Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade15
Mobilspel
Pågående19 924

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Imbattibile - Ej medlem längre2008-06-26 14:14
Antal inlägg: 1609

Det fnns lärare som blir sparkade för betydligt mindre saker än detta, skillnaden är att han antningen är jävligt patetisk eller vill ha publicitet för sitt lilla band

kartoffel2008-06-26 14:15
Antal inlägg: 456

Drömmar om att satan ska ta över jorden är inte mer bizarr än att jesus och gud skall frälsa alla rättrogna och dränka alla syndare i en störtflod.
Har du samma känsla för de som villfarit åt andra hållet Vulcan?
Tänker på de pingstvänner som tycks ha kölhalat denna vilsna människa.

Mårten2008-06-26 14:18
Antal inlägg: 2529

>> "Drömmar om att satan ska ta över jorden är inte mer bizarr än att jesus och gud skall frälsa alla rättrogna och dränka alla syndare i en störtflod."

Skillnaden är ju att pingstvännerna väntar på att Gud ska dränka syndarna medan blackmetalfolk har mördat ett icke oansenligt antal personer på eget bevåg bara i norden.

Imbattibile - Ej medlem längre2008-06-26 14:19

En lärares privatliv hör inte hemma i en skolklass.

ordprofeten - Ej medlem längre2008-06-26 14:21
Antal inlägg: 1302

vulcan, Håller med dig i stort, men en liten kommentar bara...
"Går man omkring med bisarra drömmar om att Satan ska ta över på jorden, så är det oförenligt med den värdegrund som svenska skolar ska vila på. "
•Den villfarelsen gäller ju även oss kristna... även om vi kanske har en mer positiv spin på händelseförloppet. Jag tycker absolut inte att varken barnamördarfilosofi eller nazistdoktriner ska läras ut i skolan (i den mån de inte redan ingår i läroplanen), men det kan bli svårt med gränsdragningar ibland. När det gäller undervisning och barn kan jag nog iofs vara beredd att säga att det ibland kan vara klokt att dra åt lite hårdare, misstag bland vuxna får inte lika dramatiska konsekvenser.

kartoffel2008-06-26 14:22

Ska vi ta upp antal dödsfall som kristendomen orsakat ligger dödsmetallarna i lä Mårten. Det vet du mkt väl.

ordprofeten - Ej medlem längre2008-06-26 14:23

kartoffel, herregud männska, om du ska kommentera kristen domedagsdyrkan.. lär dig historian så du klagar på rätt sak :)

Mårten2008-06-26 14:24

Sant, jag skulle inte vilja att mina barn hade Torquemada som lärare i religion, men han har varit död i 500 år så det är ingen risk. Det jag menar är att svenska pingstvänner är rätt harmlösa, och extremt få av dem jobbar som lärare.

kartoffel2008-06-26 14:26

Inte bara domedagsdyrkarna som ligger bakom dödsfall bäste ordprofet.
Den Kristna högern i USA ligger bakom extremt många dödsfall i Arabvärlden om du frågar mig, och inte kallas de domedagssekt.

ordprofeten - Ej medlem längre2008-06-26 14:29

Mårten, Enligt ny årtalsbas fastställd av icke nämnt kattdjurs tideräkning i en parallell tråd så dog Torquemada för tio år sedan, det ger ett helt annat perspektiv på saken.

Mårten2008-06-26 14:29

...och kristna domedagsdyrkare, speciellt av den typen som har en tendens att mörda oliktänkande, får också med 100% säkerhet sparken från svenska skolor om deras engagemang uppdagas - vart vill du komma?

ordprofeten - Ej medlem längre2008-06-26 14:31

kartoffel, fel, den kristna högern ligger inte bakom de dödsfallen, det gör till störst del så kallade neokonservativa, den israeliska lobbyn och så kallade kristna sionister. Skilj på äpplen och päron. Den kristna högern är i allt väsentligt mycket fientligt inställd till ovanstånde "axis of evil"

