Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 931 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ewelinapling | 2008-05-27 19:25 | |
![]() | De flesta killar jag känner som är gifta, har änvänt sin "gamla" förlovningsring och graverat ett till datum i den. Jag kan tänka mig att många killar tycker att det blir lite klumpigt att ha två ringar på samma finger. Tänker nu lite på när man jobbar mycket med händerna så kan det kännas som om ringarna är i vägén. I vissa yrken får man väl inte ens ha ringar på sig? Känner massor av killar som nästan direkt efter bröllopet lagt av sig ringen och menat på att man inte behöver ha dom på sig ;) Jag själv är likadan och har aldrig ringarna på mig, om jag inte ska på nobelmiddagen då och det lär ju inte hända ;) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-27 19:29 | |
![]() | Men vad har ringarna för poäng om man inte använder dem? De ska väl vara symbolen för omvärlden att man är upptagen? Använder man dem inte kan man väl bara skriva på ett papper, och vara gift, och inte mer med det. Sparar man pengar och kan åka på en semester ihop istället. | |
| impala-58 | 2008-05-27 19:29 | |
![]() | Man kan lägga dom i en dagvattenbrunn i Markaryd :) | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-05-27 19:36 | |
![]() | Man behöver inte köpa ringar ju...Det finns dom som inte gör det | |
| Ballerina | 2008-05-27 20:04 | |
![]() | Det är brudens far som ska stå för bröloppet serru, det är ju han som gifter bort sin dotter =) | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-27 20:08 | |
![]() | Ja det går ju inte här. Han dog när jag var 11 år. Kanske därför som det inte blivit nåt.. Ingen som vill betala för att bli av med mig, och tydligen ingen som vill betala för att få mig heller.. *hint till sambon* | |
| ewelinapling | 2008-05-27 20:10 | |
![]() | Men Zimba, gör hela jobbet själv och meddela honom på morronen samma dag: "idag älskling är det våran bröllopsdag". Skicka sen räkningen till honom.. ;) | |
| Mårten | 2008-05-27 20:19 | |
![]() | Jag bär både min förlovningsring och min vigselring. Det beror inte på att jag är kvinnan i mitt och emmans förhållande utan helt andra skäl. | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-05-27 20:20 | |
![]() | Vad för skäl Mårten? Om man får va nyfiken alltså:-)) | |
| emman | 2008-05-27 20:22 | |
![]() | Oj sicket liv det blev om kvinnor och krogen. Jag sa aldrig att det var nån regel som måste följas, eller ens att Mårtens bror skulle tycka att alla kvinnor ska tänka som honom, men i _hans värld_ kunde han inte bli ihop med en tjej som bröt mot dessa "regler". Inte konstigare än så. Och oceano: han skiter fullständigt i vilka jag går ut och svirar med =) Mårten: är det jag som är kvinnan i vårt förhållande menar du? *förvirrad* ;) | |
| Mårten | 2008-05-27 20:28 | |
![]() | oceano, det var en kombination av följande omständigheter: * Jag avskyr guldsmycken (alltså guldfärgade som i "rött" guld) * Våra förlovningsringar är väldigt breda och i silver, och ingen av oss har nosferatufingrar. * Vitt guld och silver ser förjävligt ut bredvid varandra (silvret ser ut som aluminiumfolie) * Som kvinna är det ju obligatoriskt att bära båda, och man kan ju inte byta ut förlovningsringarna i efterhand och skaffa nya som matchar bättre. Lösningen som föreföll rimligast blev att båda behöll de breda förlovningsringarna och båda skaffade smala guldringar som vi båda bär utanpå förlovningringen. Vi tycker det ser bra ut. | |
| Mårten | 2008-05-27 20:32 | |
![]() | Nu är det dessutom försent att göra nåt åt det eftersom allt hopp är ute om att få av sig som efter att vi skaffade bil och vår sammanlagda motion som numera uppgår till cirka tjugofem steg per år.. | |
| Mårten | 2008-05-27 20:33 | |
![]() | *få av sig DOM | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-05-27 20:33 | |
![]() | Haha, bra att du berätta så slipper jag ligga sömnlös halva natten och undra:-) | |