Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 20 052 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-21 17:03 | |
![]() | Anledningen att det tar längre tid att koka upp vattnet är att saltvatten har högre kokpunkt, dvs vattnet blir varmare. Därmed blir också maten klar snabbare. | |
| Shea | 2008-09-21 17:10 | |
![]() | Om en partner varit gift eller sambo innan så bör man be honom/henne kolla över sin livsförsäkring så den inte står kvar på exet. För det är endast h*n som kan göra den ändringen,skulle något hända din partner något så ärver inte du utan h*ns expartner. Kanske skall kolla sin egen oxå för den delen ;) Om man nu haft ett samboförhållande/äktenska p innan. Mycket viktigt att veta,men sällan något man vet eller tänker på. Men man lär bli väldigt snopen den dagen det kanske sker något. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-21 17:11 | |
![]() | Att man inte är försörjningsskyldig åt sin sambo. Sweet! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-21 17:15 | |
![]() | Illiterate, en sak jag vill lära mig när jag blir vuxen är vad du har för relation till E Solu. Siamesisk tvilling? Buksvåger? (Eller både och?) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-21 17:21 | |
![]() | Buksvåger stämmer nog bra. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-21 17:27 | |
![]() | Oj. Vem var den lyckliga? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-21 17:30 | |
![]() | Carola | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-21 17:45 | |
![]() | Usch. Hoppas ni aktade er för hennes tänder. De är onda. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-21 17:56 | |
![]() | Ja, de är inte äkta utan porslinskronor. :S | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-21 17:59 | |
![]() | Hennes tandläkare är visst inne på recycling, så han återanvände en gammal toalett på Berns. | |
| Sotfinger | 2008-09-21 18:19 | |
![]() | Oj, jag trodde det var tandläkaren som skulle recyclas.. | |
| Mimikryp | 2008-09-22 06:45 | |
![]() | Ni som verkar tycka/tro att man som vuxen måste kunna byta däck på bilen... Har ni körkort? När jag tog körkort fick vi lära oss byta däck. Har man inte körkort behöver man antagligen inte byta däck heller. Och ja, jag har bytt däck ett antal gånger, även om jag första gången tyckte att det var lite klurigt, så tänkte jag på vad de sa på körskolan... Och om inte annat, det är ju bara att tänka. Hur ska jag göra för att få bort däcket och få dit det nya? Hm, skruva bort det gamla och peta dit det nya, och se till att skruvhålen matchar varandra... | |
| emmylicious | 2008-09-22 07:21 | |
![]() | Vet inte om någon skrivit det här... men det är svar till Robban Man kan inte använda E-ticket på riktigt samma sätt när man har bagage. Har man inget bagage mer än i handen så går det utmärkt att dra VISA/MasterCard. Så var det iaf när jag skulle flyga inrikes första gången, vet inte hur det funkar när man ska utomlands dock.. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-09-22 07:31 | |
![]() | Varför smutsa ner sig i onödan? Det finns däckfirmor som byter och lagrar däck mot en ringa penning. | |
| Sotfinger | 2008-09-22 07:35 | |
![]() | Ang Byta Däck: Mitt problem är att jag inte brukar få loss muttrarna trots fälgkors med förlängd hävarm osv. I övrigt håller jag med Mimikryp om att det är ganska uppenbart hur det ska gå till. Det man bör tänka på är dock att palla upp bilen ordentligt. Där ser man ibland vissa tvivelaktiga arrangemang. | |
| Amiable | 2008-09-22 10:14 | |
![]() | - att man har ett sunt förnuft. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-22 10:48 | |
![]() | Har man sunt förnuft så förväntar man sig inte alls att andra vuxna skall ha det. Man räknar ist kallt med att folk saknar det. | |
| Sotfinger | 2008-09-22 11:36 | |
![]() | Det ligger nåt i det, trashone... men å andra sidan så brukar det ibland funka att själv agera som om man trodde att folk faktiskt har sunt förnuft (vad nu det är för nåt, egentligen). | |
| Lisaa | 2008-09-22 17:34 | |
![]() | Man ska ha hemförsäkring och också en olycksfallförsäkring. Det sista har inte jag haft, men jag har haft tur i oturen, sas. Jag bröt ryggen för två år sedan och är nu invalid till 87%(förlamad och utan känsel i ben och halva bålen) tror jag, så jag kommer att få kosing för det. Det får jag dels genom ridklubben och dels genom at tjag var med i sambons jobbförsäkring som vi tecknade tre månader tidigare. Anta att jag hade halkat i trappan fyra månader tidigare och krossat min ryggkota då, då hade jag inte fått en spänn. Man måste ju inte vara så drastisk som jag :-) men man behööver försäkring. | |
| Lisaa | 2008-09-22 17:36 | |
![]() | Visst ja, nåt annat man behöver veta som vuxen: betala alltid hyran först. Andra räkningar kan ordna sig sen, som el och tele, men man kan åka ut på gatan fortare än kvickt om man har otur och inte sköter hyran. Ingen egen erfarenhet av det, tack och lov. | |