Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 269 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-01-09 00:36 | |
![]() | Jag skall inte hålla det emot dig. | |
| Sweet_Chill | 2011-01-09 01:20 | |
![]() | Jag är bara 18 och har som tur är inga barn själv ;) (inget illa mot barn men skulle inte kunna ta hand om ett) men har ändå en historia jag själv tkr e lite gullig... det va ngt jag gjorde när jag va liten... Vi var och firade nyår med några av mina föräldrars bekanta och min pappa hade precis hållit ett tal för att skåla för det nya året. Så han höjer sitt glas och säger högt och tydligt skål. Men innan folket hinner svara säger tydligen jag riktigt upprört: Nej pappa! det där är INTE en skål det är ett glas! och inte nog med det utan min tvillingsyster instämmer: ja pappa va dum du är! Jag minns inte just denna händelsen själv då jag inte var särskilt gammal men antar att det bara höjde stämningen (och man kan inte säga emot, det är inte en skål) :P inte pinsam historia men tja som sagt jag tyckte den va lite gullig ^^ | |
| Tindris | 2011-01-09 01:58 | |
![]() | Vilken rolig tråd =) Har några saker att berätta.. Min dotter som då var 6 år och gick på sexårs, sjöng medans hon ritade "sexbomb sexbomb you ar my sexbomb" (Tom Jones)..varpå fröken tyckte det var en olämplig sång att sjunga.. hon sa "men den brukar mamma o jag sjunga hemma".. Min son i samma ålder, vi var på utvecklingssamtal och fröken undrade hur han tyckte det var där ..han sa : Jo det är bra, men mamma är skyldig mig 300 sen 1996.. man blir lite full i skratt, samma barn på ett annat möte på fritids vägrade vara med utan en gorillamask, där satt han och ögon rörde sig innanför, höll på att explodera av garv.. *s* Min väninnas son sade högt och ljudligt på systembolaget "är det här man köper knark mamma? mammmaaa? köper man knark här? ska du göra det idag? hon ville bara sjunga genom jorden..hahaha | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2011-01-09 02:09 | |
![]() | =) Kul Tindris Var på konfirmation och hade min 5 åring sidan om mig i kyrkan. Prästen sade samma sak om och om igen till varenda konfirmand och när han hade sagt det till ett ungefär hälften säger sonen högt och tydligt så hela kyrkan hör. "De var ett himla tjatande". Raden framför skakade av skratt och jag ville sjunka igenom golvet. När han märkte att folk tyckte det var skoj, gick han igång ännu mer och härmade prästen.. Till slut fick jag tyst på honom. Men det var oerhört pinsamt och jag var alldeles högröd i ansiktet och kämpade med att hålla tillbaka skrattanfallet som bubblade innanför. | |
| Tindris | 2011-01-09 02:19 | |
![]() | Haha bizzzy, barn är för härliga.. påminner om en grannpojke när jag var barn.. han undrade i kyrkan varför Tarzan hängde på väggen *asg* | |
| Labret | 2011-01-09 11:43 | |
![]() | Åh gudarnas skymning! *viker sig av skratt* Har inte barn själv - men en 2,5 årig syster. Kan för tillfället inte komma på något hon kläckt ur sig som är sådär extremt roligt: Men man ska ju defenetivt akta sig för vad man säger. Har två till systrar (14 och 11) som ibland kan få för sig att använda ord som bög, fitta, kuk, idiotjävel osv -Vilket lillan också tagit efter. Kan ju hoppas på att hon inte säger så på dagiset i alla fall :P | |
| Miss_jk | 2012-06-08 19:15 | |
![]() | Inget direkt opassande, men detta är från bussen imorse, av samma barn och mamma: Hört på bussen no 1: Barn: Mamma, får jag prova dina solglasögon? Mamma: Javisst. (Ger glajjerna till dottern) Barn: Oj mamma, vad trött du ser ut utan solglasögonen! Mamma: Ja, det är därför jag har dem... Detta blir en: =) Hört på bussen no 2: Barn: Mamma, är du ledsen när vi inte är här? Mamma: Ja, jätteledsen. Barn: Men är det inte bättre att du och pappa är ihop då? Då får du ju vara med oss hela tiden. Det måste ju vara mycket bättre. Mamma: Hmm, mmmmjaaaaeeeee. (Tystnad) Barn: Men på sommarlovet så får pappa får ha oss två veckor, du två veckor och så måste ju mormor få ha oss också, annars blir det orättvist. Detta blir nog en: =( | |
| Krakatoa - Ej medlem längre | 2012-06-09 10:16 | |
![]() | Oj, en tråd som får mig att sakna -Lala-la. Klämkäck karl, det där! | |
| Stenknäck | 2012-06-09 10:58 | |