Mårten2008-06-26 14:31

Hur många amerikanska kristna högermän är inställda inom svenskt skolväsende? (förutom att din liknelse är kraftigt långsökt)

Imbattibile - Ej medlem längre2008-06-26 14:32

Kartoffel, tror du musikläraren drog upp dom där pinsamma argumenten för att få va kvar som lärare?

elPatron - Ej medlem längre2008-06-26 14:33
Antal inlägg: 2131

candee skrev: "Vart bor du i för land då elPatron..? Hur är det bättre där? Att betala skatt är ju nödvändigt för att vi ska ha den sjukvård, skolor, äldrevård etc som vi har.
Men regler o paragrafer håller jag med om..ett byråkratiland med bollandet hit och dit i olika frågor."

Bor i Spanien, här är skatten 15%, FRI sjukvård OCH faktum att vi har europas BÄSTA sjukvård, inga vårdköer eller skit. Alkohollagen o skatten är perfekt, inga bolag, billig öl/vn/sprit, bensinen billigare, varmare o bättre vatten (att bada i), playor som alla älskar, matpriser ung som Sverige, vissa saker billigare, vissa dyrare. Trots liberalismen med alkohol här ser du nästan ALDRIG en full spanjor, det är fulla svenskar, engelsmän osv som skämmer ut sig, alla e trevliga o sociala o det råder mycke lite avundsjuka, ngt som Sverige är vida känt för.
De flesta kör nya bilar o försäkringarna är bättre här oxo. Spanien har gått om Sverige med hästlängder i stadard, men det har ju iofs alla länder snart gjort, det e väl bara Uzbekistan o Moldavien som är fattigare snart.
Det Spanien är efter på är IT, sämre o dyrare internet än så länge, men det är under exploatering oxo så snart e dom ikapp på det oxo.
Jo, teleabb till mobilen är dyrare oxo, men va fan, skit samma det e ju bara att ringa mindre med den...Bara i Malagaområdet bor det 40.000 svenskar, undra varför? :P

Mårten2008-06-26 14:35

eeh?

trashone - Ej medlem längre2008-06-26 14:36
Antal inlägg: 18678

Mårten: Fine.
Jag borde uttryckt mig annorlunda, merparten är ändå gullefjun när det kommer till kritan.

RågiRyggen2008-06-26 14:36
Antal inlägg: 83

Tänkte bara säga en sak, Ted Skjellum i Black Metal bandet: Darkthrone jobbar faktiskt som lärare.

sv.wikipedia.org/wik...ur no_Culto

www.myspace.com/offi...da rkthrone

Mårten2008-06-26 14:37

Ja, och som gullefjun borde de inte utge sig för för att vara något annat än de är, och om de ändå gör det så kan de ju inte gråta i kvällspressen för att folk tog dem för det de utgett sig för att vara.

Apan Bollo - Ej medlem längre2008-06-26 14:37
Antal inlägg: 993

Vulcan: VAM är ju en organisation som aktivt verkar för ngt medans black metal är en musikstil som inte kräver ngt av varken dem som spelar eller lyssnar. Det går att lyssna och spela förutsättningslöst. Det behöver inte gå djupare än att man bara gillar musiken. Jag kan dock tycka det är helt ok att folk undrar över eller ifrågasätter det i samband med en anställning, i och med att det är en så pass extrem form av musik som folk har svårt att förstå. Det som jag motsättter mig är godtyckligheten i avksedandet.

Jag tycker kartoffel har en bra poäng också. Kristendomen missbrukas ju flitigt och har många väldigt underliga och mindre hälsosamma avarter. Detta gör ju ändå inte att vi drar alla över en kam och jämställer byprästen med Fred Phelps som driver hemsidan 'godhatessweden'.

Jag kan förstå att det är svårt som utomstående förstå black metal. Det finns gott om fullständigt normala trevliga människor som lyssnar och spelar denna typ av musik. Det finns också gott om idioter men det gör det ju överallt. Låt idioterna stå för sitt och de övriga för sitt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?