Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 535 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-05-20 16:58 | |
![]() | Jag är alltid seriös. | |
| sissla | 2008-05-20 17:00 | |
![]() | *tsarraz* - finns det sånt? (; *Guppa* - jag har väl ändå inte gjort några jämförelser? Ingen propaganda, var det... Har en kompis sen många år som blev omvänd till nån indisk "- anandavariant". Varje gång vi ses el talar i telefon med varann så måste hon ta upp det där - det ingår tydligen i religionsutövandet att man ska ta varje tillfälle till att omvända andra. Jag har försökt vara juste, följde med henne på ett möte och det var precis så emot allt jag önskar som jag trodde. Har bett henne lägga ner det där när vi träffas men det gav inget resultat så nu umgås vi inte så ofta. Det är ett slags brist på respekt att inte låta andra vara ifred från sånt tills de själva ber om råd. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-20 17:00 | |
![]() | snorklan, att ifrågasätta någon intellekt bara för att de dragits med i en sekt är inte särskilt käckt, nej snarare ganska fräckt. Vem vet, ni kanske är släkt? Nåt ni ännu inte upptäckt. Kanske kan du också bli väckt? Guppa sin hand har uträckt, för att vi ska gå med direkt, men själv blir jag hellre betäckt, av en tjur med dålig andedräkt. | |
| kajix | 2008-05-20 17:01 | |
![]() | Kan du berätta mer om de väl fungerande, praktiska verktygen och metoderna? Länkar? | |
| Gunvi | 2008-05-20 17:04 | |
![]() | Jag gjorde kurser och auditering i Scientology i slutet av 70-talet. Vill bara berätta, att jag faktiskt fick hjälp i mitt liv. En del kurser bl.a. kommunikationskursen, som åtminstone fanns då var mycket givande. Hade och har nytta av den både privat och i arbetet. Man måste och bör absolut inte låta sig slukas helt och hållet. Man har en fri vilja även där, om man nu inte råkar vara en mycket svag person. Känner för dig Guppa, men försök inte övertyga för mycket. Andra måste själva bli nyfikna och få en längtan efter förändring. | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-05-20 17:18 | |
![]() | Du har nog rätt där gunvi, man kanske inte kan tvinga på andra någonting. Ville mest säga att det inte är så jävla illa som folk tror. Och sen är väl inte alla så tokig som Tom Cruise och hoppar runt i soffor och har sig. | |
| China Doll | 2008-05-20 17:20 | |
![]() | www.youtube.com/watc...Re 0e-Vr0-U | |
| sissla | 2008-05-20 17:23 | |
![]() | Huvva... | |
| vulcan | 2008-05-20 17:30 | |
![]() | Forumadmin: Jag ska vara extremt tydlig här till Guppa och andra eventuella scientolog-groupies: Jag låter denna tråd stå kvar enbart av det skälet att den genererat en diskussion som verkar ha engagerat ganska många. Men från och med nu är det slutlänkat. Scientologerna bedriver kommersiell verksamhet och försöker tjäna pengar på att sälja sina "kurspaket". Vi tillåter som bekant inte att forumet används för gratisreklam och detta gäller naturligtvis Scientologerna lika väl som Nisses hundmat i Överkalix eller Hederlige Harrys beg.bilar i Götene. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-20 17:33 | |
![]() | *säljer hela aktieinnehavet i Nisses Hundmat* | |
| vulcan | 2008-05-20 17:34 | |
![]() | ... jag har också raderat alla länkar från Guppa utom den i startinlägget, eftersom det tyvärr inte går att radera det utan att ta bort hela tråden. | |
| eldila | 2008-05-20 17:37 | |
![]() | whyaretheydead.net/ läs det där innan ni ger er in i något som har med Scientologi att göra... Har forskat en del i ämnet och skrivit ett arbete om scientologi och jag råder er att kolla upp vad "OT III", eller "The Wall of Fire" är för något :) sen kan man försöka tackla vad man tycker om L Ron Hubbard. www.cs.cmu.edu/~dst/...us -07.html Står lite om OT III ungefär en trejdejdel ned på sidan ovan. Eller så googlar ni det bara...finns massa om det :) vilket skämt alltså | |
| sissla | 2008-05-20 17:37 | |
![]() | Tack, vulcan! | |
| mamman_ | 2008-05-20 17:39 | |
![]() | Gör som ni vill, för det gör ni ändå! Själv är jag med i Röda korset. Den organisationen hjälper däremot MÅNGA människor! | |
| swe_palle | 2008-05-20 18:00 | |
![]() | ""Fråga 31. Skulle du kunna gå med på "hård disciplin"?"" va sjutton svarar man då det ?? :-) är det spanking på gång eller ?? | |
| Helröret | 2008-05-20 18:06 | |
![]() | Kanske lite lätt aga bara! | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-05-20 18:11 | |
![]() | Det förekommer inga som helst former av våld inom Scientologin! | |
| gnill | 2008-05-20 18:17 | |
![]() | Vikage: The church of the flying spaghetti monster: Thank you so much! I'm in! Guppa: prickfri? Om något är prickfritt är det för bra föratt vara sant, och är det för bra för att vara sant, ja då är det inte sant! Och du Guppa: Först ville du "hjälpa" dem som mår dåligt men nu tycks du ha flyttat fokus till att "hjälpa" oss alla. Men du, de flesta av oss behöver nog inte, och önskar inte, din sorts hjälp. Men om _du_ är hjälpt av den så har vi ju religionsfrihet så vassego och bli hjälpt och lycka till med det! | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-05-20 18:20 | |
![]() | De som mår dåligt kanske behöver mer hjälp? | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-20 18:23 | |
![]() | Äsch, hela Sverige är ju en enda stor scientologsekt. Inte undra på att folk mår dåligt. | |