Spelrum
Giraffen23
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade37
Mobilspel
Pågående19 649

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mamman - Ej medlem längre2008-08-01 00:01
Antal inlägg: 6379

Se där en skillnad. Jag var tvåbarnsmor när jag var 25....

elPatron - Ej medlem längre2008-08-01 00:04
Antal inlägg: 2131

min största ålderskillnad med en flickvän var 19 år ...vi höll ihop i tre år o de va inga problem, det var helt andra orsaker som gjorde att vi delade på oss, som inte åldern spelade nån roll in på. Så de kan funka sketa-bra :)

elPatron - Ej medlem längre2008-08-01 00:06

ålder e bara en siffra i passet...passar man ihop så spelar ålder ingen roll... har även haft en 17 år yngre flickvän oxo, o det funka bra med.. ett tag ;)

Chribbbe2008-08-01 00:06
Antal inlägg: 42

Alltså... Åldern är väl inte det västentliga. Det är väl intressen, värderingar och dylikt. Däremot, hur f-n kan en 40-åring ha samma värderingar och intressen som en 20-åring? Det kan någon gärna berätta för mig. Attraktion är ju helt klart att man kan känna av äldre/yngre, och one night stands o liknande är jag helt med på, men förhållande med sån åldersskillnad är ju helt galet. Förmodligen är outbildade slackers som inte får nåt bättre, överrepresenterade bland 35-40-åringar som dejtar/lever med 18-20-åringar...

elPatron - Ej medlem längre2008-08-01 00:07

men nuvarande är bara 4 år yngre....men vi passar ihop bäst... XD

Eva_M - Ej medlem längre2008-08-01 00:09
Antal inlägg: 286

Jag vet att en 40 åring kan ha samma värderingar som en 20 åring även som en tjurig o trulig 5 åring ibland....och precis ansvarslös fast karsloken borded ta massor av ansvar om inte annat för sitt eget liv...nä då det är fullt race med fester party o allat kul ...
Är glad att det inte är min kille :)

NadaR2008-08-01 00:12
Antal inlägg: 329

altså jag är 57snart och igår var dett en 27åging som ville "smickra" mig.Snacka åldersskilnand.

NadaR2008-08-01 00:16

och så skrev jag att jag är gammal,men det hjälpte inte

elPatron - Ej medlem längre2008-08-01 00:20

Å jag e snart 50 o tonårsbrudar raggar på mig ute ibland... men *me like*

NadaR2008-08-01 00:33

är du så gammal elPatron

caandy - Ej medlem längre2008-08-01 00:53
Antal inlägg: 118

Spelar roll. Åldern är bara en siffra. Hade varit en annan sak om hon var typ 10. Då hade man kanske undrat lite.

TazzRat2008-08-01 01:04
Antal inlägg: 268

Jag undrar först: vad är EGENTLIGEN mognad resp omognad?

Det man ska fråga sig är om skillnaderna ligger i något som spelar någon som helst roll.

Sedan anser jag att åldern i sig är en liten del av det hela; uppväxt, livserfarenheter o intressen gör en - i de flesta fall - större skillnad. (Ja, faktiskt intressen; En omogen 50-åring med intresse för teknik o datorer kan ju samtala med en mogen teknikintresserad 20-åring även om det inte är garantier för något annat.)

Min sambo är fem år yngre än mig, o det är klart att det märks skillnader även i vår ålder. Vi har så olika uppväxt o livserfarenheter t ex. Han har fått sin livserfarenhet genom att äventyra o uppleva. Jag har fått min erfarenhet via förhållande o relationer, bl a efter ett 6-årigt samboskap o lite förhållanden på några månader vardera.

Jag har även haft kortare kk-förhållande o d med killar som varit så mycket som 6-8 år yngre än mig. (Ja, yngre killar dras till mig, o som det verkar dras jag till sådana.) Dessa har dock aldrig kunnat passera gränsen för seriöst förhållande. Kanske beroende på att vi inte haft intresse av att försöka, kanske beroende på att vi sett skillnader mellan oss vi insett inte går att "överseende" med.

Så min åsikt: SJÄLVKLART gör det skillnad. Det är dock inte säkert att de skillnaderna påverkar vad som gör ett par lyckligt. Rättare sagt: Vad som gör just DET paret lyckligt.

