Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 574

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Miss_jk2008-05-20 20:18
Antal inlägg: 8941

"men aldrig aldrig kommer jag springa efter t-bana eller bussar då jag vet att dom går var 5 ell var 10 minut"

Men det kanske inte alltid är just tunnelbanan man vill hinna med, utan när man väl hunnit med den så går bussen upp till norrtälje (typ) som bara går en gång i timmen, och den bara måste man hinna med eftersom dagis stänger klockan sex, inte halv sju. Ungefär så är det nog för många. Alla har inte en hel kväll på sig att ta sig hem, hämta från fritids, laga mat, skjutsa ena ungen till fotbollen och den andra till handbollen. Och så kanske man skulle vilja ta det lite lugnt en timme också...

Missix - Ej medlem längre2008-05-20 20:20
Antal inlägg: 61

Oj vad jag hade gjort bort mig i stockholm.. Jag hade nog aldrig ens kommit innanför spärrarna (har förstått att det finns såna)
Jag har aldrig åkt tunnelbana eller spårvagn. Fast buss har jag åkt =) Det känns lagom exotiskt =)

oceano - Ej medlem längre2008-05-20 20:22
Antal inlägg: 1563

Men så är det ju för alla Miss jk. Även i andra städer där den komunala trafiken absolut inte går lika ofta som i Sthlm. Hur kommer det sig då att de människorna inte stressar likadant som just Stockholmare?
Det har jag faktiskt funderat över:-)

Minta2008-05-20 20:23
Antal inlägg: 20042

I Stockholm får jag alltid känslan av att jag rör mig långsamt, talar långsamt och stoppar upp det allmänna flödet. I GBG är det lite lugnare.

Budalv - Ej medlem längre2008-05-20 20:27
Antal inlägg: 2199

Måste säga att jag tycker det flyter på bra i Sthlm. Det är mindre risk för spontana storsläktträffar i Konsums kassaköer.

Pottränad - Ej medlem längre2008-05-20 20:28
Antal inlägg: 4315

Som tämligen nyinflyttad till Stockholm åtnjuter jag ännu jäktfenomenet.
Särskilt roande är jäktarna som är uppklädda till tänderna.
Som till exempel han, killen med till synes überdyr kostym, ännu dyrare solbrillor och så mycket mousse i håret att det räckt att förstena en mindre småstad.
Med handsfreen dinglande som en drucken pendyl över det vita skjortbröstet kutar han nerför rulltrappan, som ett tok.
Solbrillorna glider nerför hans raka näsa, håret klumpar ihop sig i fantastiskt ostiliga små koner och jag undrar stilla om han inser att hans noga iscensatta image fladdrar iväg i samma takt som han försöker ta sig fram?

Budalv - Ej medlem längre2008-05-20 20:29
Antal inlägg: 2199

"i fantastiskt ostiliga små koner"

Jag tror den frisyren kallas "spikes". Inte min favorit.

lhadnesi2008-05-20 20:34
Antal inlägg: 148

äh tau dä loungt dä kommär ein ånnen dau i morron

visst2008-05-20 20:41
Antal inlägg: 125

Jag blir helt galen när jag ska handla i affären här, inga namn men den börjar på K och sluter på ONSUM, det kan vara hur lång kö som helst och så bara en kassa öppen. Man får ALLTID be dom öppna en kassa till, grymt störande...

UffeUppsala - Ej medlem längre2008-05-20 21:20
Antal inlägg: 706

Spelar ingen roll var jag står i rulltrappan,,,står i vägen ändå

Miss_jk2008-05-20 21:49
Antal inlägg: 8941

Oceano: Det gör dom säkert, bara det att det inte blir lika uppenbart som det blir vid typ T-centralen i sthlm. Jag ser inte heller många som springer till bussen/tunnelbanan här i Aspudden, men så är det inte flera tusen personer på en gång heller.

Vikage2008-05-20 21:52
Antal inlägg: 579

Det är väldigt irreterande med att majoriteten när man är ute på stan ska gå så otroligt långsamt. Om alla bara hade hållt ett vettigt tempo och inte stått ivägen så hade alla kunnat komma hem igen mycket tidigare och alla skulle vara glada

smörbit2008-05-20 22:01
Antal inlägg: 517

Ja "tuben" är skön att åka med när man är i storstaden o hälsar på folk....annars så skiter jag i folk som spinger runt o yrar om tidtabeller o vika tog de ska med ...skön sommar

Minta2008-05-20 22:05
Antal inlägg: 20042

Bättre att de som alltid har bråttom tog det lite lugnare.

mamman - Ej medlem längre2008-05-20 22:09
Antal inlägg: 6379

Nu har jag inte läst varenda inlägg eftersom jag, efter att ha läst första sidan, insåg en sak.... eller måste få fråga en sak.
Vet ni om att det finns en värld utanför Stockholm???
Det finns en hel värld härute där den regeln faktiskt inte gäller! ;-)

ALLA som åker rulltrappa måste faktiskt inte stå på höger sida.... Vi har två rulltrappor som går upp och en som går ner och vi får stå vart vi vill.
Det är som om ALLA ska VETA att man ska stå på ena sidan och VARFÖR och sedan blir de nästan "dumförklarade" för att de inte vet/orkar ta reda på eller vad det nu är....

P-Rat2008-05-20 22:11
Antal inlägg: 1380

Vi har oftast en vanlig trappa för gående...

mamman - Ej medlem längre2008-05-20 22:20
Antal inlägg: 6379

Oj, ja just ja... Jag stör mej på 08-or som glömmer bort att det finns en värld utanför tullarna. Att det finns bra mycket mer folk ute i landet än just på denna yta.... och så stör jag mej på de 08-or som tror att alla vet hur det ska vara (för så är det i Stockholm).

patboone2008-05-20 22:24
Antal inlägg: 3222

Va ! En värld utanför tullarna...? Det tror jag inte på.

P-Rat2008-05-20 22:33
Antal inlägg: 1380

Kom ut så får du se :)

patboone2008-05-20 22:49
Antal inlägg: 3222

Uppfattar inte Stockholm som stressigt, bara lite mera effektivt än mindre städer i landet.
En välsignelse då det ofta är mycket mera folk i rörelse.
En storstad med Svegtempo skulle snabbt bli kaotisk...och det är stressande.
Sen är det väl milt irriterande med alla fördomar mot "08-or".

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?