Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade57
Mobilspel
Pågående18 847

Forumkategorier

Användare Inlägg  
jeehunmoon2008-06-21 23:33
Antal inlägg: 479

Har inrett min lägenhet utan några träslag. Blir lätt sterilt och trist pga få färger, men jag försöker verkligen att få lite färg i andra saker som mattor, växter och tavlor.
Har bara lack i vitt och svart, vita trämöbler, vit soffa och fåtölj, krom och silver när det gäller vitvaror, lampor etc. Vitt "myran"-plagiat till köksbord o stolar, samma serie till soff-bordet. Svart side-board, svart skrivbord.

Svart glas-skrivbord som är det mest opraktiska jag har... Det ser smutsigt ut efter två dagar av fingeravtryck, vattensfläckar och damm.
Samma med mitt svarta side-board, men där tar man inte lika mycket på så det är inte lika stort problem.
"Sthlmsvitt" i alla rum förutom två fondväggar, kritvitt i tak och på alla lister och dylikt. Svarta granitskivor i köket, kromvitvaror, vita lackliknande köksluckor, grönaktig mosaikglasvägg i köket.

Allt i sin helhet "modernt" med risk för att bli sterilt och tråkigt. Hur "piffar" man till det från utgångsläget?

Flyttar jag igen till en annan lägenhet och har orken att tokrenovera nästa lya med, kommer jag vilja ha sovrummet som på många 5-stjärniga hotell, är alltid så jäkla trivsamt när allt är så genomtänkt och lyxigt. Sängtak och stora bastanta nattduksbord, den fetaste sänggaveln man kan tänka sig, stilren TV-bänk med plasma på väggen, inbyggt högtalarsystem i väggarna, TIVO-kontroll som även sköter AC i rummet (AC är något jag verkligen saknar i Sverige). Inbyggd kyl i TV-bänken, fjärrstyrda gardiner, ett tryck så är det kolsvart i rummet på ett par sekunder. Sova som en kung typ. Skulle göra detsamma med badrummet, som på många av hotellen, två handfat, marmorgolv och granitskivor. Jaccuzzi-badkar och duschrum med massagestrålar och bänkar. Mini-TV vid badkaret, eget rum för toaletten i badrummet. Hade jag det så i badrum och sovrum spelar det mindre roll hur resten av lägenheten ser ut.

le-lou2008-06-21 23:35
Antal inlägg: 17500

jag tycker att trä i någon form (golv el möbler) ger ett rum värme..så jag tror nog att det kan vara därför du upplever ditt hem som lite stelt.

alfamarie - Ej medlem längre2008-06-22 00:06
Antal inlägg: 1003

Ibland tänker jag att jag ska anmäla mig till ett sånt där inredningsprogram i TV.
Ty vore nog den rätta, för han skulle banka ner hela hyreshuset och göra något roligare att bo i. Jag vet inte vad det kommunala bostadsbolaget skulle tycka om det men Sverige brukar ju gilla att ta efter USA, så det går nog vägen.
Sedan börjar jag tänka:
Om inte JAG riktigt vet hur mitt hem ska se ut, hur sjutton ska någon som träffat mig i typ arton minuter kunna veta att jag trivs i den ordningssamma miljö som de har skapat åt mig och min familj?
Det kan hända att det blir snyggt och trendigt och ovanligt, men är det "mitt" snygga/trendiga/ovanliga?
Äsch! Jag tror att jag och de mina kämpar på och fixar lite allt eftersom det känns bra och motiverat. Det blir nog bra för mig och min familj!?

jeehunmoon2008-06-22 02:47
Antal inlägg: 479

le-lou, jag glömde nämna, det är parkett- och tarkett-golv jag har i alla tre rummen, stenplattor i badrummet. Det är det enda träet som syns fastän vissa möbler då är i trä men de är då svart-eller vit-målade.

Det var helt medvetet att skippa allt trä i möblemang från min sida. Skulle dock gärna veta hur jag får lite mer liv i lyan, för så som det är nu känns sjukhussterilt ibland. När jag får mina spel.

Minta2008-06-22 12:41
Antal inlägg: 20042

Jag gillar olika stilar i ett hem. Gammalt och nytt, ljust och mörkt, rena linjer med krusidulliga. Inte hur som helst, någon tanke ska finnas, men då ser det mest levande ut. Om allt skaffas på en gång ser det lätt ut som en inredningsplansch och inte ett hem.

