Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 105 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| rebellion | 2008-07-14 22:29 | |
![]() | Jag har en universitetsexamen, jobbar inom mitt område och tjänar 20500:-. Det är så uselt så det är pinsamt. Bör även nämna att jag blev erbjuden 18000:- i ingångslön när jag började och då hade jag ändå vettig arbetslivserfarenhet utöver min utbildning. Fick efter lite tjat upp ingångslönen till 18750 och det var för 1,5 år sedan. Samtidigt som mig blev en kille med undersköterskeutbildning anställd och han fick en ingångslön på 19000:-. Detta trots att jag har fler kvalificerade arbetsuppgifter... Bittert. Nu har jag gått om honom i lön, men med tanke på det jag betalar till CSN varje månad så jämnar det ut sig alldels för bra. | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:30 | |
![]() | rebbis: vad har du för inriktning och var bor du? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:30 | |
![]() | Det är också svårt att jämföra tex en sjuksköterska med sina uppgifter och ansvar med en verkstadsarbetare med dennes arbete... Barn är vår framtid Äldre är de som byggt Sverige Sjuka bör vårdas till hälsa för att kunna arbeta osv.. Städerskor behövs för att hålla rent Så även sopgubbar (och gummor) Verkstadsarbetare behövs för att skruva ihop våra bilar och mobiltelefoner Gruvarbetare har också en viktig uppgift Ja, hur ska vi kunna värdera vem som behövs mest/ bör få högre lön? | |
| MåstesPela - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:33 | |
![]() | "jag tjänar rätt bra.. å andra sidan bor jag i sthlm och allt kostar ju lite mer här jämfört med "landet". har man högskoleutbildning, bor i sthlm osv så ligger man på mellan 35-45" vid min ålder." Dilligaff: det gäller inte lärare kan jag säga, även om du har femårig universitets/högskoleutbi ldning och ansvar för skolutveckling i din enhet...möjligen för några få, då oftast män. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:33 | |
![]() | Man får väl helt enkelt den lön man vill ha. Vill man inte ha den kan man ju alltid tacka nej till arbetet. Är man tillräckligt kvalificerad så lär man kunna få det man vill ha. Annars förtjänade man det ju inte, om någon annan kunde göra samma jobb billigare. Men sen är ju inte pengar det viktigaste heller. Tackade själv nej till ett jobb som hade gett mig dubblerad inkomst, eftersom jag hellre ville ha ett jobb som innebar mer ångest och slit för en mindre penning, för att träna upp min ödmjukhet. Min ödmjukhet är nämligen min främsta egenskap, och jag har nog faktiskt aldrig träffat någon som är mer ödmjuk än mig. | |
| asboi | 2008-07-14 22:34 | |
![]() | Mamman: i sjukskötelsefallet är det en självklarhet att de förtjänar mer lön, likt lärar yrket, äldre omsorg och kanske de flesta i den komunala tjänstesektorn. Det är tråkigt att se, det är tråkigt att facket förlorar fotfäste | |
| Haerdin | 2008-07-14 22:35 | |
![]() | Min "plastmorbror" tjänar 270 000:-/månaden :S | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:36 | |
![]() | Jo, jag blir ju syrra om 1.5 år och hoppas då att jag har lite bättre lön. Som det är nu (hade jag varit klar idag) skulle jag öka min månadslön med 77 kronor. Och då ska jag betala av tre års studielån... | |
| Peddape | 2008-07-14 22:37 | |
![]() | Att man kan med att tjäna så mycket! :S Jag tjänar 21 000/m på mitt sommarjobb, det är glassigt. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:38 | |
![]() | Facket är ju du, du som arbetare, gör något, desto fler, desto starkare!! Vad gör man för att få 270 000 kr/månaden? Finns det så viktiga arbeten så du får mer i lön än du kan göra åt?? | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:39 | |
![]() | Sjukt..... | |
| rebellion | 2008-07-14 22:40 | |
![]() | Pengar är definitivt inte det viktigaste. Men är man arbetssökande och blir erbjuden ett fast jobb då tar man det såvida man inte har råd att gå arbetslös. Lite pengar är bättre än inga pengar. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:41 | |
![]() | Nej inte alltid, för har man inga pengar är man farligare. Man har inget att förlora. | |
| Cajsa-Stina | 2008-07-14 22:42 | |
![]() | En mer ödmjuk kille än du, illi, får man väl leta efter. Är du född sådan?:) | |
| rebellion | 2008-07-14 22:43 | |
![]() | Har man räkningar att betala tycker åtminstone jag att det är bättre att kunna betala dem än att inte kunna det. | |
| Haerdin | 2008-07-14 22:43 | |
![]() | Han är informationsdirektör på Ericsson, typ med i styrelsen och en av dom 6 högsta cheferna :S Kan ju tillägga att det va ca 2 år sedan jag sökte på ratsit och såg den siffran han lär ju ha mer nu. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:43 | |
![]() | Problemet är väl att man då tvingas söka jobb man inte vill ha eller ta ett jobb man blir erbjuden som man absolut inte vill ha... AF har ju sina regler också | |
| asboi | 2008-07-14 22:43 | |
![]() | pengar är bra, gillar ni inte pengar så ge dem till mig. Just sjuksyster lönen ska inte bara ha en ökning för pengarnas skull utan även för att det är rättvist. De ska få den lön de förtjänar | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:44 | |
![]() | Ja det är klart att man bör betala sina räkningar. :) Men hela systemet är bara ett enda stort mentalt fängelse. Du är inte friare än en slav, du tror bara att du är det. För du måste ju på något sätt betala dina räkningar. Annars får du en prick. | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-07-14 22:45 | |
![]() | 20.000 för 32 timmars jobb. | |