Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 535 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lissku - Ej medlem längre | 2008-05-20 21:31 | |
![]() | ALTERNATIVT: gör en stoor vaniljpannacotta i långpanna, eller två stycken kanske, marinera ananasbitar i kokoslikör eller kokosliköressens och lite kokosflingor och hacka i lite citronmeliss. Häll över och låt folk lassa på själva ur långpannan. Smakar pinja colada. | |
| Era2 | 2008-05-20 21:44 | |
![]() | Tack P-Rat, och ni andra! | |
| sanlin | 2008-05-20 21:57 | |
![]() | Superlätt och supergod chokladmousse: 4 port: 2 dl vispgrädde och 1 dl O´hoj chokladsås vispas ihop så det blir tjockt!!Klart!! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-05-20 22:28 | |
![]() | En chokladmousse i chokladformar ser lyxigt ut och är jättelätt att göra, går att göra i förväg och med någre bär blir det riktigt lyckat. smält 100g vit eller mörk choklad och "pensla" insidan av bullformar med det. (jag penslar med baksidan av en tesked, ibland behöver man "bättra på" där det är lite tunt) Ställ svalt/kallt att stelna. smält 100g av den andra färgen choklad och låt svalna vispa 1-2 dl grädde och blanda ihop med den svala chokladen. Spritsa i formarna och ställ svalt. Innan servering kan man dekorera med hallon, Physalis eller annat gott! I helgen hade vi matstafett och hade eftgerrätt som "vår" rätt. Vi gjorde vita formar med mörk mousse och mörka formar med vit mousse! Riktigt poppis!!! | |
| Tess_80 | 2008-05-20 22:31 | |
![]() | Annanaspaj!!!!! Finns ingen godare efterätt!! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-05-20 22:35 | |
![]() | PS vi var på matstafett som är snarlikt er cykelfest. 250 pers (125 par alltså) Där vi fick ett brev där det stog vart vi skulle på förrätt. Väl där kom ett till par och vid ett speciellt klockslag (efter det att vi ätit förrätten) öppnades ett kuvert där det stog vart alla skulle på varmrätt. De tre par som ätit förrätt tillsammans åkte åt varsitt håll och träffades efter efterrätten på "efterfest" med disco och bar. Sen träffade vi två nya par på varmrätten (det ena paret var värdar och det andra paret hade varit på annat håll på förrätt). Även här öppnades ett kuvert där det stog vart alla skulle... Vi for hem och tog emot två par till efterrätt vi inte visste vilka de var förrän de kom hem till oss. Hur kul som helst!!! www.rt97.se/album/Ma...r2 008.html | |
| maariia | 2008-05-20 23:22 | |
![]() | Mitt tips är Tiramisu, måste vara den ultimata efterrätten:) | |
| Vigdir | 2008-05-21 09:49 | |
![]() | När jag kommer hem ska jag lägga in recept på Amerikansk glasspaj - god, snabb och glutenfri. Går utan problem att göra även ägg- och mjölkfri. (Man kan kanske ana sig till att jag har rätt många allergiker i vänkretsen...) | |
| Lalita | 2008-05-21 09:52 | |
![]() | Vigdir, kan du inte vara en pärla och lägga ut receptet här också? | |
| Vigdir | 2008-05-21 09:55 | |
![]() | Jag gör det när jag kommer hem från jobbet! Kan det inte utantill, serru... | |
| Lalita | 2008-05-21 09:58 | |
![]() | Oj, ehm...läste inte ordentligt och fick på nåt mystiskt sätt för mig att du skulle skicka det till henne. *Suck* Nu ska jag gräva ned mig i min sjudomslära och tentaplugga ist. Det blir för mycket för hjärnan tror jag. :) | |
| Miss_jk | 2008-05-21 10:13 | |
![]() | Kanske inte så kul att bjuda på, men sjuuukt gott: Joxelimox. Det är glass, maränger, grädde, banan och chokladsås ihopblandat till en enda röra/smet. Därav namnet. | |
| -JK- | 2008-05-21 16:53 | |
![]() | Oj oj, många smarriga recept! Önskar jag hann testa dem alla innan lördan. ;) ´*kopierar för fullt* Och återigen - vi blir 6 personer hos oss (ev 8, men troligtvis inte)! Man cyklar till förrätten (ett par bjuder, två par kommer dit) - sedan vidare till varmrätten (ett nytt par bjuder, två andra par kommer dit) för att slutligen åka till sista paret (ett nytt par bjuder, två nya par kommer dit). Vår "uppgift" blir efterrätten. :) Man lär känna nya människor vilket är liksom poängen med cykelfester. :) Och Vigir, jag väntar med spänd förväntan! | |
| -JK- | 2008-05-21 16:54 | |
![]() | Miss_jk - det är receptet på en utmärkt fölsedagstårta till barn. Mina barn har älskat glasstårta (ungefär som den du beskriver fast utan banan). :D | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-05-21 19:34 | |
![]() | Detsamma som marängsviss :) ? Mums! Eller rabarberpaj! | |
| sjutusan | 2008-05-21 19:37 | |
![]() | Toscapäron...med glass..slurp..*går och mixtrar i frysen* | |
| liselotteB | 2008-05-21 19:50 | |
![]() | Vi hade cykelfest i helgen och hade efterrätten för 6 pers. Jag gjorde en liten chokladpaj, kladdkaka typ, jordgubbssalsa och vaniljglass med hackade pistagenötter. Kakan bakad dan innan och värmes precis innan. Till det hade vi kaffe och dessertvin. Gottigott. Hittade recept i Vi-butikernas tidning | |
| Vigdir | 2008-05-21 21:23 | |
![]() | Ok, här kommer receptet: Amerikansk glasspaj 6 dl cornflakes 3 dl cocosflingor 1,5 dl strösocker 1,5 dl farinsocker 3 dl smält smör/margarin Blanda samman allt ovan. Tag en form täck den både i botten och kanterna med blandningen, spara litet av röran till lock. Lägg i 2 liter glass (litet halvsmält så den är bredbar) så slätt som möjligt, lägg över det sista av blandningen. Ställ den minst tre timmar i frysen. Snuskigt gott!!! Glutenfri Om mjölkfri: gör med mjölkfritt margarin och dito glass. | |
| RiabanEllie | 2008-05-21 22:24 | |
![]() | Fruktsallad av banan, vindruvor och kiw toppat med maränger, en klick vispad grädde och chokladsås ringlat över. Gott! | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:36 | |
![]() | Jag vet inte vad det heter men min dotters farmor bjöd på följande häromsistens: Hemgjord gräddglass med vaniljsmak (det finns goda sorter att köpa oxå), ovanpå hade hon smulat pepparkakor i ett lagom tjockt lager. Till detta serverades, helt otippat, svartvinbärssylt! Det var så gott att ögonen tårades, jag lovar! | |