Spelrum
Giraffen33
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 691

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hungerstrejk2008-08-04 14:41
Antal inlägg: 524

;-)

bluebite2008-08-04 15:04
Antal inlägg: 502

hungerstrejk - inte när jag festar, så klart :) men när jag lyssnar på musik hemma. dvs, jag har inte fester hemma. alla i mitt hus jobbar konstiga timmar... alltid skulle någon bli störd.

powerslave_ - Ej medlem längre2008-08-04 15:07
Antal inlägg: 69

att ha fest hemma är en rättighet. Ska man räkna med att alla jobbar natt, dag, tidigt eller helg bara för det? ska vi sitta hemma och spela TP i tystnad så fort det blir helg, födelsedag eller liknande?

Själv störs jag mer av att grannen startar sin slagborr kl 7 på morgonen en söndag än av att det festas på våningen ovanpå...

hungerstrejk2008-08-04 15:18
Antal inlägg: 524

förstår det bluebite, såg bara en bild framför mig hur 10 människor står med hörlurar i mitt vardagsrum och röjer loss i total tystnad =)

powerslave_ - Ej medlem längre2008-08-04 15:24

jag jobbar natt, kanske jag ska be ungjävlarna i dagiset utanför mitt fönster att hålla käft när de leker i lekparken? respekt för fan!!

Bitte - Administratör2008-08-04 15:27
Antal inlägg: 24214

Powerslave_ en viss skillnad är väl att detta sker på dagen och inte på natten,,

Bitte

powerslave_ - Ej medlem längre2008-08-04 15:28

jaså..varför är det en skillnad? jag behöver sova på dagen, har inte jag lika rätt till det då?

Bitte - Administratör2008-08-04 15:29
Antal inlägg: 24214

För övrigt har du själv valt att bo där och visste då att det låg ett dagis bredvid

powerslave_ - Ej medlem längre2008-08-04 15:31

vilket idiotiskt svar...så vi ska förbjuda folk att ha fest hemma? om man inte bor i villa förstås? Vissa människor tror visst att de är ensamma i världen och att allt kretsar kring deras välmående...

Limerick - Ej medlem längre2008-08-04 15:35
Antal inlägg: 4099

Ibland förvånas man över att det ändå inte är mer krig i världen.
Är det förlegat och mossigt att faktiskt tycka att det är rätt trevligt att själv visa hänsyn och inte bara förvänta sig att alla andra ska ta hänsyn?

Mickeman2008-08-04 15:37
Antal inlägg: 72

Inte läst alla inslag, MEN tycker ändå att har man fest i hyreshus ska man meddela grannarna i förväg. Ett extra plus är om man bjuder in dem också, tror de har svårare för att klaga då. Sen kan man ju alltid sitta ett gäng o förfesta utan att föra ett jäkla oväsen:) Finns många roliga lite tystare förfest. Vi som bor i studentlägenhet, där bara studenter får bo har inga klagomål på oss. Vi festar med mkt ljud ibland men de gör grannarna med så på lika villkor... Jag är för festande, speciellt på helger. Då får man ha tolerans med grannarna säger jag... Ha de!

bluebite2008-08-04 15:58
Antal inlägg: 502

powerslave_, om man inte vill kompromissa, får man även tåla slagborr sju på söndagsmorgonen.

fnittermajan - Ej medlem längre2008-08-04 15:58
Antal inlägg: 26

Citat; "Vissa människor tror visst att de är ensamma i världen och att allt kretsar kring deras välmående..." slut citat.
Jamen precis, återigen, de som tycker att de har rätt att ha störande fester som exempelvis håller deras grannar vakna sent in på natten (eller bara i största allmänhet hindrar grannen/grannarna att kunna ha det lugnt och skönt hemma hos sig - vilket faktiskt är en grundläggande rättighet) är nog just dem där världen bara kretsar kring dom, eller hur? Vi andra, som tar hänsyn till de kringboende är liksom inte fullt lika egotrippade....
Citat; "att ha fest hemma är en rättighet." slut citat.
Nej, du som bor i flerfamiljshus har inte rätt att ha fester som s t ö r dina grannar.

girl832008-08-04 16:04
Antal inlägg: 51

Jag är nog världens bästa granne. Jag festar aldrig och klagar inte över dem grannar som festar :P Jag är väl för snäll antar jag och tänker att dem som jobbar stenhårt vill dricka och supa till då och då. Visst störs jag av all musik, skrik, gråt och svärande men-men.

