Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 779

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Snoosy2008-06-19 00:24
Antal inlägg: 4273

run-marie.. Då delar vi inte samma uppfattning helt enkelt.
Tycker inte Lagerbäck klarar av sitt jobb. Det är dax för honom att avgå, gärna med omedelbar verkan..

Isvakos2008-06-19 00:25
Antal inlägg: 21

Ja du Basta, om du läst igenom inlägget ordentligt så står det "har haft". I dagsläget har vi två, Kim Källström och Zlatan Ibrahimovic. De jag syftar på under Lars Lagerbäcks epok förutom de två ovan nämnda är Henrik Larsson i Barcelona och Manchester United och Fredrik Ljungberg i Arsenal. Säg när Sverige hade tre eller fyra ordinarie och tongivande spelare i europeiska toppklubbar sedan Gren-O-Li:s tid? Du får åtminstone gå tillbaks till 70-talet.
Om man sen ser på antalet utlandsproffs och spelare i klubbar strax under Europatoppskiktet så kan du inte hitta motsvarighet hur långt bak i tiden du än går.

Isvakos2008-06-19 00:28

Run-Marie. Vilken nations medier här i EM framhäver inte sitt landslag extra för att sälja lösnummer förutom möjligtvis Österrikes??
Ur en neutral synvinkel så är det mestadels positivt då medierna till och med fått ointresserade sportignorerare att sätta sig in och engagera sig i detta mästerskap.

Basta - Ej medlem längre2008-06-19 00:32
Antal inlägg: 3528

Isvakos: Vad sägs om nittiotalseran?
Brolin, storebror Andersson, Keneth Andersson, Martin Dahlin, Stefan Swartz.

Snoosy2008-06-19 00:36

Basta, du måste ah mycket aggressioner inom dig ;) Ut med dom bara...

Lyle2008-06-19 00:38
Antal inlägg: 853

Tråkigt att de sviker oss fotbollshungriga supportrar i kungsan med ett så lojt och dåligt spel och det finns inga ursäkter den här gången. De utklassade oss på samtliga punkter; speciellt vår förhandstippade mycket starka backlinje som stod och tittade på när Roman & gänget dessutom hade kapaciteten att springa tre gånger så snabbt. Hiddink har verkligen gjort ett strålande arbete med ryssarna och gav verkligen uttrycket "en utmärkt offensiv är en bra defensiv" ett ansikte.

Isvakos2008-06-19 00:41

Haha, har du ens koll på vilka klubbar de spelade i?
Det vi talade om var europeiska toppklubbar. De samtliga hamnar i kategorin "en bit under Europatoppskiktet".
Brolin - Parma (definitivt ingen toppklubb ens då), därefter totala misslyckanden i Leeds och Crystal Palace.
Patrik Andersson kom inte till Bayern Munchen förrän efter Tommy Svenssons storhetsera.
Kenneth Andersson - påstår du att Bologna eller Fenerbache är storklubbar?
Martin Dahlin - forza Borrusia Munchengladbach
Stefan Schwartz - hmm minns inte riktigt, men var väl i Valencia en sväng fick inte förtroende och sedan halvtaskiga lag i Premier League.

Dessa kan du jämföra med:
Olof Mellberg, Aston Villa
Andreas Isaksson, Man City
Johan Elmander, Toulouse
Chippen Wilhelmsson, Roma - Deportivo la Coruna
Markus Rosenberg - Werder Bremen

Samma klass på klubbarna.

Basta - Ej medlem längre2008-06-19 00:41

Snoosy: Varför tror du att jag har aggressioner? Jag undra bara vilken allsvensk spelare du ville peta.

Isvakos2008-06-19 00:44

Lyle - Att det kommer som en överraskning för Lagerbäck och gänget är det som stör mig. Har de inte bättre spioner än att de ska veta att majoriteten av spelarna i deras startelva skulle ta plats i stora klubbar i Europa.
Jämför man Sverige och Ryssland spelare för spelare så ska Ryssland vinna minst 7 ggr av 10 och ändå hävdar Lagerbäck inför matchen att "normalt sett ska vi slå Ryssland".
Där måste väl ändå något gått rätt snett med underrättandet??
Fan lira Football Manager och kolla på de ryska spelarna så ser varenda jävel att de har ett ruskigt talangfullt lag. Speciellt med Arshavin i spetsen som Lagerbäck förmodligen inte ens visste namnet på.

