Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 519 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-26 21:54 | |
![]() | För att förespråka finkänslighet och hojta att man måste acceptera andra så biter ni er bra mkt i svansen just nu. | |
| Aurora Aurum | 2008-08-26 22:00 | |
![]() | jag läser en hel del på det här forumet, skriver då och då jag upplever också att det finns personer som inte kan hålla sig, utan bara måste slänga käft med andra, inte för att de tycker annorlunda, utan för att retas eller bara vara dumma jag är på andra forum, och en sak som jag har upptäckt att det finns folk som bara måste gå in och ge spydiga kommentarer om de anser att det jag skriver eller tycker är så ointressant eller något annat, så de bara måste upplysa hela världen hur korkad jag eller någon anna är det tillhör inte vanligt hyfs, och det är en av nackdelarna med internet, man gömmer sig bakom ett nick och kan sen vräka ur sig vad som helst även om jag inte håller med någon i en fråga behöver jag inte vara dum, man kan väl diskutera utan att förlöjliga någon? | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-26 22:00 | |
![]() | Men men kan acceptera andra och ändå ha empati och bry sig ,,, det kostar inte så mycket att ge en kram och känna med andra som har det jobbigt ,, nästa gång kan det vara just "din" tur,(obs inte riktat till någon). Och om man nu inte känner med den som har det jobbigt varför ens bry sig att skriva då.. Bitte | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-26 22:01 | |
![]() | Zizzi: Jag menar att jag ser inte varför du ska bry dig om folk som inte har något gott att säga om dig. Det bästa sättet att tysta mun på dem är väl att bara låta det rinna av som vatten mot regnkläder? Pajkastning leder inte till något av vett. Är man stark i sig själv och vet med sig att man är bra som man är borde det inte vara några problem att bara dissa skitsnack och gå vidare? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-26 22:08 | |
![]() | Nej det kostar inget, det är sant. Fast man får ändå välja vem man skall ödsla det på utan att för den sakens skulle vara empatilös. Jag kan känna att fler borde kunna kyla ner sig och sina känslor. Kanske ta ett djupt andetag och läsa om vad de "elaka kallsinta trollen" skrivit. Iaf ta och testa att läs med en annan vinkel. Gasta i känslostorm är i mitt tycke dåligt. | |
| Zizzi | 2008-08-26 22:14 | |
![]() | trashone, jag förstår inte riktigt vad du menar..? Biter jag mig i svansen om jag ger andra respekt och kräver att de ger mig samma respekt tillbaka? Aurora: "även om jag inte håller med någon i en fråga behöver jag inte vara dum, man kan väl diskutera utan att förlöjliga någon?" Exakt min mening också :-). Nattravn: Har prövat den taktiken att låta det rinna av, men tycker inte det är ett bra sätt. Om man t ex blir utsatt av en "gapare"framför en grupp människor och man bara låter oförskämdheterna rinna av en, då framstår man närmast som en byfåne. Samtidigt så tar det mig emot att ge igen med samma mynt. Bäst hade ju varit om alla behandlade varandra på ett respektfullt sätt, men det är ju naturligtvis en utopi. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-08-26 22:16 | |
![]() | Zizzi: Nej, sånt är väl bara vettigt. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-26 22:17 | |
![]() | Zizzi: Men nu bekräftade du lite det jag säger. "då framstår man närmast som en byfåne" - Alltså känner du att du behöver bekräftelsen av de som anser dig vara byfåne. Man ska inte behöva sådan bekräftelse, tycker jag. | |
| DennisPlz | 2008-08-26 22:23 | |
![]() | Att ta illa upp pga vad vilt främmande personer skriver på ett internetforum kan inte vara något annat än en mental defekt. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2008-08-26 22:35 | |
![]() | Det verkar som internetforum är cyniskt. | |
| Zizzi | 2008-08-26 22:38 | |
![]() | Jag är absolut inget bekräftelsefreak, låångt därifrån, men att bara stumt ta emot elakheter känns ...jag vet inte hur jag ska förklara det...jag både skäms å den oförskämdes vägnar samtidigt som jag blir irriterad över hur den personen kan anse sig ha rätt att vräka ur sig vad som helst. Om jag kunde sänka mig till samma nivå och ge igen så kanske läget varit annorlunda, men jag är ju verkligen inte sån. Det skulle kännas konstigt och låta konstigt, så jag blir splittrad och blir obehaglig till mods när dessa personer dyker upp. Tänker nu inte så mycket på forum som IRL. Blir jag trängd så tar jag naturligtvis upp en diskussion, men jag skriker aldrig, bråkar aldrig, törs nog nästan säga att de gånger jag svär är nästan obefintliga. Men att ha en lugn diskussion med en "gapare" är i stort sett lönlöst så jag tar den enkla vägen och undviker såna personer i möjligaste mån. Dennis Plz: Så uppenbart provocerande så jag omöjligt kan ta det på allvar :-). | |
| DennisPlz | 2008-08-26 22:40 | |
![]() | Zizzi: Grattis, ett steg närmare ett ljusare liv :) | |
| Zizzi | 2008-08-26 22:41 | |
![]() | Halleluja, du har hjälpt mig se ljuset ;-). | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2008-08-26 22:53 | |
![]() | Hosteria - Dennis-sooohooon, sohom kom ii Heeerrens naaaahamn. /Ett enkelt förslag till passande ny text på gammal hymn. | |
| le-lou | 2008-08-26 23:10 | |
![]() | alltså - man kan vara ärlig och det är helt ok att skriva en åsikt. Men vissa härute är enbart ute efter att gå emot strömmen för sakens skull känns det som.... och att göra sig hörd, i alla trådar. Det verkar som att vissa retar sig på att andra får uppmärksamhet, och när någon visar känslor ...eller allra helst när flera gör det i samma ärende... alltid retar det nån liksom ? Dessutom hör det till social kompetens att kunna avgöra när och vad man bör skriva vad. Vissa trådar är känsliga, och då bör de behandlas så också för respekt av den som skriver. Det är ju jäkligt enkelt för folk att skriva "jamen jag är bara ÄRLIG, och jag har inte gjort nåt fel, för jag säger min åsikt bla bla", men finns det verkligen inte något annat som betyder nåt? Att man tex inte MÅSTE trampa in överallt och spy ur sig sin åsikt, även i trådar som man inte ens är intresserade utav? Om jag skapar en tråd om serien Dallas - som jag RIKTAR till andra som också gillar Dallas.. nog fasen lär nån komma in och bara MÅSTE skriva "DALLAS SUGER". Enbart så. Inget utvecklande, ingen frågeställning..utan enbart det. Då undrar man ju - varför? Och inte varför Dallas suger, utan varför skriver man överhuvudtaget i tråden? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-26 23:13 | |
![]() | le-lou: www.aftonbladet.se/ Vill du att jag ska utveckla så kan jag göra detta. | |
| le-lou | 2008-08-26 23:16 | |
![]() | jo jag hörde just de | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-26 23:21 | |
![]() | Haha, nej. Eller svarade du på artikeln på förstasidan? Det var inte så jag menade... ;D | |
| le-lou | 2008-08-26 23:23 | |
![]() | hehe nej jag vet att du inte menade det så :). Jag menar bara att jag inte vet vad jag ska säga, ska jag be dig utveckla el inte .... jag tycker du ska få bestämma det själv... | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-26 23:24 | |
![]() | Jag angav inte vad jag menade från början för jag hoppades det var tydligt vad jag menade ändå. Var det inte det går det bra att fråga vad jag menade. Typ så, tänkte jag mig det hela. :P | |