Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 933 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pontif | 2008-05-25 10:31 | |
![]() | Jag fick värsta Wild World-vibbarna av början på Rysslands låt, är jag ensam om det? Ovanligt bra röstande i år. Naturligtvis kommer den bästa låten i min mening aldrig vinna, om jag inte får för mig att flytta runt i Europa under resten av livet, men jag tycker att alla som placerade sig riktigt högt var helt ok, och de riktigt usla låtarna (läs: Perelli och Packet) hamnade långt ner. Själv fick jag en crush på Olta Boka. Och inget finns att finna på Piratebay! Ve och fasa. Håller med om att ESC blivit en helt ny tävling på senare tid, tycker framför allt att det är oerhört tråkigt att man gått över till att sjunga på engelska. | |
| Snoosy | 2008-05-25 10:52 | |
![]() | Miss_jk ja juste, nu när du säger det, tänkte på nån annan låt när Danmark spelade, några toner var tagna, men vilken ? :I Amy Diamond låten, måste kolla :D | |
| Snoosy | 2008-05-25 10:53 | |
![]() | Pontif ?? Tycker du det är ok att plagiera för att vinna ?? | |
| Zickzacker | 2008-05-25 10:57 | |
![]() | "Bara Ann" verkar inte ha något att säga mer än att Pirelli ser ut som en transvestit, hur kan man vara så utseednde fixerad,? låt henne se ut som hon vill för fan. helt sjukt att börja en tråd på det viset! Vart är mitt liv? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-25 11:03 | |
![]() | Hannaroman och andra: fjolårets vinnare hade väl knappast vunnit tävlingar i skönhet eller sexighet? (Molitva) Och bort med expertjuryn. Låt folk rösta och bestämma. | |
| Zickzacker | 2008-05-25 11:08 | |
![]() | röstar inte folket? | |
| Suds McDuff | 2008-05-25 11:31 | |
![]() | Angående plagiering. Inom sån här typ av musik har man väldigt små ramar att röra sig mellan. Det kommer en punkt då det är omöjligt att göra nåt som låter originellt, och den punkten är för länge sedan nådd. Big deal om en melodi låter som en annan låt. Även om dom har snott den så är det ju ändå en ny låt som låter på ett litet annat vis. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-05-25 11:42 | |
![]() | Jag är väldigt lite engagerad i melodifestivalen men jag har snappat upp att någon jury har ett visst inflytande i svenska finalen. Hoppas någon annan vet säkrare besked. | |
| y not | 2008-05-25 11:46 | |
![]() | hade varit intressant att veta hur Alexander Bard hade platsat | |
| Snoosy | 2008-05-25 11:49 | |
![]() | Suds ;) Det är ok att ta 4 toner :) Men inte 40 :P | |
| phenningsson | 2008-05-25 11:49 | |
![]() | Frankrike var bäst! Sen Armenien. Annars tycker jag att det var rätt ok låtar med i år, även om Rysslands inte förtjänade att vinna. | |
| -bara Ann - Ej medlem längre | 2008-05-25 11:52 | |
![]() | www.youtube.com/watc...pC dvuQp7cI Sverige vann i alla fall på sätt och vis. Sjukt bra av BjörnG! | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-05-25 11:52 | |
![]() | Alla borde väl fatta vid de här laget att -bara ann är en finnig fjortonåring med pinsamma värderingar som låtsas va en kärring. | |
| -bara Ann - Ej medlem längre | 2008-05-25 11:52 | |
![]() | äh.. WHAT?... | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-05-25 11:55 | |
![]() | ops | |
| -bara Ann - Ej medlem längre | 2008-05-25 11:56 | |
![]() | ett "förlåt" hade varit mer värdigt dig Imba. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-05-25 12:03 | |
![]() | Tycker du ska ta och kolla lite på franska öppna istället. | |
| susila | 2008-05-25 12:07 | |
![]() | ESC har blivit en helt ny tävling på senare tid, men det är ju om inte en följd av, så ett led i, omdefinieringen av "europeisk". Eller ett symtom på, om man så vill. ESCs betydelse är av symbolisk natur, men identitet (som i grupptillhörighet) uttrycks ju - och "marknadsförs" - med fördel i symboler. | |
| listfascist | 2008-05-25 12:41 | |
![]() | Några sammanfattande intryck/råd/uppmaningar angående fenomenet ESC: - sluta klaga på grannröstning, de nordiska länderna är inte ett dugg bättre själva. - ja, charlotte perelli ser ut som en transvestit, men hon kan sjunga, MEN hon hade en totalt intetsägande otidsenlig - så j-vla typiskt svensk - schlagerlåt. Är inte ett dugg förvånad att´det gick som det gick - Bosnien, Frankrike och Norge var i en klass för sig! - Rysslands bidrag var väldigt givande att se på - höll på att garva ihjäl mig åt trekanten mellan mumsmumsen, mumintrollet och violinisten. - BG var tävlingens största behållning! | |
| Snoosy | 2008-05-25 16:35 | |
![]() | listfascist, man kan inte snacka om vilket som r i en klass för sig och inte. Smaken är som baken, delad. Sen om man kollar rent producentmässigt,, så var englands bidrag bra mixat och arrangerat. Även om den inte hörde till min favorit. | |