Spelrum
Giraffen31
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 629

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vita_syrener - Ej medlem längre2008-07-16 00:22
Antal inlägg: 22144

Jag var gift med en alkoholist som skötte sitt jobb men avled vid 50 års ålder pga. detta. Resultatet - en söndrig familj med många års återhämtning och kommer säkert aldrig bli fullständigt "normal" eftersom speciellt storhelger och sammankomster är en källa till oro. Finns mycket som kan bli flashbacks. Och vad menar jag då med detta? Jo, att när spriten börja styra ens liv, dvs, man planerar sin dag efter alkohol. Då är man alkoholist.

Marina1232008-07-16 00:43
Antal inlägg: 9

När spriten är viktigare en maten.Dom flesta alkoholister blir mätta på spriten,äter nästan inte något.

VildaElisa2008-07-16 00:59
Antal inlägg: 526

När en person upptäcker att kroppen inte säger till när det är nog, man dricker så det uppstår glömska och pinsamheter, då kan man försöka att dricka efter huvudet. Dvs bestämma sig för att jag tar två öl sen får det vara bra. Klarar man inte av det...ja då är det nog dags att börja fundera på hur stor makt alkoholen har fått i ens liv...

Man kan dricka så som man anser vara måttligt, men alkoholen kan ha andra planer för dig...

NadaR2008-07-16 01:54
Antal inlägg: 329

Md tanke på en annan tråd om lön undrar jag hur har ni råd att dricka så mycket och ofta.Att dricka på krogen kostar pengar.Eller sitter ni hemma och dricker själva?

Sjuksyrra2008-07-17 16:21
Antal inlägg: 102

Glöm inte bort att alkoholism är en sjukdom och behandlas som detta.

dudeniro - Ej medlem längre2008-07-17 16:25
Antal inlägg: 6214

Alkoholism är ett klurigt begrepp.

Alkoholmissbruk och alkoholberoende är lättare att peka på:

Alkoholmissbruk är när man gång efter gång ställer till det för sig genom att använda alkohol.

Alkoholberoende är när man inte längre klarar av att styra intaget av alkohol.

_Robban_ - Ej medlem längre2008-07-17 18:31
Antal inlägg: 729

Mycket rappakalja får man ta del av i denna tråd. Dudde har emellertid som oftast helt rätt.

MissT2008-07-17 19:36
Antal inlägg: 1110

Kan bara tala av egen erfarenhet. Min sambo har haft alkoholproblem, enligt min mening, han tycker inte det.
Han drack 3-5 dagar i veckan några öl varje dag för att kunna varva ner efter jobbet och varje fredag och lördag så att han blev berusad. En gång i månaden minst blev han så full att han körde rattfull, misshandlade någon på stan eller slog sönder halva huset. Han genomgick en alkoholbehandling, mot sin vilja eftersom han inte ansåg sig ha ett problem men gjorde det för mig. Nu är han nykter sen ett år tillbaka men bara för min skull. Han tycker fortfarande att han ska ha rätt att dricka när och hur han vill. Jag har sagt att jag kommer lämna honom om han dricker igen. Svår situation för båda...

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2008-07-17 19:47
Antal inlägg: 2979

när man dricker för att bli full istället för att det är gott är ett stort steg i fel riktning

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?