Little_Red - Ej medlem längre2008-08-01 01:30
Antal inlägg: 1092

För det första, alla människor är olika oberoende av ålder, finns en hel del omogna 40 åringar och en hel del mogna sådana, både tjejer och killar, precis som i alla åldrar... Det viktigaste i ett förhållande är väl att man passar ihop och vill samma saker och älskar varann, funkar det, ja då är åldern bara en siffra.
Däremot så skämmer dom här "ungdomliga" 45-åringarna mig lite, risken är nog stor att dom aldrig växer upp tyvärr.

alcohol2008-08-01 02:13
Antal inlägg: 101

sussen varför inte? då kan ni ju dela på henne

DennisPlz2008-08-01 02:32
Antal inlägg: 4031

En man är aldrig äldre än den kvinna han känner på.
- Groucho

alexon2008-08-01 02:38
Antal inlägg: 1173

min klasskompis pojkvän är tre gånger så gammal. buhu.

Satyra2008-08-01 03:14
Antal inlägg: 4561

Konstigt nog är det fortfarande mycket mer acceptabelt om mannen är den äldre i ett par där det är stor åldersskillnad.
Eller har jag fel i det?

Men det var inte det jag skulle säga utan att jag som precis fyllda 17 levde tillsammans med en man som var 30 och jag kände mig aldrig ens en dag yngre än honom, tvärtom i så fall. ;-)
Fick även ett barn med den mannen.

Men jag tror ändå att det är lite haltande med relationer med så stor åldersskillnad och det främst beroende på att man oftast har helt olika livserfarenheter i bagaget. Oftast har inte en 17-åring ens haft möjlighet att hinna uppleva så mycket som en 30-åring normalt har. Och DET gör att åldersskillnader ändå har betydelse och inte alls "bara är en siffra" generellt. Tror och känner jag.

Jag är idag 43, min dotter är 24 och jag har väldigt svårt att ens se män under 30 som män, (trots att de faktiskt verkar intresserade av "tanter" i min ålder, hehe.) ;-)

Kanske vore det annorlunda om jag inte hade så "gamla" barn själv, nu ser jag de yngre männen bara som jämlikar till mina egna barn och skulle därför inte kunna känna mig som en kvinna med dem, utan att stoppa mig själv i den mer vuxna mammarollen.
Synd kanske :-O ;-) men men.

Och alla är vi olika, med olika erfarenheter, så självklart finns det säkert relationer där det fungerar ypperligt med stora åldersskillnader, men rent generellt tror jag inte att det är helt lyckat.

uffe6y2008-08-01 04:15
Antal inlägg: 267

måste man växa upp? kan man inte ta ansvar ändå och ha kul samtidigt?

Metalnymf - Ej medlem längre2008-08-01 09:49
Antal inlägg: 227

Jag tycker inte det är någon skillnad på åldersskillnad vare sig det är tjejen eller killen som är yngre/äldre... Däremot håller jag med vissa om att tjejer oftast mognar fortare... men sen kan det även gå neråt. Haha...

Vigdir2008-08-01 11:59
Antal inlägg: 3722

En av mina bästa vänner lever sedan drygt 20 år med en 17 år äldre man. Funkar fint. Enda "problemet" är nu, när han börjar närma sig pensionsåldern och hon jobbar, han vill gärna hinna njuta av sin pensionstid med henne, men hon har ju massa år kvar i arbetslivet.

Min 70-åriga faster vars man är 94 har andra problem, det är tufft att sköta en gammal man hela sin pensionstid - men det kan ju drabba precis vem som helst oavsett åldersskillnad. Din partner kan drabbas av Alzheimers, stroke eller annat vid 56, och då kvittar det ju om du är äldre, yngre eller lika gammal.

Har gott om vänner och släktingar som lever eller har levt i förhållanden med stor åldersskillnad. Funkar hur bra som helst, när förhållandet funkar i övrigt. Åldern har himla liten betydelse, men man kan ju alltid skylla på det om annat trasslar. Och det kan lika gärna vara så att den yngre partnern känner att h*n vuxit ifrån den äldre, eller att den äldre upplever den yngre som alldeles för seriös och vuxen pch tråkig - ålder är som andra redan sagt en siffra på ett papper.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?