länge forumreglerna följs). Men om nu några stör sig på sexsnacket är jag beredd att göra åtminstone en halv pudel och sluta upp med det. Jag menar, SÅ jäkla viktigt är det inte för mig att snuska mig. Jag avstår gärna om det kan glädja någon. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-19 15:24 | |
![]() | Jag kan också skärpa mig. Jag är inte omöjlig. Jag är inte heller på detta forumet för att förstöra för andra jag har bara försökt att ha trevligt på mitt sätt och jag skämtar gärna och mycket men jag känner att min glada sida försvinner helt när trådar som denna dyker upp. Får väl återgå till att bli tråkig och deppig igen då. | |
| le-lou | 2008-05-19 15:30 | |
![]() | brunne, reglerna finns ju redan | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-05-19 15:31 | |
![]() | Rätta takter Zimba! Här skämtas det inte! | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-05-19 15:36 | |
![]() | 6 | |
| Bitte - Administratör | 2008-05-19 15:37 | |
![]() | Inge har sagt att skämt INTE är ok,, men allt måste INTE handla om sex och snusk hela tiden,, Bitte | |
| patboone | 2008-05-19 15:45 | |
![]() | Skämt, flams och trams måste vara väldigt farliga saker eftersom de framkallar så häftiga reaktioner. När någon idiot däremot startar en tråd om hur hon skulle vilja tortera människor och beskriver hur hon njöt av att se en sjuåring dö i en bilolycka verkar samma människor inte reagera alls... | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-05-19 15:45 | |
![]() | Är glad att det i alla fall fanns någon som hade en självrannsakande attityd, även om jag inte menade att peka ut någon, utan bara allmänt skriva vad jag tycker i frågan. Det är löjligt med kommentarer om att det inte får skämtas alls, eftersom det inte ens varit frågan om detta, utan snarare handlar om bland annat vilket språk vi tycker är acceptebelt i ett forum och hur vi bemöter varandra. Nu har jag uttryckt min åsikt om detta och har inte mer att tillägga. Tack för ordet! / Marie | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-19 15:47 | |
![]() | Bitte, Nej det behöver det inte och det tycker inte jag att det gör heller. Och om du nu tycker det så mycket snusk så kanske det är du som har låg "smärttröskel" när det gäller snusk?! Sen finns det ju seriöstfliken där man kan vara seriös, alltså någonting för alla! | |
| Bitte - Administratör | 2008-05-19 15:49 | |
![]() | detta handlar INTE om mig detta handlar om allt jäkla sexprat i allmänhet,, Bitte | |