Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| beaujolais - Ej medlem längre | 2008-06-24 20:54 | |
![]() | Guppa - "Vadå fördomar egentligen? En fet person är väl fet? Punkt." Vadå fördomar egentligen? En under 2400 i ranking på Beta är väl en idiot? Punkt. | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-06-24 20:54 | |
![]() | har haft 2671 som bäst på ett annat konto :P | |
| zmiley | 2008-06-24 20:55 | |
![]() | Nämen.....näää, kan ni inte skälla på varann om nåt annat? | |
| MissT | 2008-06-24 20:55 | |
![]() | Anorektiker och de som lider av fetma är ju förmodligen inte särskilt lyckliga. Det är inte självvalt. Många behöver hjälp ur sitt beroende eller destruktiva beteende. Exempel: En kvinna blir brutalt våldtagen. Hon blir så fysiskt och psykist misshandlad att hon önsar att hon hade dött. Hon vill aldrig att en man ska se åt henne igen. Hon vill straffa sig själv genom att göra sig ful och äcklig. Hon börjar missbruka mat och isolera sig. Ska man då tycka att hon är en vidrig lat människa som borde gå till gymmet eller ska man kanske anse det vara en psykisk sjukdom som hon behöver hjälp med först, innan hon tar tag i viktfrågan? Fruktansvärt att läsa att människor tycker att anorektiker och fetma sjuka får skylla sig själva och att de förtjänar att bli förnedrade. | |
| Snoosy | 2008-06-24 20:56 | |
![]() | Det handlar om beteenden. Är man överviktig så tar man till sig mat som tröst. Det kan jämföras med en bulimiker. Bara det att en överviktig klarar inte av att kräkas upp det han/hon sätter i sig. En del har alkohol, andra motion. En del MÅSTE träffa människor varje dag för att må bra. Dom känner sig ensamma i sig själva. Det handlar om beroenden..beteenden.. Övervikt kan man ju självklart också få av mediciner. | |
| beaujolais - Ej medlem längre | 2008-06-24 20:56 | |
![]() | Naaw men så sött Guppa! Vadå fördomar? Den som nån gång blivit avstängd från Beta är väl en idiot. Punkt. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-24 20:56 | |
![]() | synd om glasögonormar o finniga saker oxo ;) eller nymfomaner...klassas inte som sjukdom oxo, nymfomani asså? | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-06-24 20:57 | |
![]() | Fan vad ni ska tolka in saker då. Har jag någonsin sagt att de får skylla sig själva? | |
| Heartandsoul | 2008-06-24 20:57 | |
![]() | Det är så underbart att läsa alla dessa tankar, av alla dessa underbara och prefekta människor. Det värmer mitt inlindade hjärta, att läsa hur ytliga och otroligt vänliga människor vi har här på beta som tänker så vackra tankar om sina medmänniskor. För visst finns det inte någon annan möjlighet än att feta människor är LATA... I dagens sk utbildade samhälle, otroligt.. | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-06-24 20:57 | |
![]() | Beau: Snarare betapetgänget som är idioter i så fall, som stänger av folk. | |
| IchbinTysk | 2008-06-24 20:58 | |
![]() | Här diskuteras det hett! Teppy: Nej, fördomar ska man aldrig ha. | |
| beaujolais - Ej medlem längre | 2008-06-24 20:58 | |
![]() | Inte behöver du väl gå i försvar Guppa? | |
| IchbinTysk | 2008-06-24 20:59 | |
![]() | Guppa: Det Beau sa var ett exempel på en fördom, lugna dig! | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-06-24 20:59 | |
![]() | Ironi är alltid skoj heart! Jag skulle nog tippa på att ungefär 98,7% av överviktiga är det endast för att de är lata och äter fel. | |
| Snoosy | 2008-06-24 20:59 | |
![]() | elPatron, sluta att hoppa på Bitte. Har läst dina tidigare inlägg. Dom tyder inte på nån postivitet direkt! | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-06-24 21:01 | |
![]() | beau: varför inte? | |
| beaujolais - Ej medlem längre | 2008-06-24 21:04 | |
![]() | Därför att är man fet så är man lat och måste ta tag i livet o skärpa sig enligt dig. Blir man avstängd så är man en otrevlig prick och måste ta tag i livet och skärpa sig enligt mig. Ser du likheten? | |
| zmiley | 2008-06-24 21:04 | |
![]() | Ironi är asball, på rätt sätt. Här finns mycket felriktad ironi. Sätt er själva i båten, ta ett vaniljhjärta och slappna av. | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-06-24 21:05 | |
![]() | Eller så har man lite humor som övervakarna totalt saknar? Fast det känns ju inte lika allvarligt med ett beta-konto som sitt liv och hälsa | |
| IchbinTysk | 2008-06-24 21:06 | |
![]() | Själv gillar jag sarkasm bättre, Chandler i vänner är min hjälte. <3 | |