Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 385 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-09-14 10:26 | |
![]() | Ryssbrud: Det där låter snarare som dumhet och desperation i en tragisk kombination... =S Värdera dig själv lite högre! | |
| Nephelia - Ej medlem längre | 2008-09-14 10:47 | |
![]() | Jag känner igen mig där, så lätt för alla att säga "men du måste gå vidare" när det liksom inte går, hur man än försöker. Men en sak börjar jag lära mig, tiden förändrar saker och ting, på ett sätt "läker" (eller "försvagar" det som gör ont kanske) den faktiskt, åtminstone för mig blev det så. Och tills att den gör det, måste man försöka göra andra saker som känns vettiga och som får en att planera och leva framåt. Okej, det där blev nog ganska flummigt : ) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-09-14 10:48 | |
![]() | Ryssbrud: Ditt första mess var ju formidabelt :) | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-14 10:53 | |
![]() | budalv: ja men sen fick han det andra | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-14 10:53 | |
![]() | grönöga: ja vet det | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-14 12:05 | |
![]() | Nephelia, det var inte alls "flummigt", det är ju så det är. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-14 12:06 | |
![]() | så här sa mitt horoskop: September 14, 2008 Mercury, the planet of communication, gets together with Venus, the planet of love. This is the best day of the year to tell the person you love exactly how you feel. Can you make the time and remember those three important words? så jag gjorde nåt rätt iaf | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-14 12:08 | |
![]() | Horoskop? Well, whatever gets you through the night...Själv funderar jag på hypnos. :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-14 12:15 | |
![]() | Förövrigt är den här diskussionen besläktad med tråden: "Kan man rädda en avbruten orkidéstängel?" Jag är nyfiken på svaret. | |
| Official_P | 2008-09-14 12:27 | |
![]() | Det var en vacker metafor, måste jag säga. | |
| Sotfinger | 2008-09-14 12:33 | |
![]() | Det är ju positivt att du inte nämnde tråden "Avliva råtta", SylviaPlath. Men orkidéestängel? Är du verkligen en sån skör person? Tror inte det. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-14 12:42 | |
![]() | Sotfinger: Jag är lika skör som jag är rapp i käften. Är inte de flesta varelser komplexa? | |
| skrabban | 2008-09-14 12:47 | |
![]() | Med att gå vidare menas att man ska försöka lägga svåra och tråkiga saker som hänt bakom sig, men det är inte så lätt. Man kan lägga dessa saker på avstånd men man glömmer aldrig. Jag miste min man i november i fjor och jag har gått vidare. Man måste ju försöka och vilja annars går det inte. Man kan ju inte bara ge upp. Jag har gråtit många gånger men jag ger inte upp. Man ska tala med någon som man känner om det som hänt så går det lättare. Själv har jag min son som stöttar mig. Det är ju inte alla som har någon som man kan prata med eller stötta en. Men det finns alltid någon man kan prata med t.ex en vän eller granne. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-09-14 12:52 | |
![]() | SylviaPlath: "Jag är lika skör som jag är rapp i käften. Är inte de flesta varelser komplexa?" De orden gjorde dig vacker/vackrare... =) | |
| Sotfinger | 2008-09-14 12:52 | |
![]() | Man väljer också de bilder man vill vara, och dina tankar styr dina handlingar. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-14 13:48 | |
![]() | ja sylvia du överdriver, jag deppar inte ens längre. Jag är glad att jag är modig ist :) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-09-14 14:08 | |
![]() | Det låter fel att man ska lägga händelser som redan har hänt bakom sig, trodde de redan låg där bakåt i tiden. Eller ska man lägga dem bakom i en liten vagn som i "tappad bakom en vagn"? Bättre då "sluta älta" eller "låt bli att dra upp gamla minnen". | |
| Sotfinger | 2008-09-14 14:09 | |
![]() | Jag menar inte att ts överdriver, utan bara att man har styrka som man inte vet finns där. Bara det att ta sej för att söka hjälp i detta forum är en styrka. Och att det är viktigt hur man ser på sej själv, som svag eller som stark "egentligen". | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-14 15:00 | |
![]() | Jag råkade slå på ett psykprogram på TV4+ i morse vid 6-tiden. Det handlade om att man kunde bli av med sina känslomässiga beroenden (i det här fallet till tröstätande och coca-cola-missbruk) genom att slå sig över ögat, under ögat, nånstans på bröstet, på handen, på andra handen, m.m. Det verkade ballt. Kanske funkar det även för att bli av med känslor till personer. Det var någon variant av akupunktur i alla fall. En annan teknik är att omprogrammera sina positiva och negativa associationer. Försök skapa negativa associationer till den/det du vill glömma, och sen skapar du positiva associationer till att nypa ihop höger tumme och pekfinger, samtidigt som du återberättar för dig själv några positiva minnen i huvudet. Sen är det bara att upprepa proceduren när du vill må bättre, genom att nypa ihop tummen och pekfingret, varpå du omedelbart mår bra. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-14 15:25 | |
![]() | Illiterate, det fanns inga rörelser som lindrade tvångsmässigt ironiberoende? Du och Budalv vore isåfall kandidater. | |