Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade56
Mobilspel
Pågående20 076

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mommesfrites - Ej medlem längre2008-09-17 14:18
Antal inlägg: 7605

Men micro, varför namnger du personer och utger dem för att vara kändisar och korkade, när du inte ens själv vet vilka det är?
De är ju inte ens dömda för något.
Och jo, du kan bli kallad som vittne, utan att frivilligt anmäla dig som sådant. Om du har setts på en plats och polisen tar reda på din identitet, så kan du kallas om det verkar som om du kunde ge upplysningar om ett brott. Även fru Svensson som satt inne i sin lägenhet, kan utfrågas av polisen om iakttagelser.

micro1132008-09-17 15:51
Antal inlägg: 17542

Ken Ring och Papa Dees fru gick själva ut på nätet och angav vilka de var.

Varför skulle jag inte använda deras namn, utan skriva krystat anonymt, om några som själva gått ut?

Det handlar ju inte om vilken kunskap jag har om dem och deras musikinriktning, det kunde vara relevant om jag kritiserade deras musik.

Jag vet ingenting om Stiegsson heller -- men eftersom han är outad så använder jag hans namn om jag talar eller skriver om hans fall -- samma sak med Clark Olofsson osv osv..

Inget konstigt alls.

Och ja, man kan bli kallad -- till och med polishämtad -- för att vittna mot sin vilja. Dock kan ingen tvinga någon att minnas en händelse den inte vill vittna om.
Men man kan också ställa sig till åklagarens förfogande, och samarbeta genom att lämna sitt vittnesmål.

micro1132008-09-17 15:54
Antal inlägg: 17542

Att jag kallade dem korkade -- är för att jag anser att deras resonemang kring det inträffade är korkat.

Ken Ring som vill stämma all press -- då visste jag inte att Gävle Tidning outat honom innan han gjorde det själv.

Och frun som inte kan förstå att åklagaren måste agera på vittnen, oavsett vad frun själv säger.
Och ja -- läser man hennes blogg så ser man att det fanns vittnen.

Femme_Fatale2008-10-09 09:10
Antal inlägg: 709

Har läst nyligen att det trätt fram nya vittnen i fallet. Hans ex hävdar at han misshandlade henne flera gånger per år. Ska bli intressant att se vad som utvecklas av detta.

Farsot2008-10-11 11:10
Antal inlägg: 36

Som jag förstått finns det oberoende vittnen från båda de platser som misshandeln ägts rum. Häktningsframställan finns på nätet (även om det ej nämns något om vittnen där) och torde väl vara opartisk.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?