Spelrum
Giraffen16
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade25
Mobilspel
Pågående19 623

Forumkategorier

Användare Inlägg  
CHL2008-07-28 23:18
Antal inlägg: 1212

ordprofeten:

Jag vårdar min kropp och själ så gott det går.
Men mina naglar kan jag spendera en livstid på utan att det skulle göra skillnad.
Mina fingrar är som prinskorvar, röda och tjocka.
Naglarna är nötta och nagelbanden söndriga.

Detta på grund av att jag faktiskt arbetar med mina händer.. hur kan det vara fel?

Gariam - Ej medlem längre2008-07-28 23:30
Antal inlägg: 2590

Jag träffade en killbekant på ett stammiscafé en gång som helt utan förfrågan kommenterade mina naglar på ett sätt som gjorde att jag förstod att han värderat dem tidigare men var typ mer "nöjd" nu än vad han var innan eftersom de tydligen hade hunnit växa ut lite till nån slags halvlängd. Blev helt paff, som om jag skulle bry mig om snubbens åsikt om mina naglar att det ens var värt att slösa tid och energi på att yppas. Vad man tycker är viktigt är uppenbarligen väldigt olika. Han kanske var van vid tjejer med fransk manikyr och himla bekväm med det.

ordprofeten - Ej medlem längre2008-07-28 23:53
Antal inlägg: 1302

ryssbrud, hej hej

CHL, får man fråga vad det är för märklig jobb som ger korvfingrar och strimlade nagelband? Kan man inte ha handskar av nåt slag?

Mimikryp2008-07-29 00:04
Antal inlägg: 9057

Min pojkvän tycker att det är viktigt att tjejer tar hand om sig själva rent allmänt, och självklart sköter om sina naglar, låter dem bli iaf halvlånga och att man då gärna målar dem...
Jag är periodare när det gäller nagelbitning, men jag gillar ju verkligen att ha snygga naglar, så nu har jag låtit dem växa ut en bra bit. Ska ta och måla dem någon dag också, och hoppas att han blir lite överraskad då. :-)

Gariam - Ej medlem längre2008-07-29 00:07
Antal inlägg: 2590

Jag har aldrig bitit på naglarna eller nåt sånt, men gillar när de är kortklippta eftersom det blir opraktiskt annars. Bara för att man inte har fransk manikyr eller nagellack betyder det ju inte att de är ovårdade på nåt sätt.

trashone - Ej medlem längre2008-07-29 00:08
Antal inlägg: 18678

Målar sällan naglarna. Däremot har jag lack på.

TazzRat2008-07-29 11:50
Antal inlägg: 268

Mimikryp: Utgår från att din karl tycker det är viktigt att man "tar hand om sig" oavsett kön. ...O så gissar jag att han spenderar motsvarande lika mycket tid framför spegeln som du gör? §;o)

I övrigt har jag samma tråkiga åsikt som jag sett återkomma: Jag föredrar korta naglar på killar medan tjejer kan ha något längre. Visst kan jag absolut tycka att det är snyggt m tjejer som har ännu lite längre naglar som målats eller mönstrats o manikyrerats, men då mest till fest o d.

Var- o en har sin smak. Begär man att ens partner ska vara "välvårdad" så ska man framför allt uppfylla det själv. Om min sambo skulle säga allvarligt att jag inte fräschade upp min tillräckligt för honom, så skulle jag nog snarare be honom dra åt skogen. Att klä upp sig o d i all ära- men älskar han mig inte i pyjamas o rufsigt hår, så älskar han mig inte alls. §;o) (Min sambo råkar vara typen som föredrar mig osminkad etc, men det gör inte att jag slutar sminka mig, utan gör bara att jag känner mig bekväm även i "mjukglassdrickande soffpotatis"-situationer. §;ob )

trashone - Ej medlem längre2008-07-29 12:56

Det där med att dricka mjukglass låter äckligt.

TazzRat2008-07-29 12:59
Antal inlägg: 268

Trashone: Jag vet inte det, jag... Mjukglass ÄR trots allt mycket gott i alla former jag hittills testat. Dock kan jag inte ta äran för att ha myntat just det uttrycket. Nästan lite irriterande. §;o)

Grymming2008-07-29 14:36
Antal inlägg: 2666

Jag går såååå igång på naglar. Riktigt fina välvårdarde, målade men inte alltför långa naglar är bland det bästa som finns. Efter ögon, hår och rumpa på en tjej, så kommer nog fina naglar på min önskelista! :p

trashone - Ej medlem längre2008-07-29 14:38

Får väl testa någon dag. Börjar bli lite anti mjukglass.

CHL2008-07-29 14:50
Antal inlägg: 1212

ordprofeten:

Joddå, jag har hanskar. Kylan och fukten förstör händerna fullständigt ändå..
Jobbar som styckare..

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-07-29 14:53
Antal inlägg: 3784

En gång för alla: (pampigt) "KILLAR/MÄN tycker si eller så" existerar inte! Vi är alla individer som har o l i k a preferenser ffs!

Personligen tycker jag att vackra välvårdade kvinnohänder/fötter är en rejäl stämningshöjare! :P

_Candid - Ej medlem längre2008-07-29 14:59
Antal inlägg: 2602

Det är så sant så FLuBBeR :) Därför gör man rätt i att först och främst pyssla med sådana här skönhets-detaljer för sin egen skull, för att man gillar det och tycker att det är värt det, eller låta bli om man vill det, och hitta en kille som tycker om en just som man är!

kaparen - Ej medlem längre2008-07-29 16:09
Antal inlägg: 4805

Lite skit under naglarna gör väl inget?
Jag går mer igång på en vältrimmad hjärna än dito naglar

mommesfrites - Ej medlem längre2008-07-29 16:40
Antal inlägg: 7605

CHL, många som jobbar i vården (minns särskilt en tjej på neontalavdelningen) får också slitna händer av allt tvättande och kan aldrig ha långa naglar.
Jag kokar en egen salva av olivolja och bivax, den är superbra mot trasiga nagelband och självsprickor.

Själv är jag lite fobisk mot sorgkanter på naglar och lakritsbåtar mellan tårna (karlar har ofta sånt) annars får de se ut hur de vill.

Gaara_Sama2008-07-29 16:46
Antal inlägg: 61

Nu e inte ja nån kille men, jag tror oxå att de mest e vi tjejer som bryr oss! XD Fast jag gillar långa naglar på killar oxå! Svartmålade ;)

kaparen - Ej medlem längre2008-07-29 16:50
Antal inlägg: 4805

Lakritsbåtar mellan tårna =)

Lill-IT2008-07-29 16:51
Antal inlägg: 31605

Mina naglar växer som ogräs, håller dem ganska korta, max 2,5 mm vit rand när jag jobbar men nu på semestern får de växa.
Naglar ska vara rena, inte tuggade på, och män ska iINTE ha långa naglar!

1stclassriot2008-07-29 17:06
Antal inlägg: 522

långa naglar är svårt för mig att ha eftersom jag är basketspelare och jag älskar fransk manikyr, men det är inte lika snyggt på korta naglar men men... det går ju alltid att lösa på ngt sätt. men jag måste erkänna att man känner sig kvinnlig och snygg i långa naglar

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?