Det är intressant med stil och vad vi tycker är stil. Jag kan tycka om jags er in i ett hem där det bor t ex iranier att det ser snyggt och hemtrevligt ut även om de flesta svensjkar skulle tycka att det var "dålig stil" med glas, glitter, guld, snirklar, mörka möbler mm.

Minta2008-06-22 12:48
Antal inlägg: 20042

Och så tycker jag om färger. Inredningsexperterna på TV är ofta väldigt skickliga på att sätta ihop färger och att våga. Ofta vågar man för lite.

trashone - Ej medlem längre2008-06-22 13:58
Antal inlägg: 18678

Jag vill ha en kolsvart vägg och denna upphängd.

www.ghbronze.com/Pic...ss isII.jpg

Lisaluring2008-06-22 14:22
Antal inlägg: 54

väldigt snygg o effektfull.......:))

miss_ia2008-06-22 14:49
Antal inlägg: 288

Själv bor jag i en lägenhet från förra sekelskiftet. Det är 3,6 meter i takhöjd och vi har trägolv och kakelugnar. Jag blandar gamla 20-tals mbler med nyare moderna, och det funkar bra. Till jul brukar jag dock endast ha gammaldags i vardagsrummet... då åker t.o.m. soffan ut. www.bjargo.se/vendel...ul bord.jpg

beaujolais - Ej medlem längre2008-06-22 14:57
Antal inlägg: 338

Får jag fira jul hos dig nästa gång miss_ia. Snälla!

miss_ia2008-06-22 14:58
Antal inlägg: 288

hahaha....det var mysigt, kan jag säga:)

Candee2008-06-22 15:13
Antal inlägg: 1256

Gillar modernt blandat med gammalt..Shabby Chic i köket men mer aiatiskt influerat i vardagsrummet men varma brun, svart, guld aktiga färger..
..sovrummet är vitt, svart och mörkbrunt men med lite krusidulliga inslag av svart, svartbrunt trä och svart mässing..

Hallen är vit men med träinslag och mina golv är i trä och varma färger men för övrigt ljusa väggar.

En salig blandning alltså men med egendesignade detaljer och inom en snar framtid egenmålade stooora tavlor..;)

jonaker2008-06-22 15:45
Antal inlägg: 170

Ofta ser vårt hem ut som om vi har råkat ut för ett väpnat bakhåll där de har kastat handgranater omkring sig.

Gariam - Ej medlem längre2008-06-22 15:49
Antal inlägg: 2590

Jag gillar rena naturmaterial och en känsla av enkel genuinitet, skandinaviskt men med vissa starka varma färginslag. Annars trä, sten, ull, vitt och ljust, gröna växter, mycket liv, olika reglerbara ljuskällor. Luftigt och enkelt men ombonat, mysigt och själfullt!

mina1112008-06-22 16:39
Antal inlägg: 85

jag vill ha det rent och stilfullt och jag arbetar på att få det så.
Det ska vara lätta att plocka undan och städa.
Inte ha för mycket möbler och prydnadsaker. De prydnadsaker jag har är större modell inte småplock.
Bra förvaring så att var sak har sin plats.
Feng shui är en bra stil för mig men med måtta.

gentle2008-06-22 16:47
Antal inlägg: 48

Jag kör svartvitt, stilrent och modernt

Gariam - Ej medlem längre2008-06-22 16:48
Antal inlägg: 2590

Feng shui är väl ett sätt att möblera, och inget specifikt möblemang? Bra förvaring är viktigt ja, tycker jag med. Apropå feng shui är den där "Rensa i röran" boken läsvärd och inspirerande tycker jag. Rensade ut som en galning efter att ha läst den och har fortsatt med det sen dess vilket är hur skönt som helst på många olika sätt.

elPatron - Ej medlem längre2008-06-22 17:02
Antal inlägg: 2131

Skulle vilja ha en häftig Dungeoon i mitt hem i källaren, där bara stora feta stearinljus/facklor lyste upp alla redskap som X:et, korset, bänken, stolen o alla piskorna, repen, bojjorna o alla redskapen på väggarna för dess ändamål ;)

trashone - Ej medlem längre2008-06-22 17:03
Antal inlägg: 18678

Jag gissar det är där familjemiddagen äger rum?

elPatron - Ej medlem längre2008-06-22 17:05
Antal inlägg: 2131

slavinninan kan möjligtvis få äta ur sin skål på golvet ja... det är ok om hon gjort sig förtjänt av det ;)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?