Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 572

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ordsvall - Ej medlem längre2008-06-08 09:44
Antal inlägg: 425

efter ytterligare en nattlig seans i datorns inre med ordvältaren som tålmodig ciceron lyckades det att få det motsträviga systemet att öppna sig för brickräknarn. det betyder att det finns anledning att fira och dessutom betyder det att det finns hopp även för alla andra brickräknarsuktande, okunniga vista-användare! =)

tack ordvältaren, du är hjälte i ditt slag!! =)

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-08 13:17
Antal inlägg: 2483

ANDERStG, Bokstäverna Q och W behövs i allra högsta grad :) Vissa av oss spelar ju på flera språk och i lite olika sammanhang så de får vi nog leva med. Angående typsnitt ska vi ta en titt, har vi nåt förslag på ett ögonvänligt standardtypsnitt av det slag du skulle vilja se?

ordsvall, vi har nu ordnat en version för Vista (Opera & Firefox, inte IE) som är i harmoni med dess mer aggressiva inställningar för trampolinskydd. Den nya versionen kommer att göras tillgänglig inom kort. Vi överväger även att ta en titt på en version för Linux Wine. Tack dessutom för de vackra orden.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-08 15:12

Borde brickräknaren hålla koll på hur många poäng som finns kvar i påsen och ha en ruta där man kan skriva in bokstäver och få sannolikheten att man drar dem ur påsen uträknad? Kanske även en shuffleknapp för brickor?

E Solu - Ej medlem längre2008-06-08 15:13
Antal inlägg: 4715

Simplicity for teh win! ;)

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-08 17:28

Uppdaterad med tjusigare interface, kvarvarande brickor och poäng i påsen samt stöd för Windows Vista samt andra versioner med DEP fullt aktiverat.
www.mortem.se/scrabb...ar n2.0.zip

ordsvall - Ej medlem längre2008-06-08 18:52

det var en tjusig ny look på räknarn (inte för att jag skulle ropat "rosa!" som första alternativ ifall nån hade frågat mig vilken färg det skulle vara, hehe)!

men vad är krumelurerna längst ner? de ändras vartefter brickpåsen töms... är det ännu nån kod som det inte blivit ordning på, kanske?

i övrigt börjar den se riktigt proper ut.

emman2008-06-08 19:12
Antal inlägg: 1630

aah, jag trodde bara det var jag som fick den rosa räknaren. Skönt att höra att det inte på något sätt var ett personligt påhopp ;)

ordsvall: förklaringen till krumelurerna har du i posten över din
"kvarvarande brickor och poäng i påsen"

ordsvall - Ej medlem längre2008-06-08 19:29

emman: hur kan jag utläsa nåt om kvarvarande brickor och poäng ur de krumelurerna? är det meningen att de skall upplysa en om nåt?? jag fattar hursomhelst noll, men det ju var inget nytt på denhär fronten... :d

ANDERStG2008-06-08 19:34
Antal inlägg: 7560

Fonten ni hittat ser bra ut. Utrymmet för Q och W kunde nog tas bort med tanke på att ni hotar icke-svenskatalande med terrorismanklagelse och Guantanamo utan rättegång. Eller funkar den här versionen för något annat språk också?

"... kvar i påsen" är malplacerat. De där siffrorna kommer av alla brickor som inte lagts på brädet ännu.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-08 19:50

ordsvall, det låter märkligt att kalla dem krumelurer, det ska helt enkelt vara en siffra som talar om hur många brickor som inte har lagts ut och deras totala sammanlagda poäng. Om de inte visas korrekt på din maskin så får vi ta tag i det igen :)

AnderstG, räknarens system fungerar till engelska, franska och italenska också, för närvarande inte rumänska men stöd kan komma att läggas till. Därför föredrar vi att inte göra specialversioner utan helt enkelt behålla de möjliga bokstäverna inklusive Q och W.

emman, mårten har en blå räknare :) själv har jag både grön och svart :)

emman2008-06-08 19:53
Antal inlägg: 1630

vad är det för mygel? gief den svarta! =)

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-08 21:39

Hittade problemet med krumelurerna, ett litet slarvfel tyvärr. Det är åtgärdat i version 2.1
www.mortem.se/scrabb...ar n2.1.zip

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-11 20:25

Ny uppdatering med löpande uppdatering av rating finns nu, kan göras tillgänglig ifall det finns intresse.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-06-15 13:07

Efter önskemål har vi nu lagt till alfagram-finess i Practicando. CTRL/Shuffle som tidigare bara kastade om bokstäver alfagrammar nu ordet varannan gång och kastar om ordet varannan. Detta är ett praktiskt sätt att lära sig fördelarna med att alfragramma.
www.mortem.se/scrabb...nd o1.4.zip

Andra träningsverktyg återfinns här:
www.scrabolatorium.c...dd ning.php

Walkover2010-06-06 22:45
Antal inlägg: 8

Någon som har fått brickräknaren fungera i windows 7?

revansch2010-11-02 07:38
Antal inlägg: 137

inte jag, jag håller på få igång det men lyckas ej. förövrigt så är det ett skitbra program ordvältaren!!

-Bianca-2011-03-13 01:11
Antal inlägg: 1

Är det fortfarande ingen som vet hur man skall få brickräknaren att fungera i windows 7?

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?