Det går inte att nöja alla! De som jobbar mycket klagar på allt festande, och dem som festar klagar över att dem "inte får" (men gör det) ha fest.

I mitt trapphus sätts det alltid upp lappar om att någon ska ha fest vilket jag tycker är artigt.

Dessutom kan jag spela högre musik om någon har fest, för ingen vet var ljudet kommer ifrån ;)

Men... ja jag respekterar båda sidor, dem festande och dem jobbande :)

DILLIGAFF - Ej medlem längre2008-08-04 16:07
Antal inlägg: 492

mina grannar sätter igång 22 varje kväll, i början var det rätt drygt att sitta och lyssna på.. men nu är det faktiskt rätt kul, man kan nästan ställa klockan efter deras kvällssysselsättning. över på 20 minuter liksom! :)

powerslave_ - Ej medlem längre2008-08-04 16:09

fnittermaja...det finns alltid grannar som stör sig på andra. har bott i ett hus där en kärring klagade på att min farsa gick i trappan när han skulle till jobbet.. är det bara de som inte festar som ska få rätt?
Låter som gnällkärringar för mig. Inse att alla kan inte vara nöjda med sina grannar, alltid nån som stör sig på någonting.

Finns ju faktiskt reglerat i de flesta bostadsområden eller lägenhetskomplex hur och när ljudnivån ska vara och sänkas...

powerslave_ - Ej medlem längre2008-08-04 16:10

Man väljer ju var man vill bo, eller hur? då får man nog efterforska lite vad som gäller ang fest och ljudnivå?

Minta2008-08-04 16:16
Antal inlägg: 20042

Jag är nog också väldigt svårtstörd. Finns det inga nyanser i denna fråga? Är det frågan om att ha hermetiskt tyst eller använda slagborr klockan sju på morgonen? Vart har mellanmänskliga relationer tagit vägen, givande och tagande? Ena gången har jag fest, nästa gång är det grannen. I vanligt boende och vanligt liv ingår att ha fest ibland, jag kan inte förstå var problemet i detta ligger. Det går inte att ha en fest som inte hörs, men varför ska man störa sig så på det? Vart ska det ta vägen, suck.

fnittermajan - Ej medlem längre2008-08-04 16:40
Antal inlägg: 26

Åmen äsch på dig, powerslave!
(och en pöss på nosen ska du också få - fick en känsla av att du behövde en, hehheheee :))

IcaPika2008-08-04 17:19
Antal inlägg: 118

Jag har en son på 3 år. Ja bjuder hem kompisar lite då och då tar mig ett glas och mitt barn är även med (dricker visserligen coca cola då:D ) Men jag ser inga fel i det, mitt barn lider inte ocg grannar klagar på lite musik och babbel.. Vad är det att jämföra med tillexempel grannar som aldrig festar men alltid bråkar är högljudda smäller i dörrar fönster etc. De grannar som röker inomhus så det stinker rök i hela sovrummet när man vaknar på morgonen för det går direkt via ventilationen. Nej RESPEKT mot grannar på alla sätt och vis. Jag är ingen människa som klagar på någon men när grannen kommer över o skriker o tror att vi tar livet av varandra för att vi sitter och pratar ( I detta fall utan alkohol i bilden) Så tycker jag att det går för långt.
De människor som vill ha knäpptyst kan som sagt flytta ut till urskogen men även de människor som ALLTID för liv även utöver fester. Det handlar om att ge och ta Inte bara ena parten. Nej folk kommer aldrig sluta festa och grannar kommer alltid klaga för mer lr mindre... Det går verkligen inte att slippa ifrån... *suck*

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?