Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 20 169 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2008-07-23 00:06 | |
![]() | trashone - jag har ställt frågor till dig i barbis tråd tex , du skriver att jag fjantar mig .. men jag undrar: vem får blanda hundraser då? Bara SKK-folk? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-23 00:06 | |
![]() | Vilka frågor? Än så länge är det bara snack om hur mycket bättre det är med blandrasavel. Eller påhopp på oss som inte håller med. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-23 00:08 | |
![]() | le-lou: har man en ambition med sitt avelsarbete så är SKK ett bra stöd. mixa för mixandet låter som en udda lek. | |
| le-lou | 2008-07-23 00:10 | |
![]() | snackar DU om påhopp? haha. Okej. Du pratar väldigt negativt om blandraser, nåt som vi är ganska många som har som familjemedlemmar ..och detta pratar du om som nåt som inte är värt att få leva. Det är ganska upprörande - ta det. Jag skulle ta lika illa upp och bete mig "blödigt" om nån skrev detsamma om tex homosexuella, också en grupp som blivit illa behandlade och fortfarande idag anses som "icke normala" folk av många. Fan så fördömande. | |
| le-lou | 2008-07-23 00:12 | |
![]() | För VEM mixtrar ni hundarna då? För er skull, knappast för hundarna eller hur? Har man så liten tillit till kära moder natur (jag menar: en hund borde rimligen inte ens kunna ha sex med en annan hund av annan ras, om det är detta som är just tanken ju), så får ni väl fortsätta leka. Men sluta uppmana till mord, för det är bara nasty. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-23 00:13 | |
![]() | Än en gång, jag jämför inte människor med djur. Mina hundar är förvisso som familjemedlemmar men jag drar en tydlig gräns däremellan. Jag kan ta att ni blir upprörda. Även acceptera erat val att ha blandras. Men ser ingenstans där ni accepterar min åsikt. | |
| visst | 2008-07-23 00:15 | |
![]() | Tycker att priserna på hundar börjar gå liiite överstyr. Har funderat på att köpa mej en Lagotto men dom ska ha mellan 15.000 - 20.000kr för en sådan. Har alltid haft renrasiga hundar men nu funderar jag på en blandis, tror säkert att det är helt ok hundar, varför skulle dom inte vara det? Risken är väl lika stor o få en hund som inte är ok även om det är en rasren hund, många gånger så får man den hund som man förtjänar... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-23 00:16 | |
![]() | Mord.. *asg* | |
| barbi | 2008-07-23 00:18 | |
![]() | ja har inte sagt att ja inte respekterar din åsikt utan frågar om några saker som du inte svarar på.. ska man alltså ta bort friska valpar för dom har fel pappa? skulle du gilla din hund mindre om de kom fram att den inte är renrasig? vad är de som är så fel om 2 friska hundar para sig? | |
| le-lou | 2008-07-23 00:20 | |
![]() | och än en gång trashone - så ser jag att du inte klarar av att bemöta argumenten! Tack tack, hjärntvättning var det här! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-23 00:22 | |
![]() | Tänkte just detsamma. Hojta då du inte blandar in människor eller när du kanske läser det jag skriver. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-23 00:22 | |
![]() | Jag äter kött... Det gör ni med, det är mord det med? | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-07-23 00:23 | |
![]() | Självklart är det mord. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-07-23 00:24 | |
![]() | trashone: Hur smakar humdkött? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-23 00:24 | |
![]() | Ingen aning | |
| barbi | 2008-07-23 00:31 | |
![]() | nu kommer en fråga till tras får se om du kan svara på den.. varför ska man inte blanda in människor? då vi anser att en hund är familjemedlem ja ser våra hundar som de iaf! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-23 00:33 | |
![]() | Det är väl upp till er. Jag gör det inte. Förmänskliga sitt djur är IMHO det värsta man kan göra. | |
| barbi | 2008-07-23 00:36 | |
![]() | just såna som dig ja inte skulle sälja en valp till.. när man köper en hund så ska den behandlas me kärlek min hund är hund men ja skulle aldrig behandla henne som en utanför familjen | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-23 00:37 | |
![]() | Jag älskar mina djur. Du får tro hur du vill om min djurhållning. | |
| barbi | 2008-07-23 00:41 | |
![]() | ta en titt på din hund o tänk att vissa (tex du) skulle avliva den om den hade fel pappa. älskar du dina hundar för hur dom är eller för hur dom ser ut eller vilka föräldrar dom har? | |