Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 20 031 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Basta - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:50 | |
![]() | Jag tycker man borde beskatta Betapetspelandet, det kan knappast vara nyttigt att sitta/ligga framför en dator. Nej ut och jogga i skogen med er jag har ingen lust att betala för era musarmar. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:51 | |
![]() | Pensionären: Betalar nu som alla andra, att jag inte vill (eller börjar fundera på det) hör eg inte hit. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:51 | |
![]() | =) | |
| pingvin2007 | 2008-09-21 19:51 | |
![]() | y not- jag sa: "då är du nog rökare. eller?" glöm inte detdär "eller" det var en fråga. 8-| | |
| MissT | 2008-09-21 19:51 | |
![]() | Det jag stör mig på är bristen på respekt för andra. Att man röker själv är ju ett eget val men att utsätta andra för det är vidirigt. Värsta/bästa exemplen är väl en gravid kvinna som utsätter sitt ofödda barn för de gifterna eller tex på Gävle Sjukhus finns en rökkur ditt rökare måste gå och blossa. Istället står de mitt utanför huvudentrén där det är stora skyltar med RÖKNING FÖRBJUDEN och blossar. Röken drabbar alla som besöker sjukhuset, patienter som går ut för att få en nypa luft, gästerna i kafeterian som ligger innanför dörrarna och de patienter som ligger på avdelningarna då det är friskluftsventil på väggen ovanför entrén. Fy skäms! | |
| y not | 2008-09-21 19:52 | |
![]() | jo och det tycker jag är en märklig logik, men den gäller väl allt man argumenterar för eller? | |
| Tess_80 | 2008-09-21 19:53 | |
![]() | Dilli: Vilket ordval är det inte du förstår???? Fet? Alkis? Knarkare?? | |
| pensionären | 2008-09-21 19:55 | |
![]() | Nej men din inställning tras, jag har också betalat skatt och eftersom jag har varit höginkomstagare har jag betalat en hel del skatt och är glad för att alla får vård här i sverige. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:56 | |
![]() | Min inställning? Jag vet inte vad du hakar upp dig på, det att jag inte vill men gör ändå? | |
| pensionären | 2008-09-21 19:56 | |
![]() | haha basta den var bra | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:57 | |
![]() | y: ber om ursäkt för om jag har varit otydlig, budskapet verkar inte ha gått fram riktigt.. dina "frågor" har inget med mina inlägg att göra. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:57 | |
![]() | Jag förstår inte snacket:"jag vill inte betala för andra". Vi betalar för att själv kunna ta del av sjukvården den dagen den kommer. Förr eller senare lär vi alla behöva den. Och var går gränserna för vad man får skylla sig själv? En bruten lårbenshals om man går ut när det är halt, hamnar det under skylla sig själv eller inte som ett exempel.. | |
| pensionären | 2008-09-21 19:57 | |
![]() | Just att du inte vill, hade det varit frivilligt, vem väljer du ska ha vård?? | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-09-21 19:58 | |
![]() | tess: ordet belastning alltså, hade nog valt ett annat. | |
| mixtra | 2008-09-21 19:59 | |
![]() | de finns så mycket som är farligt..å idiotiskt... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-21 20:00 | |
![]() | Det valet finns inte, så har inte tänkt över det något djupare | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-09-21 20:01 | |
![]() | Dilligaff: Att människor har ett eget ansvar betyder inte på något sätt att tobaksbolagen inte också har ett ansvar. Precis som att folk vet att det är skit i cigaretter så vet också tobaksbolagen hur det funkar med reklam, beroendeframkallande ämnen och ren mänsklighet. I mina ögon är argumentet konstigt, jag förstår inte vad din tes är? Att människor ska ta eget ansvar utefter förmåga? Grattis, det har jag inte sagt något emot i så fall. | |
| y not | 2008-09-21 20:02 | |
![]() | bizzzy, en bruten lårbenshals har du nog ett väldigt stor ansvar för. Du kan ju förutse om det är halt, den balans du har är ju en konsekvens av den träning du gjort ända sen du första gången reste dig. Kvaliteten på benet är ju beroende på din kost och din träning, sen spelar kroniska muskelspänningar som har att göra med din attityd till libvet också stor betydelse. Så det ansvaret kommer vi inte ifrån Men slutsatens av det verkar vi ju eniga om. En solidarisk sjukvård för alla. | |
| DILLIGAFF - Ej medlem längre | 2008-09-21 20:02 | |
![]() | bizzy: igen, jag pratar om en livsstil som är direkt skadlig.. helt orimligt att ett helt samhälle betala för detta. jag betalar dock mer än gärna för övrig sjukvård, har aldrig sagt något annat. | |
| y not | 2008-09-21 20:05 | |
![]() | Tobaksrökning är intressant. Jag rekomenderar verkligen en av John Grishams böcker, tror det är Juryn, som handlar om en process mot tobaksbolagen., All tobaksreklam riktar sig till yngre. Det är väldigt få rökare som börjat efter de fyllt 18 år utan skall man få nya konsumenter so gäller det att rikta ins sig på att de startar tidigare. efter så är det bara för att försöka konkurrwera mellan märkena på en begränsad marknad. All potential ligger hos barn | |