Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 20 031 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-18 23:49 | |
![]() | Stark=leva i en illusion? | |
| vulcan | 2008-09-18 23:57 | |
![]() | Jag var en tämligen grubblande och orosfylld person som ung. Jag gick i många år och oroade mig för att göra lumpen t ex. Att detta faktiskt försvann när jag "blev stor" och kände att jag äntligen tagit kontrollen över mitt eget liv är en nåd att vara tacksam över. | |
| gubbi | 2008-09-19 00:05 | |
![]() | Lycka är väl i någon mening just det - att bara leva och inte ha för mycket att grubbla och oroa sig för. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-09-19 00:20 | |
![]() | Trashone: Nej. Skulle snarare tro att det är tvärtom. Svaga lever i en illusion om att de är svaga. I synnerhet emo-brudar. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-19 00:22 | |
![]() | thrash- menar du att lidande är mer verkligt än glädje? båda är enligt mig delar av livet. man kan i viss mån välja själv vad man fokuserar på. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-19 00:22 | |
![]() | Håller inte riktigt med. Fast spela roll. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-09-19 00:27 | |
![]() | Jag kan dock sträcka mig till att lidande är skapande. Man blir sjukt slö av att vara glad... =) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-19 00:31 | |
![]() | carlmartin: Det har jag inte sagt. Min ringa erfarenhet av livet säger mig dock att vissa människor i rent överlevnadssyfte låter sig tro att de mår bättre än de gör. Att 'oj så lycklig jag är idag, mina barn slog inte ihjäl någon och ohh bilen brann inte upp'. Skrapar man lite på ytan så voila, där finns ångesten och osäkerheten. | |
| gubbi | 2008-09-19 00:34 | |
![]() | Jag tror i och för sig inte att det är lidande i sig som främjar skapande - snarare en överdos av känslor oavsett art. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-09-19 00:39 | |
![]() | gubbi: jo, lidande-skapande klyschan känns ju lite som en... klyscha. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-19 00:39 | |
![]() | thrash- anser du att du är ett offer för det stora hemska livet? Jaap- jag skapar mest när jag är glad jag! då finns kraften till att använda livet. men det är kanske så att lycka bara ska upplevas och njutas av - inte förvaltas... tror inte det vid närmare eftertanke. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-09-19 00:40 | |
![]() | carlmartin: inte jag heller, vid närmare eftertanke. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-19 00:40 | |
![]() | carl- Nej, jag är offer för annat :) Den enda som trampar på mig är just.. jag. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-19 00:41 | |
![]() | thrash- mitt senaste inlägg till dig skulle legat innan ditt senaste | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-19 00:41 | |
![]() | sluta med det... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-19 00:42 | |
![]() | Sen så är det trash :P *petig* | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-19 00:51 | |
![]() | JaapConrad, jag blir lite pigg och kreativ av att vara glad :) Får energi av ett trevligt möte, telefonsamtal, oväntad present mm. Sen får man nog skrapa djupt på mig för att hitta ångest och osäkerhet. Saker som oroade mig i ungdomen bekommer mig inte ett dugg numera. Rädd kan jag känna mig på motorvägen, när vi kör fort(har varit med om krock och det gör ont). Vill helst slippa direktkontakt med sorkar också, efter pesten jag hade men jag sitter inte hemma och gruvar mig inför resor eller att katten ska släpa in en sork. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-19 00:56 | |
![]() | Kanske är en åldersgrej.. emoflickor vs gaggummor *trippar mot säng ist* | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-19 00:58 | |
![]() | Haha...ja, med gaggåldern kommer ofta tryggheten :) Sov gott! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-19 01:07 | |
![]() | Trashone: Du pratar om lyckan (hos somliga) som en slags fasad och självvald identitet...Jag vill påstå att motsatsen är inte heller ovanlig. Vissa människor tycks så trygga i bilden av sig själva som olyckliga, att de hela tiden strävar efter att upprätthålla den bilden - och därför ser de heller inte lyckan när de snubblar över den. Svårmodet stelnar till en (missklädsam) pose... | |