Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 21 |
Mobilspel
| Pågående | 19 525 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Felixy | 2008-08-14 17:12 | |
![]() | klotrund: hahaha faktiskt en ganska bra poäng där ;) inte många som skulle svara ärligt på den tror jag ;) ALLA tjejer skulle ta med sig sin kära rakhyvel;) | |
| TazzRat | 2008-08-14 17:12 | |
![]() | kixo; Tror ingen här har sagt att det INTE är upp till var- o en. Tror vad som eftefrågades var "Hur gör du? Varför?" Alla killar som gillar helrakat är inte pedofiler, såklart. På samma sätt som män som gillar orakat inte är freaks dom heller. ...O motsvarande för kvinnor. ...O en tioåring flicka med muffellurv ser inte ut som en vuxen kvinna på samma sätt som en fyrtioåring som är helrakad inte ser ut som en sexåring. Jag tror det som däremot föreslagits, är att om man tar bort behåringen helt kan det tänkas påminna om hur man såg ut som när man var barn. Samtidigt säger du att din mor ser ut som Tina Turner för att hon är orakad under armarna? Ursäkta min stilla fråga- men gör du inte ett ännu större antagande där? Ser man ut som Tina Turner om man inte rakar sig under armarna? §;o) | |
| IchbinTysk | 2008-08-14 17:13 | |
![]() | " Jag trivs med det och förstår inte varför jag ska hålla på och plåga mig själv för att se ut som en flicka som inte kommit in i puberteten. " Tro mig aspekt, även om du rakar dig så kommer du inte se ut som en prepubertal flicka. | |
| aspekt | 2008-08-14 17:15 | |
![]() | IchbinTysk: Okej, kanske överdrivet men för mig är det rätt obegripligt varför man ska plåga sig så. | |
| vulcan | 2008-08-14 17:15 | |
![]() | Alla ideal är väl iofs skapade av oss själva och mer eller mindre subjektiva. Minns t ex hur många reagerade negativt på ringar i näsan när det började dyka upp mer allmänt och tyckte det var äckligt och oestetiskt. Samma personer kunde ha jättelika örhängen... Om man helt vill fördömma rakning som fenomen så kan man ju fråga sig varför man i så fall inte låter håret på huvudet växa helt fritt och utan styrsel också. "Naturligt ska det vara". Detta sagt så tycker jag personligen att rakningstrenden känns väldigt överdriven. Ingen som tycker att det är jobbigt, kliar eller rentav smärtsamt med rakningen borde behöva känna sig pressad pga andras förväntningar att göra sig silkeslen som ett förpubertalt barn. | |
| Felixy | 2008-08-14 17:17 | |
![]() | Mycket bra sagt vulcan!! *välförtjänt applåd!* | |
| IchbinTysk | 2008-08-14 17:20 | |
![]() | Själv duger ansat på båda könen (dåligt ordval) för mig, överhåriga grottpersoner är inte attraktivt. Mustasch på kvinnor är väldigt avtändande också, där ska det definitivt inte finnas något. Behöver definitivt inte vara rakat, tror kvinnor gör en större sak av det än män. | |
| TazzRat | 2008-08-14 17:21 | |
![]() | IchbinTysk: Fast nu säger du ju mot dig själv. Det "duger" med ansat/behöver inte vara rakat- men mustaschen [på kvinnor] ska heltbort? §:ob | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-14 17:22 | |
![]() | Jag önskar jag hade mustasch :( | |
| TazzRat | 2008-08-14 17:22 | |
![]() | Stilig_karl: du kan få min! §;o) Den är någorlunda diskret (allting är relativt), men nog finns den där. | |
| IchbinTysk | 2008-08-14 17:24 | |
![]() | Vem har sagt att jag tycker mustacher på män är "snygga"? | |
| TazzRat | 2008-08-14 17:25 | |
![]() | IchbinTysk: Det sa du inte. Jag tolkade det löst som det, men samtidigt återstår frågan: "Det duger med ansat- men mustaschen ska bort"? | |
