Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 879 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| zimba - Ej medlem längre | 2008-06-23 20:58 | |
![]() | Jo men att själv gå ut och leta upp varan man vill ha istället för att få varan påprackad sig är en viss skillnad eller hur? Tror inte att du själv hade tyckt det var särskilt kul att bli störd mitt i maten i goda vänners lag av en telefonförsäljare en fredagkväll som vill sälja dig söta gardiner till köket.. exempelvis och som dessutom inte ger sig när man säger nej utan fortsätter att berätta om det speciella med just dessa gardiner.. | |
| Peddape | 2008-06-23 21:04 | |
![]() | Mm, jag tror att påstridigheten är det som många tycker är jobbigast. Har du en vara som du måste ringa privatpersoner för att sälja så är den antagligen inget vidare. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-23 21:07 | |
![]() | Jag fick ett samtal från en försäljare för många år sedan, och dom erbjöd mig en GRATIS CD-skiva. Jag va kanske 14 år och förstod väl inte bättre. CD-skivan kom och plötsligt va jag medlem och var tvungen att betala en viss avgift för att gå ut medlemskapet, annars hade jag fått hemskickad en CD varje månad hur länge som helst... Och mina erfarenheter av mina egna säljarjobb är att mycket går åt till att undanhålla information om avgifter och kostander... så om någon försäljare ringer till mig och vill erbjuda en kostandsfri produkt så är de läge att slänga på luren direkt.. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-23 21:10 | |
![]() | Sen finns de ju olika försäljarjobb. Att va säkajre åt företag är myycket bättre än åt privatpersoner | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-23 21:10 | |
![]() | Säljare | |
| Candee | 2008-06-23 21:11 | |
![]() | Brukar köra med att jag ska äta nu eller att jag jobbar, ska iväg...det funkar...;) Stör mig inte så mycket.. | |
| E_Cantona | 2008-06-23 21:15 | |
![]() | Imbattibile De ringer inte upp dig fortfarande...? Var med om nåt liknande och de ringer med jämna mellanrum och vill sälja skivor till mig. | |
| E_Cantona | 2008-06-23 21:16 | |
![]() | Japp, jag har jobbat som säljare till företag i snart tio år... Kanonbra:) | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-23 21:26 | |
![]() | Haha jo dom höll på ett tag, ringde typ 2 ggr i halvåret under flera års tid. Dom tröttnade som tur va | |
| OneW | 2008-06-23 21:34 | |
![]() | har en släkting som har jobbat på tele-säljare. hans första jobb. han berättade att dom sket i att kolla mot NIX register. | |
| jeehunmoon | 2008-06-23 21:52 | |
![]() | ALLT DETTA HAT MOT TELFONFÖRSÄLJARE Folk blir otrevligare när man inte ser personen i fråga. Det är uppenbart. Och att sedan gå över gränsen ter sig lättare när man inte har en fysisk person framför sig. Att t o m säga: Dra åt helve! och slänga på luren är inte en myt, det har nog hänt flertalet försäljare någon gång om man jobbat några månader. Själv brukar jag på stan när man stöter på någon 18-åring för amnesty, läkare utan gränser eller Rädda barnen verkligen proppa till dem just för att de står där framför mig. - Hörrudu din igel, stör inte min idyll till integritet! Hyttande med näven 5 cm framför deras ansikte. - Skulle du tycka det vore trevligt om jag stannade DIG på stan och ville ha pengar?! Jävla tiggare! Skaffa ett RIKTIGT jobb! Och med en fin sorti brukar jag räcka fingret medan jag går baklänges därifrån. Håller upp långfingret ända tills jag kommer förbi ett hörn. | |
| E_Cantona | 2008-06-23 21:58 | |
![]() | Imbattibile Jo men vänta...snart ringer de igen:) Sist fick jag fråga om de hade vissa grupper, tog de mest extrema jag gillar då tackade hon för sig och la på...haha | |
| Isvakos | 2008-06-23 23:05 | |
![]() | Jobbade mot privatpersoner förut, nu företag, främst större. Skillnaden är väsentlig gällande hyfsat språkbruk och välvilja till att ta del utav informationen. Förmodligen till stor del beroende på ett generellt sett högre intellekt hos företagsledare! | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-23 23:51 | |
![]() | Eller kanske att de inte blir störda på sin fritid. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-23 23:55 | |
![]() | Dom lär ju få 1000 ggr mer telefonsamtal från försäljare jämfört med en privatkund | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-23 23:57 | |
![]() | Så dom borde väl ha sämre tålamod egentligen | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-24 00:00 | |
![]() | Nej för oftast är det växelreceptionisten som tar hand om försäljarna, och släppar bara igenom dem på särskilda tider som är avsedda för att ta emot samtal från försäljare. Och det informerar växelreceptinisten fösäljaren om, så att denne återkommer vid en lämpligare tidpunkt när de är inställda på att ta emot samtal. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-24 00:03 | |
![]() | Dessutom tvingas ju försäljaren först sitta och bli hypnotiserad av hissmusik i 10 minuter innan man ens får prata med den IT-ansvarige eller vem det nu är man vill prata med. Det är helt enkelt inte alls samma sak som att ringa privatpersoner som det finns så gott om att man kan beta av dem på löpande band. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-06-24 00:08 | |
![]() | Beror ju på iof hur stort företaget är.. alla har inte växelreceptionist. När jag arbetade som försäljare ringde jag mest runt till småföretag och kom oftast till marknadsansvarig osv på direkten, och 99% av alla va trevliga. Däremot privatpersonerna va förjävliga. Det är bättre att dom bara slänger på luren än att låta som en snorkig kärring i 1 minut. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-06-24 00:15 | |
![]() | Jo det stämmer iofs, jag kanske blandar ihop lite med när jag ringde runt till offentliga sektorn. Där var det hur lugnt som helst. Jag satt oftast och lyssnade på hissmusik merparten av dagarna, och hade 33% "ja". Att jämföra med c:a 5-10% mot privata sektorn. | |