Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 779

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sapientum - Ej medlem längre2008-07-02 19:59
Antal inlägg: 22

Om man vänder på det då; finns det NÅN som tror att lyckan sitter i något så förgängligt som ens kroppsvikt?
Det är väl ganska uppenbart att lycka är en inställning, inte vad vågen visar.

Mouche - Administratör2008-07-02 20:01
Antal inlägg: 24193

Jag kan bara gratulera Grönöga och alla andra som tagit upp kampen mot övervikt och som lyckas kämpa bort kilo efter kilo.

Visst förstår jag att lycka inte kan köpas för vare sig pengar eller tappade kilon men nog måste det vara underbart att känna att man orkar mer, mår bättre, att man som modemedveten kan köpa de där "extra fina" kläderna man tittat efter men inte kunnat komma i tidigare med mera ...?
Är man normalviktig så orkar man, om man är frisk i övrigt, mera och längre.

Hur andra ser på en tror jag är en sak som kan kvitta för de flesta före detta överviktiga, men själva känslan av att "jag lyckades”! måste vara svårslagen i frågan om självtillfredsställelse.

Som en person i min närhet brukar säga, en kvinna med tidigare massiv övervikt som insåg att hennes liv var i fara och som gjorde slag i saken helt på egen hand.
"Jag ser på mig själv och tänker: Näää, nån skönhet är jag inte utan de där jä**a 58 kilona heller men fy faen va bra jag mår ju!"

Jag tror faktiskt att hon är mycket lycklig av att nu veta att hon har samma chans som alla oss andra normalviktiga att leva ett långt och händelserikt liv.
Visst finns det dagar när hon mår pyton precis som vi alla gör ibland, men i huvudsak är hon enligt egen utsago: Lycklig!

Mouche

le-lou2008-07-02 20:01
Antal inlägg: 17500

Lycka och lycka... nej, världen blir säkerligen inte rosafärgad bara för att man går ner till en idealvikt man själv vill hålla.. MEN det är ett bekymmer mindre : att nå ett mål man strävat efter och sånt höjer självförtroendet garanterat!

CHL2008-07-02 20:03
Antal inlägg: 1212

vad är ert BMI och allt annat enligt denna sidan då?
www.markazits.com/di...i. php#fett

-huggo2008-07-02 20:06
Antal inlägg: 129

Jag har varit väldigt väldigt smal och jag har varit väldigt överviktig så jag tror jag kan uttala mej..
Man blir lite mera lycklig av att vara smal om man har varit överviktig och gått ner i vikt, jag tror att anledningen till detta beror på att man får så mycket positiv respons av omgivningen när man gått ner i vikt, "oj va fin du blivit" osv, och det kan man ju inte påstå att man får när man lagt på sig kilona *s*
Nu för tiden så är jag lite över normal "tjock" och mår förbaskat bra med det och är riktigt jäkla lycklig =D

Men du kanske menade såna människor som alltid varit smala Bitte?

Teppy2008-07-02 20:06
Antal inlägg: 2314

Jag tror att man känner en viss lycka som smal, dvs att man är mer nöjd med sitt yttre. Inga överflödiga kilon man måste bära omkring på osv.

Sen att en tjock person kan vara lycklig med sitt liv, det kan den nog, men förmodligen inte när den kollar sig i spegeln eller visar sig naken.

Teppy2008-07-02 20:08

Mitt BMI ligger på 18,6. Jag är fullständigt nöjd.

sapientum - Ej medlem längre2008-07-02 20:10

18, 9 och jag är djupt deprimerad.

Teppy2008-07-02 20:11

Varför deprimerad?

sapientum - Ej medlem längre2008-07-02 20:12

Ville bara retas lite, jag mår finfint =)

mamman - Ej medlem längre2008-07-02 20:19
Antal inlägg: 6379

Jag kan förstå vad Bitte menar...
Att man efter en stor "kroppsförändring" inser att man inte är perfekt, att det fortfarande finns defekter... på ett ungfär (ta det inte bokstavligt).
Efter en kroppsförändring jag gjort så insåg jag att DEN DELEN på kroppen var himla bra, men då såg jag en annan "defekt" som liksom varit skymd av den första.... nu blev den mer framträdande...

Att gå ner en helsikes massa i vikt är ju bra (både hälsomässigt och även rörelsemässigt och "flås"-mässigt) men om man har stört sig på sin övervikt och tar tag i saken kan det sedan komma upp andra saker som man inte tänkt på... Det behöver inte alls vara kroppsligt utan det kan vara en tanke...

Försöker f.ö att gå ner i vikt, men fasen va svårt det är!!! Jag måste vara ett medicinskt mirakel (borde rasa i vikt, men.....)
Inte för att jag ska ska orka mer (jag har relativt bra kondis) men jag vill se lite bättre ut...

mamman - Ej medlem längre2008-07-02 20:20
Antal inlägg: 6379

Teppy: "Sen att en tjock person kan vara lycklig med sitt liv, det kan den nog, men förmodligen inte när den kollar sig i spegeln eller visar sig naken."
Jo, det tror jag nog. Det finns en hög med "snyggt" överviktiga personer som trivs och älskar sig precis som de ser ut

CHL2008-07-02 20:22
Antal inlägg: 1212

teppy... om du har ett BMI på 18 så är du ju underviktig eller=

Teppy2008-07-02 20:22

mamman, okej... trevligt för dom. Oftast gnäller de feta att de är just feta sen också..

le-lou2008-07-02 20:22

klart en person som är tjock kan vara helnöjd med det hon/han ser i spegeln!
Precis lika mycket som en tjock person kan vara deprimerad pga spegelbilden.
Åter : Det är väl individuellt, inte sant? Och tur är väl det, jag känner själv en kille som bara dejtar överviktiga tjejer, just för att han tycker om det :)

Teppy2008-07-02 20:23

Teppy, beror inte det lite på hur lång man är?

18,6 är mitt BMI.

Teppy2008-07-02 20:23

eh, CHL mena jag ju. :P

mommesfrites - Ej medlem längre2008-07-02 20:23
Antal inlägg: 7605

Mamman, sen finns det förvånansvärt många som älskar oss (hihi) t o m i bikini.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-07-02 20:24
Antal inlägg: 7605

Om man pratar med sig själv, får man de svar man vill ha :P

le-lou2008-07-02 20:24

teppy, det är just det som är BMI:et . Det är redan inräknat i det där och enligt deras skala är du underviktig.
Sen ger jag inte 5 öre för deras skalor men men det är en annan historia :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?