| TazzRat | 2008-08-14 17:26 | |
![]() | Rättning: Jag tolkade det inte alls som att du tyckte muschash på män är snyggt, men att det främst var på kvinnor den skulle bort. | |
| Gentiana | 2008-08-14 17:27 | |
![]() | Jag tror det är viktigare att en man är nyrakad och prydlig ovanför halsen än att en kvinna är nyrakad var som helst. Där kan man snacka om raktvång. Lider inte ni män av att dag ut å dag in stå där och ta bort denna oönskade hårväxt? Många jag känner har det jobbigt, det svider och blöder. Kvinnor har definitivt ett val som de flesta män inte har. | |
| ANDERStG | 2008-08-14 17:29 | |
![]() | Miss_jk: "Killar ska inte raka sig någonstans mer än på huvudet och i ansiktet om de känner för det." Är det okej med en riktigt hårig rumpa? :D | |
| kixo | 2008-08-14 17:31 | |
![]() | .TazzRat hum morsan säger det iaf. att hon inte rakar sej under armarna för att hon vill se ut som tina turner. och det är väl själv klart att alla redan har sagt det... jag är bara så trött att höra att folk tror att man ser ut som ett barn om man är hel rakad... jag gnäller inte på burrbuskar | |
| IchbinTysk | 2008-08-14 17:34 | |
![]() | Vad jag menade med det var armhålorna och könet, det duger ansat för mig, som jag också sa. Varför gör du en sån stor sak av att jag inte tycker om mustacher? Du får väl gå runt med mustach om du vill, men tro inte jag kommer tycka det är snyggt. Mitt val. | |
| TazzRat | 2008-08-14 17:34 | |
![]() | Gentiania: Delvis håller jag med. Har alltid tyckt synd om män som måste hålla på med detta konstanta ansande. Det synliga vi kvinnor har är ögonbrynen som många av oss plockar för jämnan. Det anses som tur är inte vara ovårdat på samma sätt att låta bli. ...MEN: de män som anser att DOM minsann ansar sig i fejan o därmen bör kunna förvänta sig att kvinnor också ansar ben, imtimt, under armarna, ögonbrynen... Det finns en grupp som anser att dom minsann sköter sig, så varför skulle inte kvinnorna? En aning oproportionerlig ansträngning, wouldn't You say? §;o) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-08-14 17:37 | |
![]() | Jag rakar mig. Armhålorna, benen, och intimt. Jag gillar känslan av att det är slätt... När det gäller de mer intima regionerna så finner jag "burrbuskar" ganska vidrigt med tanke på hur vi tjejer kissar och att vi även menstruerar. Visst, man kan tvätta sig efter varje toa besök och 15 ggr per dag när man har mens, eller så tar man helt enkelt bort håret och kan nöja sig med de 2-3 normala "tvättningarna" per dag. | |
| TazzRat | 2008-08-14 17:40 | |
![]() | IchbinTysk; Gör ingen stor affär av ditt ogillande av mustascher. Du missförstår mig: Du uttryckte det som/Jag uppfattade det som att du inte ställde krav på rakning eller inte rakning, men det gällde bevisligen bara fläckvis. Du var alltså en aning - I mina ögon, märk väl - inkonsekvent. "Gör som du vill, men gör som JAG vill!" §;o) Jag hoppas du inte missförstår mig; jag är på intet sätt ute efter att mucka gräl. Är bara intresserad av detta eftersom det är en av alla dessa skönhetsideal där kvinnor i regel inte kan anses vara vackra utan att "förställa sig". Dvs något där det inte bara är vackert när det naturliga ska bort, utan där det dessutom försvaras med att det är en naturlig del av utvecklingen att det SKA vara så. (Ja, jag är medveten om att detsamma gäller för männen, men kvinnorna drar ett aningens större lass än så länge.) | |