![]() | Min man berättade om när hans arbetskamrat hade sin 9-årige son med på jobbet och det var fredagsfika. Under fikan säger plötsligt killen till en av säljarna dvs till min mans arbetskamrat ....."Ska du gå till systembolaget idag också"? Det blev en väldigt pinsam tystnad men därefter skratt. Undrar just vad pappan sa till sonen när de åkte hem. Gud så pinsamt. | |
| Cassano | 2012-06-09 12:59 | |
![]() | När lillebror var i fem-sexårsåldern gick han med mormor på stan. När hon sa att hon skulle gå in på Systembolaget utbrister han högt och tydligt: "Nej men mormor, ska du gå och köpa knark!" | |
| anmaso | 2012-06-09 13:20 | |
![]() | Två på samma tema - samma badhus men inte vid samma tillfälle. Min son och hans då bästa kompis som vid detta tillfälle var 4 år (båda grabbarna är idag över 20 så nu är det preskiberat!) följde självklart med sina mammor in i damernas omklädningsrum. Vid första tillfället stod min son och betraktade en äldre dag, ganska rund - och med valkar runt magen. Efter en stund "pickar" han på mig och säger: "mamma, tanten har redan simringarna på sig"... Tyvärr tog den damen väldigt illa vid sig :(. Vid nästa tillfälle stod grabbarna och studerade en dam av samma storlek, hoppas innerligt att det trots allt inte var samma dam!, varpå kamraten utbrister: "finns det såå stora trosor? | |
| med | 2012-06-09 14:00 | |
![]() | Jag satt med mitt 4-åriga barnbarn i knäet. Han tar sin lilla hand och känner på min kind. Så säger han: Mormor vad rynkig du är. När ska du dö? Vad säger man:) | |
| anmaso | 2012-06-09 14:10 | |
![]() | Kom på en till... Min dotter, nu fyllda 15 år, satt med farmor och gjorde inbjudningskort till sitt femårskalas som skulle genomföras drygt en vecka senare. Farmor frågar om inte hon kan få ett inbjudningskort, för hon ville gärna komma... Den då, snart femåriga, ungen svarar: -det kan du väl få, om du lever då! Tilläggas ska att farmor är en ung farmor. Vid det tillfället inte ens fyllda 50 år. | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-06-09 14:19 | |
![]() | En 4-årig pojke åker tåg med sin mamma. Bredvid honom sitter en medelålders dam som öppet visar hur besvärligt hon tycker det är med barn. Till sist säger pojken till sin mor:"Det är inte lätt att vara tant inte" | |
| vonsan-62 - Ej medlem längre | 2012-06-09 14:39 | |
![]() | Hade gjort middag och mitt barnbarn sa till mig _ vilken god mat du gjort momma. Klart man blir glad och jag tackar för det när hon sen utbrister_ jag bara skoja! | |
| enblommigkat | 2012-06-09 14:46 | |
![]() | Min lilla kusin som är 2 år drygt frågade sin mamma i kassan på coop: Mamma har du tuggummi på fittan? (fickan) När hennes mamma sa tyst frågade hon igen ännu högre.. Några dagar efter då jag var och hälsade på sa hon igen när hon hade en tunika med fickor: Här har jag fi**a och här har jag fi**a, sen pekade hon på min sons jeans och berättade att även han minsann hade det :) | |
| enblommigkat | 2012-06-09 14:47 | |
![]() | Kan lägga till att en hårdträning på ordet ficka infördes ganska omgående! | |
| Pseudonymf | 2012-06-09 16:53 | |
![]() | När jag konfirmerade mig var mina bröder 2 och 4 år gamla. Ovanför kyrkporten, på insidan, hängde en stor Jesus-skapelse. Denna fångade min minsta brors blick och med stora ögon och hög stämma drog han igång ett: "Oiiåååioooiååå". Varför? Hans favoritfilm var "Djungelgeorge". ^^ Mitt jobb bjuder ibland på en del sköna kommentarer. Häromveckan satt vi med silkespapper för att göra blommor och jag ger instruktionerna: "Knöggla (?) ihop pappret såhär och limma sedan där...". Instruktionerna följdes och när ett av barnen ska hjälpa en kompis att göra en blomma, med mina instruktioner, låter det såhär: "Knulla pappret så... limma sen här...". Behöver jag säga att jag skrattade gott (inombords) åt detta ;) Barn är ju bara för mysiga. | |
| Pseudonymf | 2012-06-09 16:56 | |
![]() | När jag var fyra var jag hos min morfars bror på middag, tillsammans med min mamma och övriga. Mammas "faster" frågar mig om jag lärt mig nåt nytt på dagis. Mamma får genast panik i ögonen när hon förstår vad som komma skall. "Jo, jag har lärt mig ett nytt ord." "Jasså? Vilket då?" "KNULLA". Tur att min mamma har en ängels tålamod ^^ | |
| MrAtomic | 2012-06-09 17:39 | |
![]() | med: Det var inte en allt för rolig kommentar att få. Men för att vara fyra år så måste jag säga att jag är imponerad av att barnbarnet känner till vad rynkor är och att det är kausalt kopplat till ålder. | |