Basta - Ej medlem längre2008-06-19 00:45

Man City?
Toulouse?
Deportiva ?
Werder Bremen?
Aston Villa?
Och du snackar om att jag inte har koll på vilka som är TOPPklubbar i europa?

Maybach2008-06-19 00:46
Antal inlägg: 2664

Nu är det dags var Lasse Lagerbäck att lägga pärmen på hyllan. Jag ser gärna en utländsk tränare som ersättare.

Isvakos2008-06-19 00:46

Basta: På förhand så ansåg jag att Henke kunde lyfta landslaget, men övriga allsvenska spelare såsom; Alexandersson, D. Andersson, Anders Svensson har jag inte tyckt haft i en svensk startelva att göra på ett par år.

run-marie2008-06-19 00:47
Antal inlägg: 1806

Såååååååååå, ledsamt att inte Sverige gick vidare i vilket fall som helst och vems skuld det än är.

Jag är iaf besviken, men tror jag kan sova gott iaf. Sov gott sen alla ni andra när ni kommit över er besvikelse!

God Natt

Isvakos2008-06-19 00:49

Haha Basta, andra stora misstaget på 10 minuter nu.
Om du läser mitt inlägg igen så ser du att den jämförelsen var dragen mot de spelare du nämnde ur 90-talseran.
Brolin, P.Andersson, Schwartz, Kenneth, och Dahlins dåvarande klubbar kan jämföras med de spelare jag nämndes nuvarande klubbar.

Slutsats, Sverige hade ingen spelare i någon europeisk toppklubb under den tidsperiod du nämner. Enda undantaget Patrik Andersson som strax därefter dök upp i Bayern Munchen.

Snoosy2008-06-19 00:56

basta.. fundera lite på vad jag menar .. natti natti

mofo09192008-06-19 01:02
Antal inlägg: 35

Avgå alla!(Iaf Lagerbäck och andra allsvenska spelare över 30 strecket + några fler)
Höj skatten några kronor så vi har råd med en riktig coach!(Guus)
Ny spel modell!(Svårt att nå VM 2010 då men det är de värt)

Dysihopiker2008-06-19 01:45
Antal inlägg: 634

Om han inte avgår frivilligt så borde ha få kicken!

Jag menar också. Hur kan man ta in Anders Svensson som spelar i allsvenskan när han kan ta in så mycket bättre spelare som Källström från start?
Också, som kommentatorerna sa, ta in yngre och hungrigare spelare.

Nej men vi tar också in Zlatan som inte gjort ett mål i landslaget på nästan 3år och dessutom har känningar i knä. Visst nu gjorde han ju ett bra jobb, den tiden han var inne, men vill man vinna måste man göra mål/fler mål.

Okej. Dom gör ett bättre jobb än vad jag skulle göra men jag har inte lika bra betalt som dom har häller.

Nej nu ska jag sussa och hoppas morgon dagen blir bättre.
Länge leve demoktatin i Sverige med tanke på FRA-lagen.

Jag ska visst bli fotbollsproffs och politiker för att det ska bli någon ordning i detta j**** diktaturland! :P

Ballerina2008-06-19 02:30
Antal inlägg: 1726

Jävlar vad sur jag blev, men jag är glad att Spanien vann :P Nu ska jag heja på Tyskland, Holland och Spanien :)

patboone2008-06-19 02:34
Antal inlägg: 3222

Olle Nordin, kom tillbaks...allt är förlåtet.

Ballerina2008-06-19 02:37
Antal inlägg: 1726

Varför skylla allt på Lagerbäck? tycker att ryssarna mest fjollade runt också sen att de råkade peta in några mål. Det vi såg idag var inte fotboll. Kul att man inte bor i Sverige så man får hänga med lite till :P

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?