Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 564 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| CHL | 2008-08-19 18:43 | |
![]() | läs mina inlägg missix... :) Du lever inte i nån verklighet alls teppy, har läst många av dina inlägg. Du har ingen verklighetsförankring alls i mina ögon! | |
| hemliga anna | 2008-08-19 18:43 | |
![]() | har man så mycket pengar att barnbidraget kan sparas kanske man inte behöver bidrag? | |
| CHL | 2008-08-19 18:44 | |
![]() | nä... då ska man fan inte ha det bidraget!!! bra sagt hemliga anna, då finns det bättre saker att lägga dom pengarna på!! Äldrevården, sjukvården osv osv | |
| hemliga anna | 2008-08-19 18:44 | |
![]() | hade inte en aning att folk skulle bli så upprörda. pengar är tydligen ett känsligt ämne. | |
| Missix74 | 2008-08-19 18:46 | |
![]() | CHL; Kan bara hålla med dig :) | |
| Teppy | 2008-08-19 18:48 | |
![]() | CHL, barnbidraget kommer automatiskt när man får barn, inte sant? Jag ska lägga undan det till mitt barns framtid. Har jag ingen verklighet? Jag skänker pengar varje månad till ett välgörande ändamål.. Det trodde du inte va? Jag jobbar, tjänar mina pengar, har köpt min lägenhet själv, köpt min bil själv. Jag vet hur det är att leva, dock behöver jag inte leva snålt. Ska jag få sota för det? | |
| CHL | 2008-08-19 18:51 | |
![]() | oki.. å om du köper hus, så gör du det kontant? Du lever inte i samma verklighet som jag iaf, å ändå har du helt vanliga knegarjobb.. skumt! Kan du ge mig din hemlighet då? | |
| Teppy | 2008-08-19 18:53 | |
![]() | Hm, ja.. jag kan köpa hus kontant ja.. Stör det dig? Hemlighet och hemlighet... jag pratar gärna inte om vart mina pengar kommer ifrån.. | |
| CHL | 2008-08-19 18:54 | |
![]() | jag har valt att kämpa för att mina barn ska få bo i ett mysigt idylliskt område. I villa med många barnfamiljer omkring. Inte massa trafik och mycket natur... | |
| EvaPno | 2008-08-19 18:54 | |
![]() | Detta är bara början av lågkonjunkturen i Sverige, snart står var och varannan medborgare utan arbete..... Med den regering vi har nu ska vi bara vara glada att vi fortfarande har kvar barnbidraget!! Det har fått mej o min familj att överleva i många år, trots att jag arbetat. Man blir förbannad när man läser vissa inlägg. Men vem har sagt att livet ska vara rättvist? | |
| CHL | 2008-08-19 18:55 | |
![]() | nä, dom kommer ju inte från arbete då iaf.. så försök inte. Inte med dom jobben. | |
| realtid | 2008-08-19 18:55 | |
![]() | Jag blir förbannad på folk som tror att pengar växer på träd. Jag har en inkomst på 5200/mån. Röker ej går ej på krogen, men jag har hyra el och försäkringar mm som alla andra människor. Och jag får lön/sjukpension den 18 varje månad och det är inte ofta som pengarna räcker till utan att det blir nudelmeny sista dagarna för att inte tala om sparande.. har jag inte kunnat göra på de sista 15 åren så nån buffert det existerar inte hos mej iaf.. | |
| hemliga anna | 2008-08-19 18:55 | |
![]() | teppy jättebra att du har den ekonomiska möjligheten att spara barnbidraget och så men klanka inte ner på dem som inte kan det. jag är ensamstående mamma och student och jag har ändå råd att spara pengar till både min sons framtid och mina framtida resor och det är jag grymt stolt över. för övrigt vill jag förtydliga att denna tråden handlade för mig i början om pinsamheten i kassan. inte pengar. | |
| Teppy | 2008-08-19 18:58 | |
![]() | CHL, du vet nog inte vad du pratar om. Vet du hur mycket dricks man kan få av att jobba som servitris och bartender? Som receptionist får jag ingen dricks, givetvis inte. Jag spar väldigt mycket.. alla mina pengar från barnbidrag/studiebidrag/u nderhållsbidrag som pappa fick när jag va liten, sattes även dom in på ett konto.. Är du nöjd nu när du vet var mina pengar kommer ifrån? realtid, sök ett jobb? | |
| CHL | 2008-08-19 19:01 | |
![]() | JA teppy det vet jag! På vanliga krogar då och nattklubbar. Har bekanta inom den branshen både i min stad och i sthlm. Inte så mycket som du försöker framhålla iaf. Vet du vad det kostar att ha barn? Vet du vad det kostar att ha hus? | |
| realtid | 2008-08-19 19:02 | |
![]() | hem lilla Teppy gumman, är du inte läskunnig SJUKPENSIONÄR det betyder att man inte är frisk nog för att ha ett jobb *förklarar* | |
| hemliga anna | 2008-08-19 19:02 | |
![]() | teppy: du är jättelyckligt lottad, kul för dig att din pappa hade råd att spara alla bidrag åt dig. alla är inte lika lyckligt lottade. | |
| elbin1 | 2008-08-19 19:03 | |
![]() | Anna! Du får komma hem till din syster och äta!! | |
| Teppy | 2008-08-19 19:04 | |
![]() | 'skrattar'... du gumman, tänk på hjärtat... Inte bra att bli så upprörd. Jag vet snart vad det kostar att ha barn, men det är inget som oroar mig :) Hus..tja, man kan leva jäkligt billigt i ett hus, om man lever rätt. Fast hus är inget jag satsar på just nu, det är jag för ung för. Etage-lägenhet fungerar fint. Exakt, nattklubbar ja, där tjänar jag fina pengar, även på restauranger. Vill du ha in en fot sweety? | |
| hemliga anna | 2008-08-19 19:04 | |
![]() | hej fina syster! tack. men jag hittade en korv i kylen sen. hi hi visst är det en hetsig diskussion.. | |