Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 20 225 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-09-09 22:31 | |
![]() | Gariam: nånstans mellan AHA o JAHA verkar det som. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-09 22:36 | |
![]() | Silverin: Jag uppskattar sagan, men jag hade inga direkta aha-upplevelser när jag läste den och jag tycker heller inte att jag har någon brist på livserfarenhet. Var passar jag in i dina åldersfixerade teorier? | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-09-09 22:38 | |
![]() | Gariam: Du är där du själv placerar dig. Inget jag kan påverka eller rå över. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-09 22:42 | |
![]() | silverin: Jag placerar mig ingenstans, för det intresserar mig inte alls. Tycker du inte själv att din teori var extremt generealiserande om ens det? Ålder och mängd livserfarenhet behöver ju inte ens ligga i precis linje direkt. | |
| Suga Tår - Ej medlem längre | 2008-09-09 22:46 | |
![]() | Vet inte vad du svamlar om carlmartin, men jag har läst prousts romansvit från pärm till pärm. Men då var jag 20 bast. I dag läser jag bara serietidningar på skithuset och baksidestexten på mjölkpaket. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-09-10 12:03 | |
![]() | Är Proust välöversatt eller gör man gott i att slipa på sin gymnasiefranska först? Och var i Göteborg hittar jag de godaste madeleinekakorna? | |
| PappaMonster - Ej medlem längre | 2008-10-08 22:06 | |
![]() | Finns nog inte en rad av Proust som inte är översatt oeronb. När du läst färdigt romansviten rekommenderar jag att du läser Beckett och Lagerkrantz, de har skrivit var sin bok om På spaning efter den tid som flytt. Här är DN:s kommentar till Coelho, än är det inte enbart tv-seriekrönikor och Britney på kultursidorna tack och lov. Men tyvärr är en kultursida nu för tiden tvungen att skämta när de upprättar en estetisk hierarki byggd på litterär kvalitet, och de är tvungna att ho ho hi hi låtsas som att de bara låtsas att de föraktar människor som är så litterärt tondöva och intellektuellt begränsade att de tycker Coelho är djup och tänkvärd och klingar skönt: www.dn.se/DNet/jsp/p...p; a=835721 Amen. | |